Kawaniši Baika

Kawanishi (Baika) / 川西「梅花」
     
Název:
Name:
Kawaniši Baika Kawanishi Baika
Originální název:
Original Name:
川西 梅花
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
Kawanishi Aircrafts, Ltd., Nišinomija /
Období výroby:
Production Period:
02.07.1945-15.08.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
pouze projekt
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
odhazovací jettisonable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
750 kg 1653 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1430 kg 3153 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
6,600 m 21ft 7,83in
Délka:
Length:
7,000 m 22ft 11,58in
Výška:
Height:
? m ?
Plocha křídla:
Wing Area:
7,59 m2 81.7 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
186,00 kg/m2 38.1 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pulzační pulse-jet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Maru Ka-10 o tahu 300 kg (2,9 kN) Maru Ka-10 of thurst 660 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
600 l 132 UK gallons
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
648 km/h v 2000 m 402.6 mph in 6562 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
485 km/h v 600 m 301.4 mph in 1969 ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
3,9 min do 2000 m 3,9 min to 6562 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
2000 m 6562 ft
Dolet:
Range:
276 km 171.5 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
nálož o hmotnosti 260 kg A 550 lb explosive warhead
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
梅花 - Baika – Švestkový květ (jap.)


Všechny výkonové parametry jsou pouze vypočtené.


Existovaly tři projekty:
1.) vzlet ze země probíhal pomocí startovacích raket na odvoditelném podvozku, motor je vzadu nad kabinou.
2.) vzlet z katapultu ponorky, bez podvozku, motor je mírně posunut vzad
3.) start z letadel Nakajima G8N1 nebo Yokosuka P1Y, bez podvozku, motor je pod trupem.

Tah motoru je v některých pramenech (Tadeusz Januszewski) udáván s hodnotou 360 kg (3,53 kN).


梅花 - Baika – Plum Blossom


All performance parameters are only calculated.


Type I - Pulsejet intake located above and behind the cockpit, droppable landing gear. Intended for conventional take off on own power (possibly with the help of droppable rocket boosters).
Type II - Similar to Type I, but with pulsejet moved forwards, no landing gear. Intended for submarine launch.
Type III - Pulsejet mounted ventrally, no landing gear. Presumably, this version was intended to be air-launched by medium bombers such as the Mitsubishi G4M, Nakajima G8N or Yokosuka P1Y.
Zdroje:
Sources:
René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1
Josef Novotný, Causa kamikaze, 1. Vydání, Naše vojsko, 1991, ISBN: 80-206-0066-3
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-Baika-t28825#324698 Verze : 0

Kawanishi Baika


梅花 / Baika / -
- / - / Experimentální speciální útočný letoun Baika


Historie:


- Japonské námořní letectvo (海軍航空本部 Kaigun Kōkū Hombu), v únoru 1945 udělilo priority projektům, které měly zabezpečit ochranu ostrovů před vyloděním spojeneckých sil na mateřské ostrovy, nebo případně měly napomoci zničit již vybudované předmostí a již vyloděné spojenecké síly zatlačit zpět do moře. Pro tento úkol bylo vypracováno značné množství projektů v oblasti lodí a člunů, pozemní techniky a také letadel. Velmi často byly navrhovány sebevražedné zbraně. Kaigun Kōkū Hombu v kategorii sebevražedných letadel byly upřednostněny dva projekty.
- Prvním byl projekt Námořního arsenálu v Jokosuce (Dai-Ichi Kaigun Koku Gijitsuho, Yokosuka) označený Ohka 43A, který měl být poháněn proudovým motorem Ishikawajima Ne-20.
- Druhým projektem měl být jednoduchý sebevražedný letoun Baika, který měl být poháněn konstrukčně jednodušším a tím také levnějším - pulzačním motorem Maru Ka-10.


- Japonský průmysl byl v té době těžce poničen americkým bombardováním, mnoho kvalifikovaných dělníků bylo odvedeno do ozbrojených sil a navíc ještě chyběly mnohé suroviny pro výrobu letadel. Několika japonským ponorkám se však podařilo dopravit do Japonska výrobní dokumentaci německých letadel, motorů a zařízení, které Japonci v Německu zakoupili. Japonci doufali, že pomocí těchto podkladů se jim podaří zhotovit celou řadu velice užitečných letadel a zbraní, které Japonsko zachrání před očekávanou invazí.


- Jednou z takových byla výkresová dokumentace létající pumy Fieseler Fi-103 a proudového „lidového stíhače“ Heinkel He-162. S dokumentacemi se začali seznamovat na tokijské univerzitě profesoři Taichiro Ogawa a Ichiro Tani. Na jejich základě vznikl projekt označený jako Baika (Švestkový květ). Nedá se tedy hovořit o nějaké kopii německé pilotované střely Fieseler Fi 103 Reichenberg IV.


- Projekt sebevražedného letounku zaujal velitelství námořního letectva svou jednoduchostí a navíc byl předpoklad pro jeho snadnou obsluhu a pilotáž.


- Motor Maru Ka-10 byl navržen dle německého vzoru - motoru Argus 109-014. Pulsační motor je obecně z konstrukčního hlediska velmi jednoduchý a pokud navíc měli japonští konstruktéři funkční a ověřený motor, jakým německý Argus bezpochyby byl, existoval předpoklad v jeho rychlé a snadné zavedení do výroby, jedinou vadu spatřovali japonští inženýři v silných vibracích, které by se přenášely do trupu letounu.


- 5. srpna 1945 se sešli zástupci Kaigun Kōkū Hombu (admirálové Wada a Katahira), profesoři Nakanishi, Ogawa a Kihara a ředitel společnosti 川西航空機株式会社 – Kawanishi Kōkūki Kabushiki Kaisha (dále jen Kawanishi) pan Katachiro. Posledně jmenovaný byl na schůzku přizván, protože Kawanishi měla sebevražedné letounky vyrábět a zabezpečit jejich výrobu u celé řady malých továren a drobných dodavatelů.
Společnost Kawanishi by také zodpovídala za řadu zde stanovených termínů pro výrobu letadel. Bylo třeba zabezpečit výrobní výkresy, zhotovit a otestovat prototypy a připravit a rozjet sériovou výrobu, která měla začít koncem října roku 1945!


- 8. srpna proběhla druhá schůzka, byl zde ustanoven tým šedesáti konstruktérů, které měl řídit inženýr Tamenobu. Konstruktéři měli přijít do sídla Kawanishi, do něsta Naura ve třech vlnách, většinou se jednalo o převelené konstruktéry z 第一海軍航空技術廠 - Dai-Ichi Kaigun Kōkū Gijutsu-shō (1st Naval Air Technical Arsenal)- jokosuckého námořního arsenálu a skutečně a skutečně, 11. srpna přijelo deset konstruktérů a 15. srpna přijelo dalších patnáct lidí. Práce na prototypech Baiky však už nebyly ani započaty.


- Letounek Baika měl být údajně vyráběn ve třech variantách, první a nejdůležitější variantou měl být letoun, který měl vzlétat ze země na odhazovacím podvozku, vzlet měl proběhnout pomocí startovacích raket. Po startu měl pilot vyhledat vhodný cíl, zamířit na cíl letounem a …
Druhá varianta měla startovat z ponorek pomocí katapultu, cílem měly být nepřátelské lodě, především letadlové, nebo nepřátelské námořní základny a sklady materiálu a pohonných hmot.
Třetí a poslední variantou měl být letounek vypouštěný za letu z letadel, jako o možných nosičích bylo uvažováno o bombardérech P1Y3, G4M a G8N1.


- Ještě jedna konstrukční zajímavost, která stojí za zmínku, Baika měla být na zemi složitelná, široká poté měla být do 3 600 mm, dlouhá do 8 500 mm a výška neměla přesáhnout 4 000 mm. Toto řešení mělo zlepšit manipulaci, skladování a přepravu letounu.


- Informace o těchto verzích je nutno brát jako zajímavou informaci, stále se jednalo jen a pouze o nehotový projekt.
URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-Baika-t28825#324696 Verze : 1
Samovražedná pilotovaná puma Kawaniši Baika


Projekt vychádzal z nemeckej pilotovanej okrídlenej pumy V-1 Reichenberg.Koncom roku 1944 bola nemeckou ponorkou do Japonska dopravená výkresová dokumentácia a jeden pulzačný motor Argus As 109-014.Projektu sa ujal prof.Ičiro Tani a Tajčiro Ogawa z Leteckého inštitútu v Tokiu.Spoluprácu zahájili s Kawanishi Kokuki Kabushiki Kaisha.
vznikol malý dolnoplošník s pulzačným motorom nad trupom za kabínou pilota.Štart mal prebehnúť s použitím odhadzovacieho podvozku.Okrem tejto klasickej konštrukci boli v pláne i ďalšie modifikácie napr.s motorom pod trupom.
Projekt tejto najvýkonnejšej samovražednej zbrane nebol dokončený.
Kawaniši Baika -


Kawaniši Baika -


Kawaniši Baika -


URL : https://www.valka.cz/Kawanisi-Baika-t28825#101517 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více