Klasing, Gustav

     
Příjmení:
Surname:
Klasing Klasing
Jméno:
Given Name:
Gustav Gustav
Jméno v originále:
Original Name:
Gustav Klasing
Fotografie či obrázek:
Photograph or Picture:
Hodnost:
Rank:
Poručík řadové lodi Captain
Akademický či vědecký titul:
Academic or Scientific Title:
- -
Šlechtický titul:
Hereditary Title:
- -
Datum, místo narození:
Date and Place of Birth:
10.03.1884 Terst /
10.03.1884 Trieste /
Datum, místo úmrtí:
Date and Place of Decease:
06.11.1916 Pula /
06.11.1916 Pula /
Nejvýznamnější funkce:
(maximálně tři)
Most Important Appointments:
(up to three)
V září 1916 byl jmenován velitelem námořní letecká stanice Pola–Santa Catarina. In September 1916 he was appointed commander of the Naval Air Station Pola -Santa Catarina.
Jiné významné skutečnosti:
(maximálně tři)
Other Notable Facts:
(up to three)
Sestřelil italskou vzducholď "Citta di Ferrara" M–2. He is shoot down Italian airship "Citta di Ferrara" M–2.
Související články:
Related Articles:

Zdroje:
Sources:
Vlastní archiv
http://www.kuk-kriegsmarine.at/
URL : https://www.valka.cz/Klasing-Gustav-t175316#518206 Verze : 0
     
Příjmení:
Surname:
Klasing Klasing
Jméno:
Given Name:
Gustav Gustav
Jméno v originále:
Original Name:
Gustav Klasing
Všeobecné vzdělání:
General Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vojenské vzdělání:
Military Education:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Důstojnické hodnosti:
Officer Ranks:
DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR
Průběh vojenské služby:
Military Career:
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
DD.MM.RRRR-DD.MM.RRRR
Vyznamenání:
Awards:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
Vlastní archiv
http://www.kuk-kriegsmarine.at/
URL : https://www.valka.cz/Klasing-Gustav-t175316#518418 Verze : 0

Linienschiffsleutnant Gustav Klasing



*10.03.1884, Terst, Rakousko - Uhersko
+06.11.1916, Pola, Rakousko - Uhersko

Pilot K.u.K. Seefliegerkorps


Gustav Klasing se narodil 10. března 1884 v Terstu. Střední školu navštěvoval v Klagenfurth v Rakousku. V roce 1902 byl přijat do námořnictva jako Seeaspirant. Dne 1. února 1904 byl jmenován Seekadett II. Klasse. Sloužil na lodích S.M.S. Radetzky, Monarch, Custoza a Tegetthoff jako kadet - signalista. Dne 5. března 1907 se nalodil na S.M.S. St. Georg (pod velením Linienschiffskapitän Ludwig Ritter von Höhnel), jenž odplula na slavnostní ceremonii do Ameriky. Poté od září 1907 prodělával torpédový kurs na S.M.S. Alpha. Dnem 1. května 1908 je povýšen na Fregattenleutnant. Pro nemoc a následnou dovolenou nastoupil službu jako druhý důstojník na torpédovém člunu S.M.S. Buzzard na základně v Terstu až 13. září 1908. Zářím 1909 byl přeložen na S.M.S. Krake (velitel Linienschiffsleutnant Wilhelm Potsh), kde sloužil jako třetí důstojník. Sloužil také na bitevních lodí S.M.S. Kronprinz Erzherzog Rudolf a S.M.S. Kronprinzensiin Stefanie. Dne 6. června 1911 nastoupil službu na ponorkách v Pole. Po prodělání ponorkového kurzu (zacvičení) byl přidělen na palubu S.M.U. 3 (velitel Richard Gstettner). Dne 1. listopadu byl povýšen na Linienschiffsleutnant.

Ale lákalo ho také létání, tak v roce 1913 prodělal 3 letecký kurz ve Wiener Neustadt. Pilotní diplom č. 130 mu byl vystaven 13. srpna 1913. Ale do konce roku 1913 byl veden jako velící důstojník náhradních posádek S.M.U. 3 a 4. Začátkem války sloužil jako důstojník na S.M.S. Pelikan. Až 23. října 1914 byl povolán k letectvu v Pule a následně poslán na základnu Kumbor.

Dne 8. června 1915 se podařilo Linienschiffsleutnant Gustav Klasing a pozorovateli Fregattenleutnant Johann Fritsch von Cronenwald na letounu L48 z Seefliegerstation Pola (letící do Fiume dnes Rijeka) setřelit italskou vzducholď Citta di Ferrara M-2 pod velením poručíka Vascello di Castuccio Castracane (+ 8 mužů posádky). Ta byla na spátečním letu z nálatu na Fiume, jenž způsobil jen malé škody a jednu oběť. Kapitán vzduchplodi se nejprve pokusil uniknout výstupem do výšky, později sedl se vzducholodí na hladinu a ujížděl po vodě. Posádka létajícího člunu L48 nejprve se snažila vzducholoď sestřelit střelbou z kulometu, poté střelbou z osobních zbraní (co došli náboje do kulometu) a nakonec ji zapálili signální pistolí (kal. 04, ráže 26,5mm). Útok započal v 5:15 u ostrava Asinello. Vzducholoď při následném požáru havarovala do moře, kde se podařilo torpédovce zachránit posádku až na dva muže, kteří utonuli. Za tuto akci byl vyznamenán Řádem železné koruny III. třídy.

Dne 9. listopadu 1915 letěl se strojem L46 s pozorovatel Navrátil, se sesterským L42 (pilot Drakulic, pozorovatel Pacher) k útoku na nepřátelské letouny jenž napadli základnu v Terstu. U Mula di Muggia zpozoroval nepřátelskou ponorku. Začal nad ní kroužit, ale v zápětí pro poruchu motoru musel nouzově přistát, letající člun však byl zničen. Po chvíli se nepřátelská ponorka přiblížila k trosečníkům. K zajetí však nedošlo. Torpédový člun přispěchavší z Terstu nepřátelskou ponorku zničil a Linienschiffsleutnant Klasing spolu s pozorovatelem Navrátilem zachránila.

Dne 29. března 1916 na létajícím člunu L 46 společně s pozorovatelem von Musil a s L67 (Molnar, Lettner) zaútočil na britskou ponorku B9 Rushbrooke bombami, ta se bránila střelbou z kulometu. Poté se ponořila a unikla potopením do hlubších vod.

Dne 26. srpna 1916 měl nehodu s A10, tento létající člun se převrátil, ale Linienschiffsleutnant Klasing vyvázl nezraněn. V září byl jmenován velitelem Seeflugstation Pola-Santa Catarina.

V pondělí 6. listopadu 1916 zahynul při zkušebním letu, kdy pilotoval obří létající člun Grosskampfflugboot G5. Po slavnostním startu z Pulské zátoky se G5 zřítil nad Fažanským kanálem a dopadl na pobřeží na obytný dům. V troskách létajícího člunu zahynuli krom Linienschiffsleutnant Gustav Klasing i Fregattenleutnant Hely Nicora, Fregattenleutnant Stanislav Kába (*1893, Čech jenž nastoupil k námořnictvu v roce 1912). Byla to již druhá katastrofa tohoto letounu, která se udála po roce od té první.

Vyznamenání:
Řád železné koruny III. třídy, Vojenský záslužný kříž III. třídy, stříbrná Vojenská záslužná medaile "Signum laudis", bronzá Vojenská záslužná "Signum Laudis", Jubilejní kříž 1908.

Poznámky:
Bohužel Rakousko - uherští piloti nemají prvenství v podobě první sestřelené vzducholodi. První vzducholoď sestřelená letounem, byla sestřelena pouhý den před tímto střetnutím 7. června 1915 na západní frontě. Kanadský pilot F/SLt R. A. J. Warneford s letadlem Morane-Saulnier L Parasol (čísla 3253) sestřelil německou vzducholoď LZ.37 vracející se z náletu na železnice v okolí Calais. Warneford získal za tuto akci Victoria Cross. Zahynul však již 18. června 1915.

Druhá Italská vzducholoď Citta di Jesi byla sestřelena v noci z 5. na 6. srpna 1915 nad Pulou protiletadlovou palbou. Od té doby Itálie žadnou vzducholoď na bombardovací - útočnou akci neposlalo.


Při havárii letounu G5 Linienschiffsleutnant Gustav Klasing i Fregattenleutnant Hely Nicora v troskách letounu uhořeli, Fregattenleutnant Stanislav Kába z letounu vypadl a zabil se při dopadu na skály na pobřeží.

Zdroje:
Vlastní archiv
https://www.kuk-kriegsmarine.at/klasing.htm
URL : https://www.valka.cz/Klasing-Gustav-t175316#518207 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více