Kawaniši K-3

Kawanishi K-3 / 川西K- 3
     
Název:
Name:
Kawaniši K-3 Spojovací letoun Kawanishi K-3 Communication aircraft
Originální název:
Original Name:
川西K- 3 通信機
Kategorie:
Category:
jiná kategorie other category
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1921-DD.10.1921 Kawanishi Machinery Works, Kobe /
Období výroby:
Production Period:
DD.03.1921-DD.10.1921
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.10.1921
Osádka:
Crew:
1 + 2 pasažéři
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
970 kg 2138 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1400 kg 3086 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
10,030 m 32ft 10,87in
Délka:
Length:
8,860 m 29ft 0,81in
Výška:
Height:
2,600 m 8ft 6,36in
Plocha křídla:
Wing Area:
30,50 m2 328.3 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
45,902 kg/m2 9.4 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maybach Mb.IVa, vodou chlazený řadový šestiválec o výkonu 194 kW a max. výkonu 227 kW.
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Maybach Mb.IVa six-cylinder inline liquid-cooled aircraft engine, power output 260 hp and maximum power 305 hp,
driving a two-bladed wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
225.3 km/h v 0 m 140 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,0 min do 3000 m 10,0 min to 9843 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
8500 m 27887 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 5 h


Kawaniši K-3 byl navržen jako vysokorychlostní spojovací letoun, k vysokým výkonům mu pomohl motor Maybach, který byl v Německu používán pro pohon vzducholodí a Německo je po prohrané válce poskytlo jako součást válečných reparací. K-3 vyšel z dvouplošného letounu K-1, ale Eiji Sekiguchi provedl několik zásadních úprav. Zjednodušil mezikřídelní vzpěry, velký vzpřímený chladič nad motorem byl nahrazen plochým chladičem na horním křídle. Pilot seděl v zadní kabině a dva cestující seděli vedle sebe v přední kabině, obě kabiny byly otevřené.
Letoun byl označen jako spojovací, ale sloužil také k vyhlídkovým a propagačním letům, létal s poštou, nebo jiným nákladem.
Konstrukce K-3 byla velmi slibná, letoun byl rychlý jako soudobé stíhačky a unesl náklad lehkého bombardéru, naděje společnosti Kawaniši se ale nesplnily, překazil je méně výkonný letoun Nakadžima 5, který byl, po vyřazení z armádní služby, k dispozici ve velkém množství.
Prototyp K-3 byl v roce 1926 upraven pro motor Benz IIIa a po této úpravě byl přeznačen na K-3B.
Endurance: 5 hours


Kawanishi K-3 was high-speed communication aircraft. This was the first Japanese aircraft to be powered by a Maybach airship engine of which many were delivered to Japan from Germany as war reparations. The K-3 was evolved from the K-1 biplane but with many refinements. Wing struts were simplified, instead of the previously upright mounted radiator, this design had the radiator flat within the upper wing section.
Two cockpits provided seating for three, with two passengers side by side in the front cockpit. Although termed a communication aircraft, it could be used for sightseeing, advertising, mail-carrying and other purposes. K-3 had the highest performance of any civil Japanese aeroplane at that time, having the speed equivalent to fighter aircraft, and a payload matching that of light bombers. Kawanishi Kokuki KK had great hopes for this design, but Nakajima 5 was becoming available as surplus.
The aeroplane was re-engined in 1926 with a 200-230hp Benz IlIa water-cooled inline unit and the airframe was partially modified. This became known as the Kawanishi K-3B.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
archiv autora

Kawaniši K-3 -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-K-3-t121563#416121 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více