Název: Name: | Kawasaki Ki 10-II KAI | Kawasaki Ki 10-II KAI |
Originální název: Original Name: | キ10-II改 九五式战斗机 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1937-DD.11.1937 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1937-DD.11.1937 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.11.1937 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | biplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1400 kg | 3086 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1780 kg | 3924 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,020 m | 32ft 10,49in |
Délka: Length: | 7,550 m | 24ft 9,24in |
Výška: Height: | 3,000 m | 9ft 10,11in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,00 m2 | 247.57 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 77,39 kg/m2 | 15.85 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of engines: | 1 | |
Typ: Type: | Kawasaki Ha-9-IIb kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 625 kW (850 k) při 2 000 ot/min, bojový 699 kW (950 k) při 2 000 ot/min v h= 3 800 m. Vrtule trojlistá stavitelná o průměru 2 900 mm. | Kawasaki Ha-9-IIb twelvee-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 838 hp at 2,000 rpm for take-off and combat power: 937 hp at 2,000 rpm at 12,467 ft, driving a three-blade metal variable-pitch propeller of the diameter 9 ft 6.2 inch. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | ? |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 445 km/h v 3000 m | 276.5 mph in 9843 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 20,0 m/s | 3937 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4,75 min do 5000 m | 4,75 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11500 m | 37730 ft |
Dolet: Range: | 1000 km | 621.4 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm nad motorem se zásobou střeliva 450 nábojů na hlaveň | Two fixed, forward-firing 0.303 inch Type 89 machine-guns on upper decking of engine cowling, 450 rpg |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Vznikly pouze dva prototypy, z výrobní linky byly staženy dva sériové letouny Ki-10-II a na nich byly provedeny aerodynamické úpravy, stejné jako na Ki-10-I KAI. Navíc byl instalován výkonnější motor Ha-9-IIb s krátkodobou výkonností 708 kW. | Two Ki-10-II Kais were produced by converting two standard Ki-10-IIs to the Ki-10-I Kai standard. The Ki-10-II Kai was also given a new engine, the Ha-9-IIb, which was capable of producing 950hp for short bursts at 12,470ft, up from the 800hp of the Ha-9-IIa used in all other versions of the Ki-10. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2 William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398 Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1 L+K 7/1986, Letadla 1939-45 www.aviastar.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki10.html www.daveswarbirds.com archiv autora |