Název: Name: | Keystone LB-5 Pirate | |
Originální název: Original Name: | Keystone LB-5 Pirate | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1926-DD.12.1927 Huff-Daland Airplanes, Inc., Bristol, Pennsylvania | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1926-DD.12.1927 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 XLB-5 (26-208) 10 LB-5 (27-335/344) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1926 XLB-5 | |
Osádka: Crew: | 5 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 3186 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 5513 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 20.42 m | |
Délka: Length: | 13.61 m | |
Výška: Height: | 5.13 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 105.79 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Liberty V-1650-3 o výkonu 313 kW dvoulistá kovová vrtule | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 757 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 172.2 km/h v 0 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 20 min do 1524 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2438 m | |
Dolet: Range: | 700.1 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na přídi 1x dvojitý pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm na hřbetě 1x pohyblivý kulomet Lewis ráže 7,62 mm v podlaze 1048 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | https://joebaugher.com/usaf_bombers/lb5.html www.nationalmuseum.af.mil www.nationalmuseum.af.mil www.americancombatplanes.com |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Keystone LB-5 Pirate |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Huff-Daland XLB-5
URL : https://www.valka.cz/Keystone-LB-5-Pirate-t72047#461261Verze : 0
Aubi
MOD
Keystone LB-5 Pirate
Současně s prototypem Huff-Daland LB-3 byl vyvíjen i obdobný letoun se dvěma klasickými motory Liberty místo invertních na LB-3. Huff-Daland XLB-5 (označení LB-4 bylo přiděleno stroji firmy Martin) byl druhému stroji velmi podobný, lišil se v podstatě jen výše zmíněnými motory. Tato podoba se ukázala vhodnější než LB-3 i LB-3A a jeho výkony dokázaly konečně natolik zaujmout armádu, aby si objednala sériovou výrobu deseti kusů. Zatímco prototyp měl jednoduchou směrovku, sériové stroje dostaly ještě dvě pomocné plochy, obdobně jako XLB-3A, a měly o 15 cm větší rozpětí. Armáda je převzala na Langley Field mezi srpnem a prosincem 1927 a nasazeny u 2. bombardovací skupiny.
Již brzy po dodání prvních strojů se LB-5 zúčastnily akce, která byla asi vrcholem jejich kariéry, náletu na most přes řeku Pee Dee. Tento silniční betonový most byl postaven v roce 1925, o dva roky později ale bylo rozhodnuto o stavbě přehrady, která měla stejné území zaplavit, a most tak byl státem Severní Karolina určen k demolici. Na konci prosince 1927 provedla 2. bombardovací skupina několikadenní cvičení, při kterém její LB-5 po boku starších NBS-1 opakovaně v různých formacích na most útočily, za použití nejprve 136kg bomb a nakonec 500kg bomb, přičemž jen ty poslední měly na moderní konstrukci požadovaný účinek a most zničily. LB-5 přes své rychlé zastarání sloužily ještě na počátku 30. let, společně s upravenou verzí LB-5A a následníky LB-6 a LB-7. Firma dala LB-5 bojové jméno Pirate, to ovšem nebylo armádou nikdy používáno.
Zdroj:
Keystone LB-5
Současně s prototypem Huff-Daland LB-3 byl vyvíjen i obdobný letoun se dvěma klasickými motory Liberty místo invertních na LB-3. Huff-Daland XLB-5 (označení LB-4 bylo přiděleno stroji firmy Martin) byl druhému stroji velmi podobný, lišil se v podstatě jen výše zmíněnými motory. Tato podoba se ukázala vhodnější než LB-3 i LB-3A a jeho výkony dokázaly konečně natolik zaujmout armádu, aby si objednala sériovou výrobu deseti kusů. Zatímco prototyp měl jednoduchou směrovku, sériové stroje dostaly ještě dvě pomocné plochy, obdobně jako XLB-3A, a měly o 15 cm větší rozpětí. Armáda je převzala na Langley Field mezi srpnem a prosincem 1927 a nasazeny u 2. bombardovací skupiny.
Již brzy po dodání prvních strojů se LB-5 zúčastnily akce, která byla asi vrcholem jejich kariéry, náletu na most přes řeku Pee Dee. Tento silniční betonový most byl postaven v roce 1925, o dva roky později ale bylo rozhodnuto o stavbě přehrady, která měla stejné území zaplavit, a most tak byl státem Severní Karolina určen k demolici. Na konci prosince 1927 provedla 2. bombardovací skupina několikadenní cvičení, při kterém její LB-5 po boku starších NBS-1 opakovaně v různých formacích na most útočily, za použití nejprve 136kg bomb a nakonec 500kg bomb, přičemž jen ty poslední měly na moderní konstrukci požadovaný účinek a most zničily. LB-5 přes své rychlé zastarání sloužily ještě na počátku 30. let, společně s upravenou verzí LB-5A a následníky LB-6 a LB-7. Firma dala LB-5 bojové jméno Pirate, to ovšem nebylo armádou nikdy používáno.
Zdroj:
https://home.att.net/~jbaugher2/lb5.html
www.nationalmuseum.af.mil
www.nationalmuseum.af.mil
www.csd.uwo.ca
https://www.airwar.ru/enc/bww1/lb5.html
Období | - |
Výrobce | Keystone / Huff-Daland |
Typ letounu | Keystone LB-5 Pirate |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | 27-341 |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Keystone LB-5
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Keystone-LB-5-Pirate-t72047#254098Verze : 0
Aubi
MOD
Pohled do továrny Keystone v Bristolu s rozestavěným LB-5 27-336 v popředí.
www.nationalmuseum.af.mil
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Keystone LB-5 Pirate |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Keystone-LB-5-Pirate-t72047#461263Verze : 0
Aubi
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.