Název: Name: | Kamov Ka-37 | |
Originální název: Original Name: | Камов Ка-37 | |
Kategorie: Category: | bezpilotní průzkumný vrtulník | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1993-DD.MM.1993 AOOT Kamov, Ljubercy | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1993-DD.MM.1993 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 03.03.1993 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Uspořádání rotorů: Rotor Configuration: | souosé rotory | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kluzné ližiny | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného vrtulníku: Empty Weight: | ? kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 250 kg | |
Délka s otáčejícími se rotory: Length with Rotors Turning: | 4,80 m | |
Délka trupu: Fuselage Length: | 2,88 m | |
Šířka trupu: Fuselage Width: | 1,34 m | |
Celková výška: Overall Height: | 1,64 m | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of engines: | 2 | |
Typ: Type: | Ka-37: SKBM P-037 o výkonu 24,6 kW Ka-37S: Hirth 2706 R05 o výkonu 46 kW | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 13 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 135 km/h v ? m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 110 km/h v ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3800 m | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 20 km | |
Vytrvalost: Endurance: | 1 h | |
Výzbroj: Armament: | - | |
Vybavení: Equipment: | ? | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Yefim. Soviet/Russian Unmanned Aerial Vehicles, Red Star vol. 20. Midland Publishing, Hinckley 2005. ISBN 1-85780-193-8. Ганин С. М., Карпенко А. В., Колногоров В. В. Беспилотные летательные аппараты. Невский Бастион, Санкт Петербург 1999. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-37-t9305#703627Verze : 0
Aubi
MOD
Kamov Ka-37 byl vyvinut jako víceúčelový frontový bezpilotní vrtulník řízený z jediného pozemního prostředku.
Vrtulník jako takový nese klasický prvek konstrukce OKB Kamov tedy zdvojený protiběžný rotor. Tím získal jednodušší ovládání a vyšší rychlost a obratnost. Základním prvkem konstrukce je duralové šasi na němž je upevněn motor s reduktorem pro oba rotory a palivovou nádrží. Do dielektrického krytu na přídi je umístěna přijímací stanice ovládacího systému umožňující oboustranou komunikaci mezi vrtulníkem a pozemním řídícím stanovištěm. Na přijímací stanici navazuje hlavní palubní počítač, který na základě zpracovaných přijatých signálů umožňuje poloautomatické řízení vrtulníku (obsluha pouze určuje směr letu a obsluhuje nesené vybavení, stabilizace vrtulníku ve všech třech osách a příslušné přestavování rotoru zajišťuje řídící počítač). Ocasní partie vrtulníku jsou tvořeny dvěma pevnými stabilizačními plochami a jednou vodorovnou plochou. Podvozek vrtulníku je tvořen dvojicí trubkových lyží. Pod trupem vrtulníku jsou umístěny závěsy pro zavěšení kontejneru s vybavením pro plnění zadaných úkolů. Kontejner může obsahovat fotoprůzkumné, rádiové, sanitní či civilní vybavení.Také může být použit pro čistě transportní účely.
Řídící kontejner obsahující řídící a dohledovou aparaturu pro vrtulník Ka-37 je nesen nákladním vozidlem Zil-131. Je obsluhován dvěma operátory a jeho přenosové vybavení umožňuje kontrolu vrtulníku až na vzdálenost 600 km. Vrtulník používá jako mobilní startovní a přistávací plochu přívěs za vozidlem Zil-131.
Projekt vrtulníku vzniknul v roce 1989 pro frontový taktický průzkum. V roce 1993 sice vznikl prototyp ale nakonec byl projekt pro nedostatek finančních prostředků a nedostatek zájemců zrušen.
Zdroje:
Vrtulník jako takový nese klasický prvek konstrukce OKB Kamov tedy zdvojený protiběžný rotor. Tím získal jednodušší ovládání a vyšší rychlost a obratnost. Základním prvkem konstrukce je duralové šasi na němž je upevněn motor s reduktorem pro oba rotory a palivovou nádrží. Do dielektrického krytu na přídi je umístěna přijímací stanice ovládacího systému umožňující oboustranou komunikaci mezi vrtulníkem a pozemním řídícím stanovištěm. Na přijímací stanici navazuje hlavní palubní počítač, který na základě zpracovaných přijatých signálů umožňuje poloautomatické řízení vrtulníku (obsluha pouze určuje směr letu a obsluhuje nesené vybavení, stabilizace vrtulníku ve všech třech osách a příslušné přestavování rotoru zajišťuje řídící počítač). Ocasní partie vrtulníku jsou tvořeny dvěma pevnými stabilizačními plochami a jednou vodorovnou plochou. Podvozek vrtulníku je tvořen dvojicí trubkových lyží. Pod trupem vrtulníku jsou umístěny závěsy pro zavěšení kontejneru s vybavením pro plnění zadaných úkolů. Kontejner může obsahovat fotoprůzkumné, rádiové, sanitní či civilní vybavení.Také může být použit pro čistě transportní účely.
Řídící kontejner obsahující řídící a dohledovou aparaturu pro vrtulník Ka-37 je nesen nákladním vozidlem Zil-131. Je obsluhován dvěma operátory a jeho přenosové vybavení umožňuje kontrolu vrtulníku až na vzdálenost 600 km. Vrtulník používá jako mobilní startovní a přistávací plochu přívěs za vozidlem Zil-131.
Projekt vrtulníku vzniknul v roce 1989 pro frontový taktický průzkum. V roce 1993 sice vznikl prototyp ale nakonec byl projekt pro nedostatek finančních prostředků a nedostatek zájemců zrušen.
Zdroje:
www.military.cz
Archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Kamov-Ka-37-t9305#177089Verze : 1
Reklama
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.