Kawaniši N1K1-Ja 11A Šiden [George]

Kawanishi N1K1-Ja Model 11A Shiden / 川西 紫電一一型甲(N1K1-Ja)
     
Název:
Name:
Kawaniši N1K1-Ja 11A Kawanishi N1K1-Ja 11A
Originální název:
Original Name:
仮称一号局地戦闘機改/紫電一一甲型
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Himeji /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.MM.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
není znám přesný počet (asi 250)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1944
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2892 kg 6376 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
4410 kg 9722 lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
8856 m 29055ft 1,41in
Výška:
Height:
4,058 m 13ft 3,75in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,50 m2 252.95 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Nakadžima NK9H Homare 21 (Ha-45-21), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 471 kW (2 000 k), 1 368 kW (1 860 k) v h= 1 750 m a 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 096 m.
Vrtule čtyřlistá VDM P10.39.7 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm.
Nakajima NK9H Homare 21 (Ha-45-21) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,973 hp for take-off, 1,825 hp at 5,741 ft and 1,598 hp at 20,000 ft,
driving a four-blade constant-speed VDM metal propeller of the diameter 10ft 9,9in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
716 l ve vnitřních nádržích a 400 l v přídavné nádrži pod trupem. 158 UK gallons in internly and 88 UK gallons in a drop tank under fuselage.
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
582 km/h v 5900 m 361,5 mph in 19357 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
370 km/h v 4000 m 229.9 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,42 m/s 2444.9 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
7,92 min do 6000 m 7,92 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
12500 m 41010 ft
Dolet:
Range:
1520 km 944.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2550 km 1584.5 mi
Výzbroj:
Armament:
4x pevný kanón Typ 99 model 2 ráže 20 mm v křídlech po 100 nábojích
2x pevný kulomet typ 97 ráže 7,7 mm nad motorem (u jednotek byly demontovány).
Pumový náklad: 2x 60 kg.
Four fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannons in wing-mounted, 100 rpg and
two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine-guns, fuselage-mounted 500 rpg (These weapons were removed).
Bomb load: Two 132 lb bombs.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
仮称一号局地戦闘機改/紫電一一甲型 - Kašō iči-gō kjokuči sentō-ki / šiden iči iči kabuto-gata - Námořní přepadový stíhač pro pozemní základny Šiden (Fialový blesk) model 11A


Spojenecké kódové jméno: George


Trupové kulomety byly demontovány u jednotek.
Kanóny byly instalovány uvnitř křídel.


Několik letounů létalo u slavné 341. Kokutai.
仮称一号局地戦闘機改/紫電一一甲型 - Kashō ichi-gō kyokuchi sentō-ki / shiden ichi ichi kabuto-gata - Navy Land-Based Interceptor, Model 11A "Violet Lightning"


Allied Code Name: "George"
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
Famous Aeroplanes of the World, Kyofu, Shiden, Shidenkai, No. 53 1995/7, Bunin-Do Co., Ltd., Printed in Japan
René J. Francillon Ph.D., Profile No. 213, Kawanishi N1K Kyofu / Rex & Shiden / George, Aircraft Profiles, Profile Publications Ltd., Windsor, Berkshire, UK.
The Maru Mechanic, No 43. 1983/11, Mitsubishi J2M Raiden & Kawanishi N1K Shiden (Kai).
Krzysztof Zalewski, Niezwykła historia fioletowej błyskawicy, Technika Wojskowa, 5/1991, ISBN 0867-5635
http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k-j.htm
ja.wikipedia.org
http://www.airwar.ru/enc/fww2/n1kj.html
http://avions.legendaires.free.fr/n1k1.php
www.daveswarbirds.com
http://www.ijnafpics.com/jbwn1k1.htm - fotografie
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-Ja-11A-Siden-George-t68570#240377 Verze : 0
Fotografie a tropohledový náčrtek
zdroj uveden výše
Kawaniši N1K1-Ja 11A Šiden [George] -


Kawaniši N1K1-Ja 11A Šiden [George] -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-Ja-11A-Siden-George-t68570#240641 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více