Název: Name: | Kuej-čou JL-9 | |
Originální název: Original Name: | 教练-9 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.2013-DD.MM.RRRR Skupina leteckého průmyslu Kuej-čou, An-šun | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.2013-DD.MM.RRRR | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
První vzlet: Maiden Flight: | 13.12.2003 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7800 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 7900 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 9800 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,32 m | |
Délka: Length: | 14,55 m | |
Výška: Height: | 4,10 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 26,15 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Kuej-čou Li-Jang WP-13F s ťahom 43,15 kN / 63,25 kN s prídavným spaľovaním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2000 kg vnitřní + 1302 kg přídavné | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1100 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 870 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 150 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 16000 m | |
Dolet: Range: | 863 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2400 km | |
Výzbroj: Armament: | 1 x 23mm kanón 5 x závesník s kapacitou 2000 kg výzbroje (z toho 3 použiteľné na palivové nádrže), napr. - 2 x protiletadlové rakety PL-8 (vnútorný závesník) + 2 x PL-9 (vonkajší závesník) | |
Uživatelské státy: User States: | (FTC-2000) (FTC-2000G) | |
Poznámka: Note: | Verze a označení: FTC-2000 Mountain Eagle (Horský orol / FTC-2000 山鹰) - úvodná verzia lietadla, exportné označenie JL-9 - cvičná verzia pre Čínske ozbrojené sily (/letectvo a námorné letectvo) JL-9G - verzia pre výcvik pilotov palubných lietadiel námorného letectva FTC-2000G Kondor - verzia s rozšírenými bojovými možnosťami | |
Zdroje: Sources: | https://en.wikipedia.org/wiki/Guizhou_JL-9 thaiarmedforce.com Susan Bushell: Jane's All the World's Aircraft 2010-11; ISBN 978-0710629166 |
URL : https://www.valka.cz/Kuej-cou-JL-9-t238694#660004Verze : 0
buko1
MOD
Cvičné lietadlo FTC-2000, Ču-chaj 2016.
Zdroj:
Cvičné lietadlo FTC-2000, Zhuhai airshow 2016
Web autora : https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Alert5
Zdroj:
https://en.wikipedia.org/wiki/Guizhou_JL-9
Photo: Alert5
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kuej-čou JL-9 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | Alert5 |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Alert5 |
Cvičné lietadlo FTC-2000, Zhuhai airshow 2016
Web autora : https://commons.wikimedia.org/wiki/User:Alert5
URL : https://www.valka.cz/Kuej-cou-JL-9-t238694#660008Verze : 0
buko1
MOD
Vývoj JL-9 / FTC-2000 sa začal ako súkromná iniciatíva spoločnosti a prvé informácie o novom lietadle boli prezentované v roku 2001. Konštrukčne vychádza z typu JJ-7, ale má celý rad zmien od novej prednej časti trupu s prívodnými kanálmi vstupu vzduchu do motora, nových krídel až po nový kokpitu. Ostatné časti, vrátane motora a mechanických ovládacích prvkov boli prevzaté (s úpravami) od JJ-7. Je určené na výcvik pilotov stíhacích lietadiel 4. generácie s čo najmenšími nákladmi, ale v obmedzenej miere je ho možné použiť aj na plnenie bojových úloh.
Lietadlá JL-9 sa používajú v čínskom letectve minimálne od roku 2014. Verzia JL-9G je uspôsobená pre štarty a pristátie na palubách lietadlových lodí vybavených rampou a systémom záchytných lán (vrátane vybavenia hákom), aj keď prevažná väčšina výcviku prebieha na simulovaných palubách na pozemných zákaldniach. Táto verzia sa v námornom letetctve používa od 18.10.2015.
Rozdiely medzi exportnou verziou FTC-2000 Horský orol a JL-9 nie sú známe. Prvým zahraničným užívateľom verzie FTC-2000 sa stal Sudán, ktorý zmluvu na dodávku 6 lietadiel podpísal v roku 2016 a lietadlá oficiálne zaradil do výzbroje v máji 2018.
Zdroj: https://n.eastday.com/pnews/1605367376023546
FTC-2000 v sudánskom sfarbení
Lietadlá JL-9 sa používajú v čínskom letectve minimálne od roku 2014. Verzia JL-9G je uspôsobená pre štarty a pristátie na palubách lietadlových lodí vybavených rampou a systémom záchytných lán (vrátane vybavenia hákom), aj keď prevažná väčšina výcviku prebieha na simulovaných palubách na pozemných zákaldniach. Táto verzia sa v námornom letetctve používa od 18.10.2015.
Rozdiely medzi exportnou verziou FTC-2000 Horský orol a JL-9 nie sú známe. Prvým zahraničným užívateľom verzie FTC-2000 sa stal Sudán, ktorý zmluvu na dodávku 6 lietadiel podpísal v roku 2016 a lietadlá oficiálne zaradil do výzbroje v máji 2018.
Zdroj: https://n.eastday.com/pnews/1605367376023546
https://en.wikipedia.org/wiki/Guizhou_JL-9
Období | - |
Výrobce | Ostatní |
Typ letounu | Kuej-čou JL-9 |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | 1205 |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
FTC-2000 v sudánskom sfarbení
URL : https://www.valka.cz/Kuej-cou-JL-9-t238694#660012Verze : 2
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.