Kawaniši N1K1 15-Ši Kjófú (2. - 8. prototyp)

Kawanishi N1K1 15-Shi Kyōfū (2nd to 8th prototype) / 15試 水上战斗机「强风」
     
Název:
Name:
Kawaniši N1K1 Kawanishi N1K1
Originální název:
Original Name:
15試 川西N1K1
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.08.1942-DD.07.1943 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.08.1942-DD.07.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
8 (prototypy a předsériové letouny)
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.08.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2640 kg 5820 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3800 kg 8378 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
12,000 m 39ft 4,43in
Délka:
Length:
10,589 m 34ft 9in
Výška:
Height:
4,780 m 15ft 8,2in
Plocha křídla:
Wing Area:
23,50 m2 252.95 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
151,49 kg/m2 31.03 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK4C Kasei 13 (Ha-32-13), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 074 kW (1 460 k), 1 044 kW (1 420 k) v h= 2 000 m, 956 kW (1 300 k) v h= 6 000 m.
Vrtule trojlistá, kovová s konstantní rychlostí otáček o průměru 3 100 mm.
Mitsubishi MK4C Kasei 13 (Ha-32-13), fourteen-cylinder air-cooled radial, rated at 1,440 hp for take-off, 1,401 hp at 6,562 ft and 1,282 hp at 19,685 ft,
driving a three-blade metal constant-speed propeller of the diameter 10ft 2in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
660 l 145 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
489 km/h v 5700 m 303.9 mph in 18701 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
370 km/h v 4000 m 229.9 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,2 min do 5000 m 5,2 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10600 m 34777 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
1710 km 1062.5 mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón Type 99 Model 1 ráže 20 mm v křídlech a
2x pevný kulomet Type 97 ráže 7,7 mm nad motorem.
Pumový náklad: 2x 30 kg pum
Two fixed forward-firing 0.79 inch Type 99 Model 1 cannons in wing-mounted and
two fixed forward-firing 0.312 inch Type 97 machine-guns in a fuselage-mounted.
Bomb load: Up to 132 lbs (two 66 lb bombs).
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- -
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, 1987, Reprinted 1990, ISBN: 0-87021-313-X.
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945 tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05
René J. Francillon Ph.D., Kawanishi Kyofu, Shiden and Shiden Kai Variants, Aircraft in Profile No.213, Windsor, Berkshire, UK, Profile Publications Ltd., rok 1971
Famous Airplanes of the World, No.53, Kyofu, Shiden, Shidenkai, 1995-7, Bunrin-Do Co. Ltd., Japan
L+K 25/1981, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Kawanishi N1K Kyofu
http://www.combinedfleet.com/ijna/n1k.htm
http://www.airwar.ru/enc/fww2/n1k.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-N1K1-15-Si-Kjofu-2-8-prototyp-t65117#232025 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více