Název: Name: | Kamov Ka-50 | |
Originální název: Original Name: | Камов Ка-50 | |
Kategorie: Category: | bitevní vrtulník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1991-DD.MM.2006 Arseněvské letecké výrobní sdružení Progress N. I. Sazykina, Arseněv | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1991-DD.MM.1999 DD.MM.2006-DD.MM.2006 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 9 (1991-1999) 2 (2006) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 23.07.1982 (V-80) | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | souosé rotory | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | 7700 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 9800 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 10800 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 15,86 m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 14,21 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 7,341) m | |
Celková výška: Overall Height: | 4,93 m | |
Průměr hlavního rotoru: Main Rotor Diameter: | 14,452) m | |
Průměr vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Diameter: | - m | |
Plocha disku hlavního rotoru: Main Rotor Disc Area: | 327,65 m2 | |
Plocha disku vyrovnávacího rotoru: Tail Rotor Disc Area: | - m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | turbohřídelový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | TV3-117VMA - vzletový výkon jednoho motoru: 1765 kW (2400 k) | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 1487 kg | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 310 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 265 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 103) m/s | |
Statický dostup: Static Ceiling: | 4000 m | |
Dynamický dostup: Dynamic Ceiling: | 5500 m | |
Dolet: Range: | 5204) km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 11605) km | |
Přepravní kapacita: Transport Capacity: | - | |
Výzbroj a vybavení: Armament and Equipment: | ||
Výzbroj: Armament: | kanón 2A42 se zásobou 460 kusů munice maximální hmotnost výzbroje 2000 kg na 4 závěsnících neřízené rakety: - 2x B-13 (10x S-13) - 4x B-8V20 (80x S-8) - 4x S-24 protizemní řízené střely: - 12x 9M121 Vichr - 2x Ch-25ML kanonové podvěsy: - 2x UPK-23-250 pumy: - 4x FAB-100 - 4x FAB-250 - 4x FAB-500 - 4x RBK-250 - 4x RBK-500 - 4x ZB-500 - 4x KMGU | |
Vybavení: Equipment: | zaměřovací systém I-251V Škval | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | kódové označení NATO: Hokum-A 1) rozpětí křídla 2) spodní rotor; horní rotor 14,43 m 3) vertikální v 2500 m 4) bez přídavných nádrží 5) s přídavnými nádržemi Článek Ka-50 "Black Shark" | |
Zdroje: Sources: | - |
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-50-Cornaja-akula-Kod-NATO-Hokum-A-t871#4955Verze : 0
Ka-50
Jednomiestny dvojmotorový stroj s koaxiálnymi trojlistovými protibežnými rotormi, určený na ničenie obrnených a ďalších pozemných cieľov a na boj s niektorými typmi vzdušných cieľov. Vyznačuje sa vysokou odolnosťou proti účinkom protilietadlových zbraní. Skriňa trupu je zhotovená z niekoľkých vrstiev veľmi odolných kompozitných umelohmotných materiálov. Pilotná kabína je chránená dvoma vrstvami oceľového panciera. Možnosť inštalácie zariadenia na zníženie IČ vyžarovania motorov. Ka-50 je ako prvý vrtuľník na svete vybavený záchranným systémom umožňujúcim katapultáž z kabíny po predchádzajúcom odstrelení rotorových listov a horného prekrytu kabíny. Ka-50 má integrovaný navigačno - strelecký komplex so štyrmi nezávislými počítačmi. jeho súčasťou je termovízna kamera, optoelektronický zameriavač a laserový diaľkomer / ožarovač cieľov. Stroj má zariadenie na príjem kódovaných digitálnych informácií v reálnom čase. Na pravom boku trupu je lafetovaný upravený kanón 2A42 kalibru 30 mm so zásobou 500 nábojov a možnosťou voľby podávania dvoch typov munície. Prídavná výzbroj sa umiestňuje na 4 zbraňové závesníky pod krídlom s rozpätím 7,34 m. Zvyčajný variant výzbroje tvorí 2 x 6 PTRS 9M120 Vichr na vonkajších a 2 x 20 neriadených rakiet S-8 kalibru 80 mm v raketniciach B-8V20 na vnútorných závesníkoch. Namiesto PTRS možno zavesiť dve B-8V20. K ďalšej podvesnej výzbroji patria ťažké neriadené rakety S-24 kalibru 240 mm, letecké zápalné pumy FAB-100/500, napalmové kontajnery ZB-500, kontajnerové pumy RBK-250/500, kazetové kontajnery KMGU a kanónové kontajnery UPK-23-250 s dvojkanónom GŠ-23L alebo univerzálne zbraňové kontajnery GUV.
Jednomiestny dvojmotorový stroj s koaxiálnymi trojlistovými protibežnými rotormi, určený na ničenie obrnených a ďalších pozemných cieľov a na boj s niektorými typmi vzdušných cieľov. Vyznačuje sa vysokou odolnosťou proti účinkom protilietadlových zbraní. Skriňa trupu je zhotovená z niekoľkých vrstiev veľmi odolných kompozitných umelohmotných materiálov. Pilotná kabína je chránená dvoma vrstvami oceľového panciera. Možnosť inštalácie zariadenia na zníženie IČ vyžarovania motorov. Ka-50 je ako prvý vrtuľník na svete vybavený záchranným systémom umožňujúcim katapultáž z kabíny po predchádzajúcom odstrelení rotorových listov a horného prekrytu kabíny. Ka-50 má integrovaný navigačno - strelecký komplex so štyrmi nezávislými počítačmi. jeho súčasťou je termovízna kamera, optoelektronický zameriavač a laserový diaľkomer / ožarovač cieľov. Stroj má zariadenie na príjem kódovaných digitálnych informácií v reálnom čase. Na pravom boku trupu je lafetovaný upravený kanón 2A42 kalibru 30 mm so zásobou 500 nábojov a možnosťou voľby podávania dvoch typov munície. Prídavná výzbroj sa umiestňuje na 4 zbraňové závesníky pod krídlom s rozpätím 7,34 m. Zvyčajný variant výzbroje tvorí 2 x 6 PTRS 9M120 Vichr na vonkajších a 2 x 20 neriadených rakiet S-8 kalibru 80 mm v raketniciach B-8V20 na vnútorných závesníkoch. Namiesto PTRS možno zavesiť dve B-8V20. K ďalšej podvesnej výzbroji patria ťažké neriadené rakety S-24 kalibru 240 mm, letecké zápalné pumy FAB-100/500, napalmové kontajnery ZB-500, kontajnerové pumy RBK-250/500, kazetové kontajnery KMGU a kanónové kontajnery UPK-23-250 s dvojkanónom GŠ-23L alebo univerzálne zbraňové kontajnery GUV.
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-50-Cornaja-akula-Kod-NATO-Hokum-A-t871#95029Verze : 0
wade
MOD
Reklama
Po dlouhých letech se znovu rozběhly práce na rozestavěných strojích Ka-50 a možná budou i stavěny zcela nové.
V továrně Progress ve městě Arsenjev (ruský Dálný východ) se od minulého roku (2005) pracuje na třech rozestavěných trupech, které zde stály plných 6 let. První z nich se pak dostal do vzduchu 18.srpna 2006.
Pokud nahlednéme trochu do historie, tak výroba Ka-50 poprvé v této továrně začala již v roce 1991 a tento typ byl 25.srpna 1995 prezidentem
zaveden do služby. Dokončeno bylo 9 kusů první série, část z nich byla dodána 344. středisku pro bojový a konverzní výcvik armádního letectva (Army Aviation's 344th Combat and Conversion Training Center) v Toržoku, část zůstala kanceláři Kamov pro testování. Po dodávce těchto strojů se ale financování zastavilo a tak na výrobní lince zůstalo stát dalších 9 strojů.
Další platby (podle generálního ředitele závodu Progress Jurije Denisenka) pak přisly až v roce 2006 a tehdy také začaly další práce na rozestavěných strojích. V roce 2006 se plánuje dokončení tří z rozestavěnch strojů, první z nich je již testován továrním pilotem
společnosti Kamov Alexandrem Smirnovem.
V roce 2007 se plánuje dostavba dalších dvou kusů a zbývající čtyři budou zřejmě dokončeny jako varianta Ka-52.
Podle ministra obrany Sergeje Ivanova (ve vyjádření 26.srpna při návštěve na ruském Dálném východě) bude kromě již dokončovaných tří strojů vyrobeno 12 kusů Ka-50 Black Shark do roku 2015. Všechny mají zřejmě být určeny pro Hlavní ředitelství tajných služeb ministerstva obrany a pro plnění zvláštních úkolů, včetně boje s terorismem.
V továrně Progress ve městě Arsenjev (ruský Dálný východ) se od minulého roku (2005) pracuje na třech rozestavěných trupech, které zde stály plných 6 let. První z nich se pak dostal do vzduchu 18.srpna 2006.
Pokud nahlednéme trochu do historie, tak výroba Ka-50 poprvé v této továrně začala již v roce 1991 a tento typ byl 25.srpna 1995 prezidentem
zaveden do služby. Dokončeno bylo 9 kusů první série, část z nich byla dodána 344. středisku pro bojový a konverzní výcvik armádního letectva (Army Aviation's 344th Combat and Conversion Training Center) v Toržoku, část zůstala kanceláři Kamov pro testování. Po dodávce těchto strojů se ale financování zastavilo a tak na výrobní lince zůstalo stát dalších 9 strojů.
Další platby (podle generálního ředitele závodu Progress Jurije Denisenka) pak přisly až v roce 2006 a tehdy také začaly další práce na rozestavěných strojích. V roce 2006 se plánuje dokončení tří z rozestavěnch strojů, první z nich je již testován továrním pilotem
společnosti Kamov Alexandrem Smirnovem.
V roce 2007 se plánuje dostavba dalších dvou kusů a zbývající čtyři budou zřejmě dokončeny jako varianta Ka-52.
Podle ministra obrany Sergeje Ivanova (ve vyjádření 26.srpna při návštěve na ruském Dálném východě) bude kromě již dokončovaných tří strojů vyrobeno 12 kusů Ka-50 Black Shark do roku 2015. Všechny mají zřejmě být určeny pro Hlavní ředitelství tajných služeb ministerstva obrany a pro plnění zvláštních úkolů, včetně boje s terorismem.
Zdroj: AFM December 2006
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-50-Cornaja-akula-Kod-NATO-Hokum-A-t871#202018Verze : 0
Snake
MOD
.
První Ka-50, které byly nasazeny během 2. války v Čečensku (1999-2009), na přelomu let 2000 a 2001, byly podle svědků dodány v celočerné kamufláži. Terpve další stroje, které byly nasazeny v zimě 2001, nesly kamufláž sestávající z nepravidelných polí olivově zelené, světle zelené a černé na horních a bočních plochách, zatímco spodní plochy byly světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Období | - |
Výrobce | Kamov |
Typ letounu | Kamov Ka-50 Čornaja akula [Kód NATO: Hokum-A] |
Kamufláž | Standardní vojenská |
![]() ![]() ![]() |
|
Země | ![]() |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.2001 |
Autor | Zbyněk Válka |
Velikost při 300 DPI | A4 |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | Zveřejněno s laskavým svolením autora |
Web autora | - |
První Ka-50, které byly nasazeny během 2. války v Čečensku (1999-2009), na přelomu let 2000 a 2001, byly podle svědků dodány v celočerné kamufláži. Terpve další stroje, které byly nasazeny v zimě 2001, nesly kamufláž sestávající z nepravidelných polí olivově zelené, světle zelené a černé na horních a bočních plochách, zatímco spodní plochy byly světle modré.
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-50-Cornaja-akula-Kod-NATO-Hokum-A-t871#459245Verze : 0
Rad
MOD
Ka-50 "Hokum".
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-50-Cornaja-akula-Kod-NATO-Hokum-A-t871#18099Verze : 0
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.