L-39 0002

     
Typ:
Type:
L-39C
Výrobce:
Producer:
Aero Vodochody n.p., Odolena Voda /
Datum výroby:
Date of Production:
15.10.1971
Výrobní číslo:
Construction Number:
130002
Sériové číslo / imatrikulace:
Serial Number / Registration Code:
07.03.1972-27.01.1976 0002
Datum vyřazení z provozu:
Date of Decommissioning:
DD.MM.1975 zrušený a používaný k výcvikovým účelom
DD.MM.1975 decommisioned and used for training purposes
Poznámka:
Note:
prvý zálet: 15.10.1971, piloti Šouc a Křemen, do 22.12.1971 lietadlo odlietalo v rámci Aero Vodochody 26 letov s trvaním 22 hodín. 07.03.1972 sa uskutočnili 2 preberacie lety vojenskej správy, pričom lietadlo preletelo na domovské letisko Kbely (kde bolo neskôr slávnostne prevzaté od výrobcu), 04.05.1972 lietadlo predané k vojskovým skúškam k VZLÚ (tu lietal až do roku 1976), 27.01.1976 - posledný let lietadla, Od výroby do vyradenia lietadlo celkom absolvovalo 103 letov s náletom 125 hodín a 50 minút. Lietadlo dnes slúži na učebné účely na UO v Brne.
-
Zdroje:
Sources:
Vlastný archív lietadiel.
Vlastné poznatky z výcviku na tomto lietadla v rámci štúdia na vtedajšej LF VAAZ v Brne.
URL : https://www.valka.cz/L-39-0002-t92157#344558 Verze : 3
     
Stát:
Country:
Československá socialistická republika (1960-1990) Czechoslovak Socialist Republic (1960-1990)
Datum převzetí:
Commissioned:
07.03.1972
Datum vyřazení:
Decommissioned:
27.01.1976
Provozovatel:
Operator:
07.03.1972-27.01.1976 Výzkumný a zkušební letecký ústav
07.03.1972-27.01.1976 Výzkumný a zkušební letecký ústav
Označení:
Marking:
 
Taktické označení:
Tactical Marking:
07.03.1972-27.01.1976 0002
Výsostné znaky:
Aircraft Insignia:
07.03.1972-27.01.1976 standardní (high visibility)
07.03.1972-27.01.1976 standard (high visibility)
Zvláštní a příležitostné označení:
Special and Occasional Marking:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Kamufláž a zbarvení:
Camouflage and Color Scheme:
 
Kategorie:
Category:
07.03.1972-27.01.1976 high visibility
07.03.1972-27.01.1976 high visibility
Barvy:
Colors:
07.03.1972-27.01.1976 kov, stříbrná
07.03.1972-27.01.1976 metalic, silver
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Benetka, A.; Kučera, P. Aero L-39 Albatros. L+K 1983/08-10.
Kučera, P.; Vraný, J; Novotný, J. Aero L-39 Albatros, Polikarpov Po-2, Commonwealth Wirraway. Naše vojsko, Praha 1988.
Němeček, V. Československá letadla 1945-1984, Naše Vojsko, Praha 1984.
Taylor, John W. R. Jane´s All the World´s Aircraft 1975-76, Macdonald and Jane´s, London 1975.
Jackson, Paul. Jane´s All the World´s Aircraft 2004-2005, Jane´s Information Group, Coulsdon 2004.
Janoušek, Martin Ing.: Utajené Albatrosy nulté série - pŕíběh 0002; Modelář Extra 18/2012; ISSN 1214-7842
[
URL : https://www.valka.cz/L-39-0002-t92157#498639 Verze : 1
vlastní foto UO Brno
L-39 0002 -


L-39 0002 -


L-39 0002 - jedna ze zajímavostí tohoto letounu- koncovka pro tlakové plnění letounu palivem, standardní letouny se plní gravitačně

jedna ze zajímavostí tohoto letounu- koncovka pro tlakové plnění letounu palivem, standardní letouny se plní gravitačně
L-39 0002 - další odlišnost- chybí zářič RIO 3

další odlišnost- chybí zářič RIO 3
L-39 0002 -


L-39 0002 -


L-39 0002 - tento letoun není vybaven pomocnou energetickou jednotkou (PEJ neboli APU, standardně u L-39 to byl Safír), má pouze vzduchový spouštěč

tento letoun není vybaven pomocnou energetickou jednotkou (PEJ neboli APU, standardně u L-39 to byl Safír), má pouze vzduchový spouštěč
L-39 0002 -


L-39 0002 -


L-39 0002 - další odlišnost, tyto snímače chybí u pozdějších letounů chybí, jedná se o sondy radiovýškoměru RV-UM

další odlišnost, tyto snímače chybí u pozdějších letounů chybí, jedná se o sondy radiovýškoměru RV-UM
L-39 0002 -


L-39 0002 - jiné provedení uzávěru křídelních palivových nádrží

jiné provedení uzávěru křídelních palivových nádrží
L-39 0002 -


L-39 0002 -


L-39 0002 -


L-39 0002 -


L-39 0002 -


L-39 0002 - povšimněte si jiného provedení odlehčovací plošky na svislé ocasní ploše

povšimněte si jiného provedení odlehčovací plošky na svislé ocasní ploše
L-39 0002 - odlišné řešení vedení v podvozkové šachtě

odlišné řešení vedení v podvozkové šachtě
L-39 0002 -


L-39 0002 -


L-39 0002 -


L-39 0002 -


URL : https://www.valka.cz/L-39-0002-t92157#484258 Verze : 0
.
L-39 0002 -



Web autora : http://airspotter.eu/
Zveřejněno s laskavým svolením autora

L-39 0002 -



Web autora : http://airspotter.eu/
Zveřejněno s laskavým svolením autora

L-39 0002 -



Web autora : http://airspotter.eu/
Zveřejněno s laskavým svolením autora

L-39 0002 -



Web autora : http://airspotter.eu/
Zveřejněno s laskavým svolením autora

URL : https://www.valka.cz/L-39-0002-t92157#510312 Verze : 0
.
L-39 0002 - Brno - Slatina, jaro 1999

Brno - Slatina, jaro 1999
L-39 0002 - Brno - Slatina, jaro 1999

Brno - Slatina, jaro 1999
URL : https://www.valka.cz/L-39-0002-t92157#662179 Verze : 1
Letoun byl nejspíše krátce vystaven v LM Kbely.
L-39 0002 - Zdroj:
https://www.facebook.com/photo?fbid=4578209992262873&set=pcb.351481322979622

Zdroj:
www.facebook.com

URL : https://www.valka.cz/L-39-0002-t92157#686143 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více