Latil N (prototyp v súťaži na nové zásobovacie vozidlo/ťahač z roku 1931)
Chenillette de ravitaillement d´infanterie Brandt/Latil
Název: Name: | Latil N | |
Originální název: Original Name: | Chenillette de ravitaillement d´infanterie Latil N | |
Výrobce: Producer: | Latil, Suresnes / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 prototyp | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | 07.08.1931 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Bojová hmotnost: Combat Weight: | ? kg | |
Celková délka: Overall Length: | ? mm | |
Celková šířka: Overall Width: | ? mm | |
Celková výška: Overall Height: | ? mm | |
Světlá výška: Ground Clearance: | ? mm | |
Pancéřování: Armour: | 6 mm | |
Pohon: Propulsion: | ||
Typ: Type: | ? | |
Výkon: Power: | ? kW při ? ot/min | |
Převodové ústrojí: Transmission: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Rychlost na silnici: Road Speed: | ? km/h | |
Rychlost v terénu: Cross-country Speed: | ? km/h | |
Jízdní dosah po silnici: Cruising Range on Road: | ? km | |
Jízdní dosah v terénu: Cross-country Cruising Range: | ? km | |
Překonávání překážek: Obstacles Crossing: | ||
Svah: Gradient: | ? ° | |
Boční náklon: Side Slope: | ? ° | |
Překročivost: Trench Crossing: | ? m | |
Výstupnost: Vertical Obstacle: | ? m | |
Brodivost: Fording Depth: | ? m | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | ? | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Ivo Pejčoch - Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1 (prevzaté články Svatopluka Spurného, HaPM č.12/2000, č.1-2/2001) Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine, Jean-Gabriel Jeudy - L´Automobile Sous L´Uniforme 1939-1940, Massin Editeur, rok vydania 1992, ISBN: 2-7072-0197-9 en.wikipedia.org |
URL : https://www.valka.cz/Latil-N-prototyp-v-sutazi-na-nove-zasobovacie-vozidlo-tahac-z-roku-1931-t196221#564698Verze : 0
brano
MOD
V roku 1930 vznikla potreba vývoja malého obrneného terénneho vozidla určeného pre zásobovanie peších jednotiek francúzskej armády. Požiadavky boli zhrnuté do "programu N", ktorého špecifikácie boli prednesené 7.10.1930. Do súťaže na nové vozidlo sa prihlásili firmy Renault, Citroën a Brandt.
Firma Brandt zadala stavbu prototypu do firmy Latil, stalo sa tak medzi 10.12.1930 až 17.12.1930. Firma Latil objednala vo firme Carden-Loyd Tractors Ltd. jedno kompletné vozidlo a ďalšie komponenty na päť vozidiel, ktoré mali byť zmontované vo Francúzsku. Dodaných bolo i šesť prívesov. Podvozok prototypu bol prevzatý z anglického Carden-Loyd, nová bola nadstavba krabicového tvaru. Vlek bol rovnakej konštrukcie ako anglický vzor. Vozidlo bolo odoslané do skúšobného strediska vo Vincennes. Tie prebehli od 7.7. až 11.7.1931. Vozidlo najazdilo 110 km po ceste a 75 km v teréne s uspokojivým výsledkom. Výsledným rozhodnutím komisie bolo konštatovanie, že toto vozidlo môže nájsť vojenské uplatnenie.
*zdroj:
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1 (prevzaté články Svatopluka Spurného, HaPM č.12/2000, č.1-2/2001)
Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine, Jean-Gabriel Jeudy - L´Automobile Sous L´Uniforme 1939-1940, Massin Editeur, rok vydania 1992, ISBN: 2-7072-0197-9
en.wikipedia.org
Vzorové vozidlo Carden-Loyd.
Firma Brandt zadala stavbu prototypu do firmy Latil, stalo sa tak medzi 10.12.1930 až 17.12.1930. Firma Latil objednala vo firme Carden-Loyd Tractors Ltd. jedno kompletné vozidlo a ďalšie komponenty na päť vozidiel, ktoré mali byť zmontované vo Francúzsku. Dodaných bolo i šesť prívesov. Podvozok prototypu bol prevzatý z anglického Carden-Loyd, nová bola nadstavba krabicového tvaru. Vlek bol rovnakej konštrukcie ako anglický vzor. Vozidlo bolo odoslané do skúšobného strediska vo Vincennes. Tie prebehli od 7.7. až 11.7.1931. Vozidlo najazdilo 110 km po ceste a 75 km v teréne s uspokojivým výsledkom. Výsledným rozhodnutím komisie bolo konštatovanie, že toto vozidlo môže nájsť vojenské uplatnenie.
*zdroj:
Ivo Pejčoch - Obrněná technika 7, Francie 1919-1945, vydavateľtvo Ares, Praha 2007, ISBN 978-80-86158-47-1 (prevzaté články Svatopluka Spurného, HaPM č.12/2000, č.1-2/2001)
Francois Vauvillier, Jean-Michel Touraine, Jean-Gabriel Jeudy - L´Automobile Sous L´Uniforme 1939-1940, Massin Editeur, rok vydania 1992, ISBN: 2-7072-0197-9
en.wikipedia.org
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Typ stroje | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Výrobní číslo | - |
Poznávací značka / evidenční číslo | - |
Taktické označení | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Vzorové vozidlo Carden-Loyd.
URL : https://www.valka.cz/Latil-N-prototyp-v-sutazi-na-nove-zasobovacie-vozidlo-tahac-z-roku-1931-t196221#564700Verze : 4
brano
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.