Main Menu
User Menu

Lavočkin La-11 [kód NATO: Fang]

Lavochkin La-11

Лавочкин Ла-11

     
Název:
Name:
Lavočkin La-11
Originální název:
Original Name:
Лавочкин Ла-11
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1947-DD.MM.1951 Gorkovský letecký závod č. 21 Ordžonikidzeho, Gorkij /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1947-DD.05.1947 1st prototype
DD.08.1947-DD.MM.1951 serial production
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy La-134 a La-134D
1182 sériově vyrobených
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1947
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2770 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3730 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3996 kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,800 m
Délka:
Length:
8,620 m
Výška:
Height:
3,470 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,59 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
212,052 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Švecov AŠ-82FN vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný dvourychlostním kompresorem s přímým vstřikem paliva o vzletovém výkonu 1 361 kW (1 850 k) po dobu pěti minut, 1 214 kW (1 650 k) v h= 1 630 m a 1 052 kW (1 430 k) v h= 4 650 m.
Vrtule trojlistá nastavitelná typ VIŠ-105V-4 o průměru 3 100 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1100 l (846 kg)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
674 km/h v 6200 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
380 km/h v 4600 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,63 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,6 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10300 m
Dolet:
Range:
2835 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
3x pevný kanón NS-23 ráže 23 mm, uložená nad motorem, každý se zásobou 75 granátů.
Uživatelské státy:
User States:



Poznámka:
Note:
Kódové jméno v NATO Fang.

Lavočkin La-11 byl doprovodným stíhačem s dlouhým doletem. Doprovázet měl sovětské strategické bombardéry Tupolev Tu-4. V roce 1948 bojoval nad Koreou.
Výkony nad 7 000 m byly slabé, pilotům bylo doporučeno, aby se vyhýbali bojům ve větších výškách.
Zdroje:
Sources:
Yefim Gordon, Lavochkin's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 10, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2003, ISBN 1-85780-151-2.
https://www.aviation.ru/La/la9-11.html
https://www.wio.ru/tacftr/lag.htm
www.airliners.net
https://great-victory.ru/?m=6773
https://www.aviastar.org/air/russia/la-11.php
https://www.airpages.ru/ru/la11.shtml
archiv autora

Lavočkin La-11 [kód NATO: Fang] -


Lavočkin La-11 [kód NATO: Fang] -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-11-kod-NATO-Fang-t13951#483919Verze : 0
MOD

Odlišnosti dálkového stíhače La-11 od frontového stíhače La-9:




1.) palivový systém - v souvislosti se změnou určení nového letounu byla zvýšena zásoba paliva na 1 100 litrů (La-11 nepřevzal od druhého prototypu možnost nést přídavné kapkovité nádrže na koncích křídel).

2.) pohonná jednotka – prodloužila se letová vytrvalost letounu (až na 7 hod.), proto byla zvětšena zásoba motorového oleje, dále se konstruktéři snažili odstranit problém praskajících šroubů na hlavách válců, k tomu docházelo při zatížení podchlazeného motoru. Do hlav byly umístěny snímače teploty.


3.) chlazení – chladič oleje byl přemístěn pod motor a jeho nasávací otvor byl dole pod kapotou motoru (La-9 měl chladič oleje vzadu pod centroplánem.


4.) pilotní prostor - byla nesena větší zásoba kyslíku pro pilota a pilotní sedadlo bylo pohodlnější a umožňovalo, aby pilot mohl za letu vykonat svou potřebu.


5.) podvozek – v důsledku větší hmotnosti letounu byla zesílena konstrukce a podvozková kola byla větší.


6.) výzbroj - rostoucí hmotnost letounu se konstruktéři snažili snížit demontáží jednoho kanónu NS-23S a to včetně jeho zásoby granátů.


7.) výstroj – instalace fotokulometu typu S-13 vlastní výroby, radiokompasu ARK-5, přijímače signálu pozemních navigačních radiomajáků typ MRP a posledních 150 vyrobených strojů neslo radiovýškoměr RV-2 popř. gyroskopický kompas EGDM-3. Dále byly prováděny zkoušky s přístrojem USP-48 pro přistání s nulovou viditelností Některé letouny nesly fotoaparát typu AFA-1M.


8.) ostatní - letoun byl vybaven odmrazovacím zařízením.


Použité prameny:
Yefim Gordon, Lavochkin's Piston-Engined Fighters, Red Star Volume 10, Earl Shilton, Leicester, UK, Midland Publishing Ltd., 2003, ISBN 1-85780-151-2.
https://www.airwar.ru/enc/fww2/la11.html
https://www.airpages.ru/ru/la11.shtml
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-11-kod-NATO-Fang-t13951#484011Verze : 0
MOD
archiv autora
Lavočkin La-11 [kód NATO: Fang] - La-11 ... bokorys a kamufláže ( není v měřítku )

La-11 ... bokorys a kamufláže ( není v měřítku )
URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-11-kod-NATO-Fang-t13951#250902Verze : 0
https://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20345.htm

Lavočkin La-11 [kód NATO: Fang] -


URL : https://www.valka.cz/Lavockin-La-11-kod-NATO-Fang-t13951#558814Verze : 0
MOD
Diskuse