Kawasaki Ki 102a [Randy]

Kawasaki Ki-102a / 川崎 キ102甲・五式複座戦闘機

     
Název:
Name:
Kawasaki Ki 102a (Kó)
Originální název:
Original Name:
川崎 キ102甲・五式複座戦闘機
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Kawasaki Aircraft, Ltd., Akashi /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1944-DD.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
21
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1944
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
5150 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7150 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
15,570 m
Délka:
Length:
11,450 m
Výška:
Height:
3,650 m
Plocha křídla:
Wing Area:
34,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
210,29 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Micubiši Ha-112-II Ru vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec, přeplňovaný turbokompresorem Ru-102, vzletový výkon 1 103 kW (1 500 k), 735 kW (1 000 k) v h= 10 000 m při 2 500 ot./min.
Vrtule trojlisté s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 630 l a 2x 200 l v přídavných nádržích
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
580 km/h v 10000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,5 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
13000 m
Dolet:
Range:
2000 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón Ho-203 ráže 37 mm v přídi s 35 granáty v bubnovém zásobníku a
2x pevný kanón Ho-5 ráže 20 mm pod trupem s 200 granáty pro každý
Pumový náklad: 4x 50 kg puma.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Rikugun Koku Hombu požadovala výkové stíhací letouny, proto bylo upraveno šest předsériových bitevních Ki-102b na výškové stíhací Ki-102a, letouny dostaly turbokomresorem přeplňované motory Ha-112-II Ru. Letouny byly poměrně úspěšné a tak bylo rozhodnuto, že se z výrobní linky stáhne 20 draků Ki-102b a dokončí se jako stíhací. Do kapitulace se podařilo dokončit pouze 15 letadel.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
William Green a Gordon Swanborough, The Complete Book of Fighters, Salamander Books Ltd; New Ed edition, rok 2001, ISBN-10: 1840652691
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Famous Airplanes Of The World, Army Experimental Fighters, No.24, Bunrindo Co. Ltd. Nakano, rok 1990
L+K 24/1986, Václav Němeček, Letadla 39-45, Kawasaki Ki-102.
https://www.airtoaircombat.com/detail.asp?id=322
www.warbirdsresourcegroup.org
www.aviastar.org
https://www.airwar.ru/enc/fww2/ki102.html
archiv autora



URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-102a-Randy-t8884#125254Verze : 0
MOD
Fotografie


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-102a-Randy-t8884#26412Verze : 0
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!