Jokosuka Typ 91

Yokosuka Type 91 / 九一式初歩练习机

     
Název:
Name:
Jokosuka Type 91
Originální název:
Original Name:
九一式初歩练习机
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1931-DD.MM.1931 Námořní zbrojovka Jokosuka, Yokosuka /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1931-DD.MM.1931
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.04.1931
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1000 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1500 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,000 m
Délka:
Length:
7,890 m
Výška:
Height:
3,316 m
Plocha křídla:
Wing Area:
27,70 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
54,15 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Gasuden GK2 Tempu 11 (Ha-22-11), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 250 kW (340 k), nominální výkon 221 kW (300 k) v h= 0 m.
Vrtule dvoulistá, dřevěná s pevným úhlem náběhu o průměru 2 500 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
204 km/h v 0 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
180 km/h v 1200 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
15,17 min do 3000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kulomet typ 92 ráže 7,7 mm.
Pumový náklad: 2x 30 kg puma.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 3,0 h


九一式初歩练习机 - Námořní pokračovací cvičný letoun typ 91.


- Letoun byl postaven pro japonské námořní letectvo, které požadovalo pokračovací cvičný letoun, vyplňující mezeru mezi základním cvičným letounem se stokoňovým motorem a pokračovacím cvičným letounem poháněného motorem o výkonu cca 500 koní. Práce na novém letounu byly zahájeny na podzim roku 1930, zkoušky byly provedeny již v dubnu následujícího roku. Při těchto zkouškách bylo zjištěno, že letoun dosahuje očekávaných výkonů (rychlost byla na úrovni tehdejších průzkumných letedel), ale je nutno provést mnoho konstrukčních změn aby se zlepšila jeho stabilita. Později, po úpravách křídel a ocasní části vzniká oblíbený a masově vyráběný pokračovací cvičný letoun Typ 93 - K5Y Willow.
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-0
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-Typ-91-t65196#232246Verze : 0
MOD
Na fotografii je prototyp Yokosho (možné označení je i Kugisho) Type 91, podíváte-li se na K5Y1 Wilow, vidíme, že konstruktéři vycházeli právě z Typu 91


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-Typ-91-t65196#232570Verze : 0
MOD
Trojpohledový náčrtek


URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-Typ-91-t65196#232568Verze : 0
MOD
Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press Annapolis, Maryland 21402, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-0
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Jokosuka-Typ-91-t65196#232571Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!