Kawasaki Ka.87

Kawasaki Ka.87 / 八七式重爆击机
     
Název:
Name:
Kawasaki Ka.87 Kawasaki Ka.87 Type 87
Originální název:
Original Name:
八七式重爆击机
Kategorie:
Category:
bombardovací letoun bomber aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1926-DD.MM.1926 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kobe /
DD.MM.1928-DD.MM.1932 Kawasaki Shipyard, Ltd., Kakamigahara /
DD.MM.193R-DD.MM.193R Atsuta Army Weapon Manufacturing Works, Nagoya /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.MM.1932
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy
26 sériově postavených
První vzlet:
Maiden Flight:
19.02.1926
Osádka:
Crew:
4 - 6
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4400 kg 9700 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
7650 kg 16865 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
8050 kg 17747 lb
Rozpětí:
Wingspan:
26,800 m 87ft 11,11in
Délka:
Length:
18,500 m 60ft 8,35in
Výška:
Height:
5,250 m 17ft 2,68in
Plocha křídla:
Wing Area:
121,00 m2 1302.43 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
63,22 kg/m2 12.95 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
BMW VI kapalinou chlazený dvanáctiválec s válci do V, motory byly namontovány nad křídlem ve společné gondole (tlačný a tažný) o výkonu 441,3 kW (600 k).
Vrtule dvoulisté dřevěné s pevným úhlem náběhu.
BMW VI twelvee-cylindel liquid-cooling Vee engine, mounted in a Push-pull nacelle above the wing, rated at 592 hp,
driving a two-bladed wooden fixed-potch propellers.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
180 km/h v 0 m 111.8 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
150 km/h v 1500 m 93.2 mph in 4921 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
5000 m 16404 ft
Dolet:
Range:
660 km 410.1 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
3 - 5x pohyblivý kulomet ráže 7,7 mm
Pumový náklad: 600 kg pum, s přetížením až 1 000 kg.
Three - five flexible 0.303 inch machine-guns.
Bomb load: 1,320 lb bombs normally, 2,200 lb with overloads.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- The Dornier N was a bomber aircraft designed in Germany in the 1920s for production in Japan.
Some of the 28 examples built saw action in Manchuria in 1931.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941 US Naval Institute Press, rok 1990, ISBN:10-1557505632
en.wikipedia.org
http://www.airwar.ru/enc/bww1/don.html
http://www.histaviation.com/Dornier_Do_N.html
archiv autora

Kawasaki Ka.87 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ka-87-t49205#191072 Verze : 1
Kawasaki Ka.87 Do.N
八七式重爆击机 / - / -
„armádní těžký bombardér typ 87“


Historie:


V první polovině dvacátých let minulého století japonské armádní letectvo požadovalo pro své bombardovací jednotky těžký bombardér. Japonský průmysl nebyl ještě natolik vyspělý, aby vyprojektoval a vyrobil takový letoun bez pomoci ze zahraničí. Rikugun Koku Hombu se obrátilo s tímto požadavkem na továrnu Kawasaki Zósenšo K. K., a ta se obrátila se žádostí o pomoc na továrnu Dornier, tím začala spolupráce s Dr. Richardem Vogtem.


Tento německý konstruktér tehdy pracoval v Dornierově švýcarské filiálce, ujal se japonského projektu a navrhl se svým týmem typ Dornier Do.N. Japonci tento projekt označovali jako Izashi Tozho. Projekt těžkého bombardéru byl silně ovlivněn dalším Dornierovým dílem, létajícím člunem Dornier Wal, svým vzhledem opravdu připomínal létající člun, ale na kolovém podvozku. V roce 1926 začaly armádní zkoušky nových bombardérů, tyto stroje byly poháněny nejdříve motory Napier Lion dovezenými z Británie, ale jakmile byly k dispozici licenční motory BMW VI, byly Liony na žádost Rikugun Koku Hombu nahrazeny výkonnějšími německo-japonskými motory.

Poměrně brzy po zkouškách byla japonskou armádou vystavena objednávka na stavbu 26 bombardérů označených Kawasaki Ka.87 nebo také – Armádní těžký bombardovací letoun typ 87. Jak už nám označení ukazuji, byl tento letoun přijat do výzbroje v roce 1927. První sériové letouny byly dodány na základnu Hamamatsu, ale letouny nebyly osádkami příliš příznivě přijaty, jejich lety byly doprovázeny častými nehodami, v roce 1929 bylo rozhodnuto, že budou převeleny do Mandžuska, ani tam je nepotkala žádná sláva, vytýkána jim byla především velmi nízká rychlost. Kladně lze ovšem hodnotit skutečnost, že díky stavbě tohoto letounu získali Japonci cenné zkušenosti se stavbou velkého celokovového letounu, Dr. Richard Vogt přijel na delší čas do Japonska, kde začal úzce spolupracovat s továrnou Kawasaki a s jejím budoucím šéfkonstruktérem inženýrem Takeo Doiem.
URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ka-87-t49205#295446 Verze : 4
Fotografie Kawasaki Type 87
Zdroj uveden výše
Kawasaki Ka.87 -


Kawasaki Ka.87 -


Kawasaki Ka.87 -


Kawasaki Ka.87 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ka-87-t49205#191075 Verze : 2
Fotografie Do.N
zdroj: http://www.airwar.ru/enc/bww1/don.html
Kawasaki Ka.87 -


Kawasaki Ka.87 -


Kawasaki Ka.87 -


Kawasaki Ka.87 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ka-87-t49205#235595 Verze : 0
Trojpohledový náčrtek Kawasaki Ka.87
zdroj uveden výše
Kawasaki Ka.87 -


URL : https://www.valka.cz/Kawasaki-Ka-87-t49205#235592 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více