Kawasaki Ki 10-I [Perry]

Kawasaki Ki-10-I / 川崎 キ10-I・九五式战斗机
     
Název:
Name:
Kawasaki Ki-10-I Kawasaki Ki-10-I
Originální název:
Original Name:
川崎 キ10-I・九五式战斗机
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.12.1935-DD.10.1937 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
Období výroby:
Production Period:
DD.12.1935-DD.10.1937
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
300
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.03.1935
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1300 kg 2866 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1650 kg 3638 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,550 m 31ft 3,98in
Délka:
Length:
7,200 m 23ft 7,45in
Výška:
Height:
3,000 m 9ft 10,11in
Plocha křídla:
Wing Area:
20,000 m2 215.28 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
82,50 kg/m2 16.9 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki Ha-9-IIa kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 625 kW (850 k) při 2 350 ot/min a bojový 662 kW (900 k) při 2 250 ot/min v h= 3 500 m.
Vrtule trojlistá stavitelná o průměru 2 900 mm
Kawasaki Ha-9-IIa twelvee-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 838 hp at 2,350 rpm for take-off and combat power 888 hp at 2,250 rpm at 11,483 ft,
driving a three-blade metal variable-pitch propeller of the diameter 9 ft 6.2 inch
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
400 km/h v 3000 m 248.5 mph in 9843 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
16,67 m/s 3281.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,00 min do 5000 m 5,00 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10000 m 32808 ft
Dolet:
Range:
1100 km 683.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet Type 89 ráže 7,7 mm se zásobou střeliva 450 nábojů na hlaveň Two fixed, forward-firing 0.303 inch Type 89 machine-guns, 450 rpg
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
キ10-I 九五式战斗机 / Kyūgo-šiki sentōki / armádní stíhací letoun typ 95 model 1 - 九五式戦闘機 / Kyūgo-shiki sentōki / Army Type 95 Model 1 Fighter
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1-55750-563-2
William Green, Famous fighters of the Second World War, DoubleDay, druhé vydání, rok 1975, ISBN-13: 978-0385123952
William Green a Gordon Swanborough, Japanese Army Fighters, Part 2, Arco Publishing, 1.vydání, rok 1978, ISBN-10: 0668044276
www.historyofwar.org
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-10-I-Perry-t29880#107232 Verze : 0
Kawasaki Ki-10-I
- / - / Perry
キ10九五式战斗机 / Kyūgo-shiki sentōki / armádní stíhací letoun typ 95 model 1


Historie:
Rikugun Koku Hombu v roce 1934 zadalo specifikace pro vývoj nového stíhacího letadla, které mělo být: "... nejlepším japonským stíhacím letadlem." Objednány byly prototypy továren Kawasaki Zōsensho K.K., která postavila prototyp Ki-10, jako druhý byl přihkášen prototyp Nakajima Ki-11. Vítězem soutěže byl vyhlášen prototyp Kawasaki Ki-10.
Její stroj byl jedenapůlplošník se dvanáctivácovým řadovým motorem Kawasaki Ha-9-IIa, s dvoulistou vrtulí a výzbrojí dvou kulometů Type 89 ráže 7,7 mm. Zalétání prototypu proběhlo velmi uspokojivě, obratnost a ovladatelnost byla skvělá.
Sériová stavba byla zahájena v prosinci 1935 a sériové letouny měly na rozdíl od prvního prototypu trojlisté kovové vrtule, z hlediska aerodynamiky jemněji propracovanou přední část trupu a náběžné hrany křídel, to mělo za následek zvýšení maximální rychlosti na 400 km/hod.


Operační nasazení:
Tyto stíhací stroje byly používány v Japonsku, na Formose, v Koreji, Mandžunsku a v Číně. V době vypuknutí světové války sloužily již jen v Číně a velmi řídce na jiných bojištích. Bylo jim přiděleno spojenecké kódové jméno - PERRY


Použité prameny:
Rene J. Francillion Ph.D, Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, rok 1987, ISBN-13: 978-0870213137
Robert C. Mikesh a Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, Annapolis, rok 1990, ISBN: 1557505632
William Green a Gordon Swanborough. The Complete Book of Fighter: An Illustrated Encyclopedia of Every Fighter Aircraft Built and Flown, Smithmark Publisher, rok 1995, ISBN-10: 0831739398
Václav Němeček, Vojenská letadla 2 díl, Naše Vojsko, Praha 1987; ISBN 80-206-0117-1
L+K 7/1986, Letadla 1939-45
www.aviastar.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/ki10.html
www.daveswarbirds.com
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-10-I-Perry-t29880#107239 Verze : 1
Náčrtek pohled z boku
Kawasaki Ki 10-I [Perry] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-10-I-Perry-t29880#134328 Verze : 0
Perry 2.HikoDaitai pilot: por.Kawahara 1937
Kawasaki Ki 10-I [Perry] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-10-I-Perry-t29880#107241 Verze : 0
Na základně u téže jednotky - pohoda. Čína 1937
Kawasaki Ki 10-I [Perry] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-10-I-Perry-t29880#107242 Verze : 0
77.Sentai 3.Chutai měla ve své výzbroji tento letoun. Zdroj Koku-Fan
Kawasaki Ki 10-I [Perry] -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ki-10-I-Perry-t29880#162967 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více