Název: Name: | Kawaniši Baika | Kawanishi Baika |
Originální název: Original Name: | 川西 梅花 | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | experimental aeroplane |
Výrobce: Producer: | Kawanishi Aircrafts, Ltd., Nišinomija | |
Období výroby: Production Period: | 02.07.1945-15.08.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | pouze projekt | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | odhazovací | jettisonable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 750 kg | 1653 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1430 kg | 3153 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 6,600 m | 21ft 7,83in |
Délka: Length: | 7,000 m | 22ft 11,58in |
Výška: Height: | ? m | ? |
Plocha křídla: Wing Area: | 7,59 m2 | 81.7 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 186,00 kg/m2 | 38.1 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pulzační | pulse-jet |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Maru Ka-10 o tahu 300 kg (2,9 kN) | Maru Ka-10 of thurst 660 lbf |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 600 l | 132 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 648 km/h v 2000 m | 402.6 mph in 6562 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 485 km/h v 600 m | 301.4 mph in 1969 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,9 min do 2000 m | 3,9 min to 6562 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 2000 m | 6562 ft |
Dolet: Range: | 276 km | 171.5 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | nálož o hmotnosti 260 kg | A 550 lb explosive warhead |
Uživatelské státy: User States: | - | - |
Poznámka: Note: | 梅花 - Baika – Švestkový květ (jap.) Všechny výkonové parametry jsou pouze vypočtené. Existovaly tři projekty: 1.) vzlet ze země probíhal pomocí startovacích raket na odvoditelném podvozku, motor je vzadu nad kabinou. 2.) vzlet z katapultu ponorky, bez podvozku, motor je mírně posunut vzad 3.) start z letadel Nakajima G8N1 nebo Yokosuka P1Y, bez podvozku, motor je pod trupem. Tah motoru je v některých pramenech (Tadeusz Januszewski) udáván s hodnotou 360 kg (3,53 kN). | 梅花 - Baika – Plum Blossom All performance parameters are only calculated. Type I - Pulsejet intake located above and behind the cockpit, droppable landing gear. Intended for conventional take off on own power (possibly with the help of droppable rocket boosters). Type II - Similar to Type I, but with pulsejet moved forwards, no landing gear. Intended for submarine launch. Type III - Pulsejet mounted ventrally, no landing gear. Presumably, this version was intended to be air-launched by medium bombers such as the Mitsubishi G4M, Nakajima G8N or Yokosuka P1Y. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Josef Novotný, Causa kamikaze, 1. Vydání, Naše vojsko, 1991, ISBN: 80-206-0066-3 archiv autora |