Knoller C.II

     
Název:
Name:
Knoller C.II Knoller C.II
Originální název:
Original Name:
Knoller C.II
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1916-DD.MM.191R Jacob Lohner & Co., Wien /
DD.MM.1916-DD.MM.191R Wiener Karosserie- und Flugzeugfabrik AG, Wien /
DD.MM.1916-DD.MM.191R Österreichisch-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik GmbH, Wien /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1916-DD.MM.1917
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
75
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1916
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
571 kg 1259 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1110 kg 2447 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,12 m 33ft 2,43in
Délka:
Length:
8,50 m 27ft 10,64in
Výška:
Height:
3,20 m 10ft 5,98in
Plocha křídla:
Wing Area:
? m2 ? ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Austro-Daimler AD6 série 18000 o výkonu 136 kW/185 k Austro-Daimler AD6 series 18000, power 182 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
152 km/h v 0 m 94.4 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
300 km 186.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2 x kulomet Schwarzlose ráže 8 mm 2x 8 mm Schwarzlose machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
JOSEFOVIČ, Miloš, Knoller C.II, Modelář 1989/9
http://www.ntm.cz/cs/heslar/knoller
URL : https://www.valka.cz/Knoller-C-II-t59216#213527 Verze : 0
Popis


Trup tvořený dřevěnou kostrou potažený překližkou. V přední části trupu byly odnímatelné hliníkové panely. Společný kokpit, vpředu seděl pilot, vzadu pozorovatel, střelec a bombometčík v jedné osobě. Křídla dřevěné konstrukce byla potažena plátnem. Mezikřídelní vzpěry byly z ocelových trubek. Křidélka byla tvořena ocelovou kostrou potaženou plátnem a byla umístěna pouze na horním křídle. Dvoukolový podvozek na vzpěrách do V měl drátem vyplétaná kola.


Letoun poháněl řadový, kapalinou chlazený šestiválec Austro Daimler o výkonu 185 koní (Lohner série 19). U některých strojů byl použit motor o výkonu 160 koní (Lohner série 119). Motor poháněl dvoulistou dřevěnou vrtuli o průměru 2,8 metrů. Hlavní palivová nádrž se nacházela v prostoru mezi pilotem a motorem. Palivo z ní bylo přečerpáváno do spádové nádrže umístěné pod horním křídlem.


Výzbroj byla tvořena dvěma kulomety Schwarzlose ráže 8 mm. Jeden byl umístěn v kontejneru nad horním křídlem a druhý na lafetě v prostoru pozorovatele. Až tři svisle zavěšené pumy ráže 200 mm byly umístěné v pumovnici v trupu.

Letoun Knoller C.II konstruktéra Richarda Knollera byl v roce 1916 zadán do sériové výroby u tří rakouských firem:
- Osterreich-Ungarische Flugzeugfabrik Aviatik série 36 a 136
- Wiener Karosserie und Flugzeugfabrik A.G. série 81
- Jacob Lohner & Co Weke GmbH série 19 a 119.


Při letových zkouškách jednoho z vyrobených strojů došlo 10. února 1917 během zkušebního letu k samovolné destrukci nosných ploch. Letoun se zřítil a posádka zahynula. Po tomto incidentu byla zastavena sériová výroba. Několik desítek strojů bylo již dokončeno, ale žádný z nich nebyl předán bojovým jednotkám.


Letoun Knoller C.II ve sbírkách Národního technického muzea v Praze je pravděpodobně jediný dochovaný stroj tohoto typu.


Pěkná fotogalerie ja na stránkách www.aerotechnics.ru, ale udávané technické parametry jsou velmi pravděpodobně chybné.


Použité prameny:
[1] JOSEFOVIČ, Miloš, Knoller C.II, Modelář 1989/9
[2] www.ntm.cz
URL : https://www.valka.cz/Knoller-C-II-t59216#213528 Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww1/knollc2.html

Knoller C.II -


URL : https://www.valka.cz/Knoller-C-II-t59216#512388 Verze : 0
commons.wikimedia.org

Knoller C.II - Jediný dochovaný stroj, vystavený v Národním technickém muzeu v Praze.

Jediný dochovaný stroj, vystavený v Národním technickém muzeu v Praze.
URL : https://www.valka.cz/Knoller-C-II-t59216#512389 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více