Kočerigin OPB-5

Kocherigin OPB-5
Кочеригин ОПБ-5
     
Název:
Name:
Korčegin OPB-5 Kocherigin OPB-5
Originální název:
Original Name:
Кочеригин ОПБ-5
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.03.1941 Moskevský letecký závod č. 156, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1941-DD.03.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2806 kg 6186 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3842 kg 8470 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,400 m 34ft 1,5in
Délka:
Length:
8,280 m 27ft 2in
Výška:
Height:
3,100 m 10ft 2in
Plocha křídla:
Wing Area:
18,00 m2 193.75 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
213,77 kg/m2 43.78 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Tumanskij M-90 vzduchem chlazený dvojhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 250 kW (1 700 k), nominální výkon 1 177 kW (1 600 k) a 1 103 kW (1 500 k) v h= 6 000 m.
Vrtule trojlistá stavitelná AV-5 o průměru 3 250 mm
Tumansky M-90 eighten-cylinder, two-row, radial engine, rated at 1,677 hp for take-off, nominal power 1,677 hp and combat power 1,479 hp at 19,685 ft,
driving a three-blade variable-pitch propeller Type AV-5 of 10ft 8in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
510 l 112.2 UK gallons (134.75 US gallons)
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
593 km/h v 6000 m 368.5 mph in 19685 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,85 min do 5000 m 5,85 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9900 m 32480 ft
Dolet:
Range:
660 km 410.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm s 220 náboji na hlaveň a
2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm s 850 náboji na hlaveň
všechny zbraně byly uloženy okolo motoru.
Pumový náklad: 1x FAB-500 pod trupem nebo 2x FAB-250 nebo 2x FAB-100 pod křídly.
Two fixed forward-firing 0.5 inch UBS machine-guns, 200 rpg and
two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns, 850 rpg, all guns mounted around the engine.
Bomb load: one 1,102 lb bomb FAB-500 under the fuselage or two 551 lb bombs FAB-250 under the wings.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Vývoj a stavba prototypu byla neustále zdržována, protože se neustále uvažovalo o náhradě motoru M-90.
V roce 1942 byl celý projekt zrušen.
Výkony jsou pouze vypočtené.
-
Zdroje:
Sources:
L+K č. 18/1972, Václav Němeček, Letadla 1939-1945, Korčegin OPB
L+K č.1/1987, Václav Němeček, Letadla 39-45, Korčegin OPB-41
http://www.airwar.ru/enc/bww2/opb5.html
voina.su
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/opb-5.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kocerigin-OPB-5-t33504#121692 Verze : 0
Historie:


Vedoucí konstruktér nově vzniklého OKB-5 S. A. Kočerigin již měl zkušenosti s moderní konstrukcí letadel - celokovovou konstrukcí trupu s nosným potahem a celokovovou konstrukcí křídla. Tyto zkušenosti získal, když zaváděl licenční výrobu lehkého bombardéru Vultee V-11. Nyní navrhl střemhlavý bombardér OPB-5 (Odnomotornij Pikuruščij Bombardovščik, podle některých pramenů OPB-41), který mohl po odhození pumy o maximální hmotnosti 500 kg ve střemhlavém letu (pomocí vidlice) dobře posloužit i jako stíhač. Rychlost ve střemhlavém letu bylo možno snížit jednak aerodynamickými štítky vysunutelnými nahoru z křídel a jednak klapkami typu Schrenk.


Pro pohon měl posloužit nový motor konstruktéra Švecova M-90, ale tento motor se neosvědčil a přinesl zklamání zejména v kombinaci s centrálním vstupem chladícího vzduchu byl pro letoun přímo nebezpečný. Ještě se uvažovalo o jeho náhradě motorem AŠ-82A, nebo AŠ-71. Mezitím se však udály dvě zásadní věci - evakuace výrobního závodu z Moskvy a pověření S. A. Kočerigina prací na lidovém kamisařství. Tyto dvě události znamenaly konec vývoje OPB-5.
URL : https://www.valka.cz/Kocerigin-OPB-5-t33504#121695 Verze : 1
a fotografie
Kočerigin OPB-5 -


URL : https://www.valka.cz/Kocerigin-OPB-5-t33504#121716 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek. Všimněte si křídel lomených do W o kterých jsem se předtím nezmínil.
Kočerigin OPB-5 -


URL : https://www.valka.cz/Kocerigin-OPB-5-t33504#121715 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více