Main Menu
User Menu
Reklama

Kawasaki Ki 81

Kawasaki Ki-81 / 川崎 キ81・试作轻爆指挥官机

     
Název:
Name:
Kawasaki Ki-81
Originální název:
Original Name:
キ81试作轻爆指挥官机
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1943-DD.MM.1943 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1942-DD.MM.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
4
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
4
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
17,470 m
Délka:
Length:
12,750 m
Výška:
Height:
3,800 m
Plocha křídla:
Wing Area:
40,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Nakadžima Ha-115 vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 831 kW (1 130 k)
výkon 787 kW (1 070 k) v h= 2 000 m a 699 kW (950 k) v h= 5 600 m.
Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 2 900 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
? km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
min do m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
- km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý zdvojený kulomet Ho-103 ráže 12,7 kulomet ve hřbetní střelecké věži,
2x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm v přídi a
1x pohyblivý kulomet Type 89 Model 1 ráže 7,7 mm ve spodním střelišti.
Uživatelské státy:
User States:
-
Poznámka:
Note:
Projekt letounu Kawasaki Ki-81 představoval slepý vývojový směr. Jednalo se o projekt doprovodné křižníkové stíhačky, která měla poskytovat ochranu svazům lehkých bombardérůu Kawasaki Ki-48-II. Základem byl lehký bombardér Ki-48-IIa, který byl upraven. S úpravami bylo započato počátkem roku 1942 a práce pokračovaly až do roku 1943. Pravděpodobně byly upraveny celkem čtyři letouny, každý nesl různou výzbroj. Nejjednodušší úpravou byly instalace dalších dvou kulometů typu 89 ráže 7,7 mm, letoun jich tedy nesl pět. Dále byla zkoušena výzbroj velkorážných kulometů Ho-103 a dokonce i kanónu Ho-5 ve střelecké věži. Až sem by bylo vše dobré, problém byl, že doprovodné stíhačky nestačily bombardérům po odhození pum. Projekt byl včas ukončen a letouny byly zpětně upraveny.
Zdroje:
Sources:
Richard M. Buschel, Aircam aviatio series No.32, Kawasaki K.48I/II SOKEI in Japanese Army Air Force-CNAF& IPSSF Service, Osprey Publishing Limited, England, 1972, ISBN 85045-133-7
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-81-t124188#423129Verze : 0
MOD
Reklama