Název: Name: | ANBO-41 | |
Originální název: Original Name: | ANBO-41 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.MM.1939 Karo aviacijos tiekimo skyrius, Kaunas / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.MM.1939 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 20 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1600 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2350 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 13,20 m | |
Délka: Length: | 8,80 m | |
Výška: Height: | 3,30 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 29,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Bristol Pegasus XI o výkonu 693 kW/943 k třílistá dřevěná vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 510 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 360 km/h v 2000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 300 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 9 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 9000 m | |
Dolet: Range: | 1000 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kulomet Browning-FN ráže 7,92 mm v přídi 1x pohyblivý dvojitý kulomet Browning-FN ráže 7,92 mm 200 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - nástupce ANBO-IV se zjednodušenými vzpěrami, odštěpnými vztlakovými klapkami místo typu Handley Page a výkonnějším motorem - po okupaci Sověty bylo devět strojů přiděleno k Tautine eskadrilé, plnící úlohu domobrany, nejméně jeden (899) ukořistěn Němci | |
Zdroje: Sources: | Týc, Pavel. ANBO-IV, ANBO-41, L+K 1994/01-04. Němeček, Václav. ANBO IV/41, L+K 1984/03. http://anboflight.tripod.com/id5.html web.archive.org |
URL : https://www.valka.cz/LTU-ANBO-41-t185291#540815Verze : 0
Aubi
MOD
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft26146.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | LTU - ANBO-41 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 675 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/LTU-ANBO-41-t185291#540816Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/aww2/anbo4.html
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | LTU - ANBO-41 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 675 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Sověti kamufláž doplnili tmavě hnědými nebo černými poli, Němci žlutým pruhem.
URL : https://www.valka.cz/LTU-ANBO-41-t185291#540817Verze : 0
Aubi
MOD
.
ANBO-41 s číslem 895 patřil do poslední osmé série o 10 kusech, které litevské letectvo přebíralo od dubna 1939. Stroj původně sloužil u 4. bombardovací letky litevského letectva, které tehdy velel major K. Šimkus. Po připojení Litvy k SSSR 3. 8. 1940 byly letouny ANBO-41 zařazeny do sovětského letectva, tento konkrétní stroj sloužil v červnu 1941 na lesním letišti poblíž města Ukmerge u 29. průzkumné letky. V litevském letectvu sloužily letouny natřena zelenou barvou na horních a bočních plochách, přičemž spodní plochy křídel byly natřeny hliníkovou barvou. Kryty motorů zůstávaly obvykle v barvě materiálu. V sovětském letectvu byla zelená doplněna nepravidelnými poli hnědé barvy a spodní plochy byly přetřeny na světle modro.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | Druhá světová válka [1939-1945] |
Výrobce | - |
Typ letounu | LTU - ANBO-41 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 895 |
Taktické označení / imatrikulace | 895 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.06.1941 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
ANBO-41 s číslem 895 patřil do poslední osmé série o 10 kusech, které litevské letectvo přebíralo od dubna 1939. Stroj původně sloužil u 4. bombardovací letky litevského letectva, které tehdy velel major K. Šimkus. Po připojení Litvy k SSSR 3. 8. 1940 byly letouny ANBO-41 zařazeny do sovětského letectva, tento konkrétní stroj sloužil v červnu 1941 na lesním letišti poblíž města Ukmerge u 29. průzkumné letky. V litevském letectvu sloužily letouny natřena zelenou barvou na horních a bočních plochách, přičemž spodní plochy křídel byly natřeny hliníkovou barvou. Kryty motorů zůstávaly obvykle v barvě materiálu. V sovětském letectvu byla zelená doplněna nepravidelnými poli hnědé barvy a spodní plochy byly přetřeny na světle modro.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/LTU-ANBO-41-t185291#607876Verze : 0
Rad
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.