Název: Name: | Kočerigin DI-6 | Kocherigin DI-6 |
Originální název: Original Name: | Кочеригин ДИ-6 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1934-DD.MM.1936 Moskevský letecký závod č. 39 V. R. Menžinského, Moskva DD.12.1936-DD.MM.1938 Tušinský letecký závod č. 81 Molotova, Tušino | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1934-DD.09.1934 prototyp DD.12.1936-DD.MM.1938 série | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 161 ? | |
První vzlet: Maiden Flight: | 30.09.1934 CKB-11 (TsKB-11) | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1360 kg | 2998 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 2033 kg | 4482 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,940 / 7,430 m | 32ft 7,33in / 24ft 4,5in |
Délka: Length: | 6,870 m | 22ft 6,5in |
Výška: Height: | 3,200 m | 10ft 6in |
Plocha křídla: Wing Area: | 25,16 m2 | 270.82 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 80,803 kg/m2 | 16.55 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Švecov M-25 (licenční výroba Wright R-1820-F3) vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o výkonu 525,9 kW (715 k). Vrtule dvoulistá kovová s pevným úhlem náběhu, průměr 2 800 mm. | Shvetcov M-25 (licence-built Wright R-1820-F3) nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 705 hp for nominal power, driving a two-blade metal fixed-pitch propeller of 9ft 2.25in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 372 km/h v 3000 m | 231.2 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 315 km/h v 2600 m | 195.7 mph in 8530 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 10,18 m/s | 2003.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,0 min do 5000 m | 10,0 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 7700 m | 25262 ft |
Dolet: Range: | 550 km | 341.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v křídlech, 750 nábojů pro každý a 1x pohyblivý kulomet ŠKAS ráže 7,62 mm v zadním střelišti se 750 náboji. Pumový náklad: 4x 10 kg puma. | Two fixed forward-firing 0.3 inch ShKAS machine-guns in the wings, 750 rpg and one flexible rearward-firing 0.3 inch ShKAS machine-gun in rear cocpit. Bomb load: Up to 88 lb. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - Stihací letoun DI-6 byl dílem konstruktérů S. A. Korčegina a V. P. Jačenka. - Letoun byl smíšené konstrukce, stíhací verze měla zatahovací podvozek. - Něktré problémy jej doprovázely po celou dobu jeho nasazení - vibrace motoru, křídel a omezené palebné pole pro střelce. - Letoun byl upravován a úpravy se negativně projevily nárůstem hmotnosti. - Celkem bylo postaveno asi 222 letadel DI-6, z tohoto množství bylo 61 bitevních DI-6Š. | Two-seat fighter biplane. The DI-6 was of mixed construction and had retractable landing gear. The engine was a copy of the Wright R-1820 Cyclone. Problems including excessive vibration, and a poor field of fire for the gunner, were never adequately resolved, and the various fixes implemented to cure these and other problems eventually added around 350 lb to the aircraft's weight. Around 220 were built, and were used in combat in the 1939 Manchurian conflict with the Japanese. |
Zdroje: Sources: | http://bcnh.narod.ru/di6/di6-1.htm http://www.airwar.ru/enc/fww1/di6.html www.j-aircraft.com http://opoccuu.com/di-6.htm airspot.ru http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/di-6.html archiv autora |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |