Název: Name: | Lavočkin I-301 | Lavochkin I-301 |
Originální název: Original Name: | Лавочкин И-301 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 Chimkovský letecký závod č. 301, Chimki | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1940-DD.MM.1940 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.03.1940 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2789 kg | 6149 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3268 kg | 7205 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,800 m | 32ft 1,82in |
Délka: Length: | 8,810 m | 28ft 10,85in |
Výška: Height: | 2,540 m | 8ft 4in |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,62 m2 | 189.66 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 185,47 kg/m2 | 37.99 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov VK-105P kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 772,25 kW (1 050 k). Vrtule trojlistá VIŠ-61 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Klimov VK-105P twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,036 hp for take-off, driving a three-blade variable-pitch VISh-61 propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 434 l | 95.5 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 605 km/h v 5000 m | 375.9 mph in 16404 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 14,25 m/s | 2805.1 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,75 min do 5000 m | 5,75 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9600 m | 31496 ft |
Dolet: Range: | 556 km | 345.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm v ose vrtule, 120 granátů 2x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem, po 220 nábojích. Pumový náklad: 6x neřízená raketa RS-82 | One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon firing through the propeller spinner, 120 rounds and two fixed forward-firing 0,5 inch UBS in the cowling, 220 rpg. Bomb load: Six 3.2 inch RS-82 Air-to-surface rockets |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Prototyp letounu I-301 byl přijat do výzbroje sovětského letectva pod označením LaGG-3, konstruktéři S. A. Lavočkin, V. P. Gorbunov a M. I. Gudkov | The prototype of the LaGG-3, I-301, was designed by Semyon A. Lavochkin, Vladimir P. Gorbunov and Mikhail I. Goudkov |
Zdroje: Sources: | William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three, Fighters. London, Macdonald & Co. (Publishers) Ltd., 1961 (seventh impression 1973). ISBN 0-356-01447-9. Václav Němeček, Vojenská letadla III,. 3. upravené a doplněné vydání,. Praha, Naše vojsko, 1992. ISBN 80-206-0117-1. Zbyněk Válka. Stíhací letadla 1939/45, Olomouc, Votobia, 1999 ISBN 80-7198-396-9 http://www.airwar.ru/enc/fww2/lagg1.html ru.wikipedia.org http://otvoyna.ru/lavochkin.htm http://www.ctrl-c.liu.se/misc/RAM/lagg-3.html archiv autora |