Název: Name: | Kawaniši N1K1 15-Ši | Kawanishi N1K1 15-Shi |
Originální název: Original Name: | 15試川西N1K1 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1942-DD.05.1942 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-06.05.1942 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (1. prototyp / 1st prototype) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 06.05.1942 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2590 kg | 5710 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3810 kg | 8400 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 12,000 m | 39ft 4,43in |
Délka: Length: | 10,589 m | 34ft 8,88in |
Výška: Height: | 4,780 m | 15ft 8,18in |
Plocha křídla: Wing Area: | 23,50 m2 | 252.95 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 162,13 kg/m2 | 33.21 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši MK4D Kasei 14 (Ha-32-14), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 074 kW (1 460 k), 1 030 kW (1 400 k) v h= 2 700 m a 927 kW (1 260 k) v h= 6 100 m. Vrtule dvoulisté protiběžné s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 100 mm. | Mitsubishi MK4D Kasei 14 (Ha-32-14), fourteen-cylinder air-cooled radial engine, rated at 1,440 hp for take-off, 1,380 hp at 8,860 ft and 1,243 hp at 20,000 ft, driving a two contra-rotating two-blade metal variable-pitch propellers of the diameter 10ft 2in. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 660 l | 145 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 482 km/h v 6000 m | 299.5 mph in 19685 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 351 km/h v 4000 m | 218.1 mph in 13123 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 5,53 min do 5000 m | 5,53 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 10560 m | 34646 ft |
Dolet: Range: | 1060 km | 658.7 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1970 km | 1224.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 2x pevný kanón Type 99 Model 1 ráže 20 mm v křídlech 2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm nad motorem Pumový náklad: 2x 30 kg pum | Two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 1 cannons in wing-mounted and two fixed forward-firing 0.312 inch Type 97 machine-guns in a fuselage-mounted. Bomb load: Up to 132 lbs (two 66 lb bombs). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | - | - |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, 1987, Reprinted 1990, ISBN: 0-87021-313-X. Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 René J. Francillon Ph.D., Kawanishi Kyofu, Shiden and Shiden Kai Variants, Aircraft in Profile No.213, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., rok 1971 Famous Airplanes of the World, No.53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, 1995-7, Bunrin-Do Co. Ltd., Japan L+K 25/1981, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Kawanishi N1K Kyofu http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k.htm http://www.airwar.ru/enc/fww2/n1k.html archiv autora |