Kawaniši E15K1 14-Ši

Kawanishi E12K 14-Shi / 十四試高速水上偵察機
     
Název:
Name:
Kawaniši E15K1 14-Ši Kawanishi E15K1 14-Shi
Originální název:
Original Name:
水上侦察机 试14
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1941-DD.12.1941 Kawanishi Aircrafts, Ltd., Naruo /
Období výroby:
Production Period:
DD.11.1939-DD.12.1941
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1 (1. prototyp / 1st prototype)
První vzlet:
Maiden Flight:
05.12.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
plováky floats
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3160 kg 6967 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
4100 kg 9039 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m 45ft 11,17in
Délka:
Length:
11,587 m 38ft 0,18in
Výška:
Height:
4,950 m 16ft 2,87in
Plocha křídla:
Wing Area:
30,00 m2 322.92 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
136,67 kg/m2 27.99 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Micubiši MK4D Kasei 14 (Ha-32-14), vzduchem chlazený dvouhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 1 103 kW (1 500 k), 1 192 kW (1 620 k) v h= 2 100 m a 1 089 kW (1 480 k) v h= 5 500 m.
Vrtule dvoulisté protiběžné s nastavitelným úhlem náběhu vrtulových listů o průměru 3 100 mm.
Mitsubishi MK4D Kasei 14 (Ha-32-14), fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engine, rated at 1,479 hp for take-off, 1,598 hp at 6,890 ft and 1,460 hp at 18,045 ft,
driving a two-blade contra-rotating variable-pitch propellers of the diameter 10ft 2in.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
1 765 l 388 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
470 km/h v 5000 m 292 mph in 16404 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
295 km/h v 2500 m 183.3 mph in 8202 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
10,0 m/s 1968.5 ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
10,0 min do 6000 m 10,0 min to 19685 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9860 m 32349 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 na konci kabiny
Pumový náklad: 2x 60 kg.
One flexible rear-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in dorsal position.
Bomb load: Up to 264 lb (two 132 lbs bombs)
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
K-10 – tovární označení prototypu K-10 - marking the factory prototype
Zdroje:
Sources:
L+K 16/1984, Václav Němeček, Letadla 1939-45, Kawanishi E15K Shiun
http://www.combinedfleet.com/ijna/e15k.htm
www.aviastar.org
il2.sloboda.net
www.1939-1945.su
http://www.airwar.ru/enc/sww2/e15k.html
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-E15K1-14-Si-t87428#324146 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více