Název: Name: | Kawasaki Ki 61-Ib (Ocú) | |
Originální název: Original Name: | キ61-I甲 三式战斗机一型乙“飞燕″ | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1943-DD.04.1944 Kawasaki Aircraft, Ltd., Kakamigahara / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1943-DD.04.1944 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 380 (verze Ki-61-Ia a Ki-61-Ib) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.12.1941 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2380 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3130 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 3256 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | |
Délka: Length: | 8,750 m | |
Výška: Height: | 3,700 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 20,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 156,50 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Kawasaki Ha-40 kapalinou chlazený invertní vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 864 kW (1 175 k), výkon 794 kW (1 080 k) v h= 3 700 m. Vrtule trojlistá s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 550 l + 2X 200 l v přídavných nádržích pod křídly | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 590 km/h v 4860 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 400 km/h v 4000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,60 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11000 m | |
Dolet: Range: | 600 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1100 km | |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm nad motorem (po 200 nábojích) 2x pevný kulomet Ho-103 ráže 12,7 mm v křídlech (po 220 nábojích) Pumový náklad: do 500 kg | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | 三式战斗机一型乙“飞燕″ - Armádní stíhací letoun typ 3 model 1a Hien 飛燕 - Hien - Vlaštovka Spojenecké kódové jméno: Tony Ki-61-Ib Ocú byla druhou masově vyráběnou verzí. Na základě vyhodnocení bojových zkušeností byla zesílena výzbroj, křídelní kulomety puškové ráže byly nahrazeny velkorážnými kolomety Ho-103, na horní straně křídla se objevila "boule", která zakrývala podavač. Zadní ostruhové kolečko bylo zaaretováno ve vysunuté poloze. | |
Zdroje: Sources: | Upravil moderátor Vláďa s použitím: René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Famous Airplanes Of The World, Army Type 3 Sighter "Hein", No. 17 1989, 7, BunrinDo Co., Ltd., ISBN4-89319-014-8. René J. Francillon Ph.D., Profile Publications, The Kawasaki Ki-61 Hien, No.118, 1969, Profile Publications Ltd., Leatherhead, Surrey, UK, No ISBN. archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-Ib-Hien-Tony-t1273#5100Verze : 0
Schlange
MOD
mjr.Teruhiko Kobayashi 244. Sentai
na první fotografii po sestřelu 1 B-29 a 3 poškozených B-29
na druhé 5 B-29 sestřeleno a jedna zničena taranem (přeškrtlé)
tato fotografie je z 27.června 1945 Chofu.
na první fotografii po sestřelu 1 B-29 a 3 poškozených B-29
na druhé 5 B-29 sestřeleno a jedna zničena taranem (přeškrtlé)
tato fotografie je z 27.června 1945 Chofu.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-Ib-Hien-Tony-t1273#99579Verze : 0
Vláďa
MOD
Reklama
Mnohé americké prameny uvádějí montáž německých kanónů MG 151/20 i u verze Ki-61-Ia, ale japonské prameny mluví o těchto letadlech jako o dalším typu. Situace je zde tedy dosti nejasná, protože mnoho velmi solidních autorů tvrdí opak. V továrně se oba typy vyráběly souběžně (proč, když by měly stejnou výzbroj), je ovšem také možné, že něktrá "ačka" byla upravena přímo v dílnách u jednotlivých Sentaí.
Každopádně po montáži těžších zbraní Ho-103 (12,7 mm) za Type 89 (7,7mm) stoupla hmotnost letadla o 170 kg.
Ki-61-Ib Otsu měly pevné ostruhové kolečko.
___________________________________________________________________________________
Každopádně po montáži těžších zbraní Ho-103 (12,7 mm) za Type 89 (7,7mm) stoupla hmotnost letadla o 170 kg.
Ki-61-Ib Otsu měly pevné ostruhové kolečko.
___________________________________________________________________________________
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-Ib-Hien-Tony-t1273#100663Verze : 0
Vláďa
MOD
Trojpohled na Ki-61-Ib Otsu.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Kawasaki Ki 61-Ib Hien [Tony] |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-61-Ib-Hien-Tony-t1273#100670Verze : 0
Vláďa
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.