Název: Name: | Kawaniši N1K1-Ja 11A | Kawanishi N1K1-Ja 11A |
Originální název: Original Name: | 仮称一号局地戦闘機改/紫電一一甲型 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1944 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo DD.MM.1944-DD.MM.1945 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Himeji | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | není znám přesný počet (asi 250) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1944 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2892 kg | 6376 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 4410 kg | 9722 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | 39ft 4,43in |
Délka: Length: | 8856 m | 29055ft 1,41in |
Výška: Height: | 4,058 m | 13ft 3,75in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,50 m2 | 252.95 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | ? lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Nakadžima NK9H Homare 21 (Ha-45-21), vzduchem chlazený dvouhvězdicový osmnáctiválec o vzletovém výkonu 1 471 kW (2 000 k), 1 368 kW (1 860 k) v h= 1 750 m a 1 192 kW (1 620 k) v h= 6 096 m. Vrtule čtyřlistá VDM P10.39.7 s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 300 mm. | Nakajima NK9H Homare 21 (Ha-45-21) eighteen-cylinder air-cooled two-row radial, rated at 1,973 hp for take-off, 1,825 hp at 5,741 ft and 1,598 hp at 20,000 ft, driving a four-blade constant-speed VDM metal propeller of the diameter 10ft 9,9in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 716 l ve vnitřních nádržích a 400 l v přídavné nádrži pod trupem. | 158 UK gallons in internly and 88 UK gallons in a drop tank under fuselage. |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 582 km/h v 5900 m | 361,5 mph in 19357 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 370 km/h v 4000 m | 229.9 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 12,42 m/s | 2444.9 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,92 min do 6000 m | 7,92 min to 19685 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 12500 m | 41010 ft |
Dolet: Range: | 1520 km | 944.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 2550 km | 1584.5 mi |
Výzbroj: Armament: | 4x pevný kanón Typ 99 model 2 ráže 20 mm v křídlech po 100 nábojích 2x pevný kulomet typ 97 ráže 7,7 mm nad motorem (u jednotek byly demontovány). Pumový náklad: 2x 60 kg. | Four fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 2 cannons in wing-mounted, 100 rpg and two fixed forward-firing 0.303 inch Type 97 machine-guns, fuselage-mounted 500 rpg (These weapons were removed). Bomb load: Two 132 lb bombs. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 仮称一号局地戦闘機改/紫電一一甲型 - Kašō iči-gō kjokuči sentō-ki / šiden iči iči kabuto-gata - Námořní přepadový stíhač pro pozemní základny Šiden (Fialový blesk) model 11A Spojenecké kódové jméno: George Trupové kulomety byly demontovány u jednotek. Kanóny byly instalovány uvnitř křídel. Několik letounů létalo u slavné 341. Kokutai. | 仮称一号局地戦闘機改/紫電一一甲型 - Kashō ichi-gō kyokuchi sentō-ki / shiden ichi ichi kabuto-gata - Navy Land-Based Interceptor, Model 11A "Violet Lightning" Allied Code Name: "George" |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 Famous Aeroplanes of the World, Kyofu, Shiden, Shidenkai, No. 53 1995/7, Bunin-Do Co., Ltd., Printed in Japan René J. Francillon Ph.D., Profile No. 213, Kawanishi N1K Kyofu / Rex & Shiden / George, Aircraft Profiles, Profile Publications Ltd., Windsor, Berkshire, UK. The Maru Mechanic, No 43. 1983/11, Mitsubishi J2M Raiden & Kawanishi N1K Shiden (Kai). Krzysztof Zalewski, Niezwykła historia fioletowej błyskawicy, Technika Wojskowa, 5/1991, ISBN 0867-5635 http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k-j.htm ja.wikipedia.org http://www.airwar.ru/enc/fww2/n1kj.html http://avions.legendaires.free.fr/n1k1.php www.daveswarbirds.com http://www.ijnafpics.com/jbwn1k1.htm - fotografie archiv autora |