Název: Name: | Kjúšú K9W1 | Kyushu K9W1 |
Originální název: Original Name: | 陆上初歩练习机「红叶」 | |
Kategorie: Category: | cvičný letoun | trainer aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.08.1942-DD.MM.1943 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka DD.MM.1943-DD.MM.1944 Kyushu Aircrafts Ltd., Fukuoka DD.04.1943-DD.08.1943 Hitachi Aircrafts, Ltd., Ota | |
Období výroby: Production Period: | DD.08.1942-DD.MM.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 278 Kyushu 61 Hitachi | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.08.1942 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola/lyže | wheels/ski |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 409 kg | 902 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 639 kg | 1409 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 7,346 m | 24ft 1,2in |
Délka: Length: | 6,617 m | 21ft 8,5in |
Výška: Height: | 2,656 m | 8ft 8,56in |
Plocha křídla: Wing Area: | 14,20 m2 | 152.85 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 45,00 kg/m2 | 9.22 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hitači GK4A Hatsukaze 11 (Ha-11-11) vzduchem chlazený invertní řadový čtyřválec o výkonu 81 kW. Vrtule dvoulistá, dřevěná se stálým úhlem náběhu o průměru 2 180 mm. | Hitachi GK4A Hatsukaze 11 (Ha-11-11), four-cylinder inverted inline engine rated at 108 hp, driving two-blade wooden fixed-pitch propeller of the diameter 7ft 1,82in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 89 l | 19.6 UK gallons (23.51 US gal) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 180 km/h v 500 m | 111.8 mph in 1640 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 120 km/h v 1000 m | 74.6 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 13,0 min do 2000 m | 13,0 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3830 m | 12566 ft |
Dolet: Range: | 480 km | 298.3 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 640 km | 397.7 mi |
Výzbroj: Armament: | žádná | Unarmed |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 紅葉 - Momiji - Javor (jap.) 陆上初歩练习 - Základní školní letoun typ 2 model 11 Spojenecké kódové jméno: Cypress - Cypriš (ang.) Jednalo se o licenční stavbu Bückera Bü-131B Jungmanna | 紅葉 - Momiji - Maple 陆上初歩练习 - Navy Primary Trainer Type 2 Model 11 The Allied reporting name was "Cypress". The license-built version Bücker Bü-131B Jungmann for the Imperial Japanese Navy. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 L+K 25/1996, Letadla 39-45, Václav Němeček http://www.combinedfleet.com/ijna/k9w.htm www.daveswarbirds.com www.pilotfriend.com http://www.airwar.ru/enc/other2/k9w.html archiv autora |