Název: Name: | Jokosuka H5Y1 model 11 | Yokosuka H5Y1 Model 11 |
Originální název: Original Name: | 九九式飛行艇 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1936-DD.12.1936 Hiro Naval Arsenal, Hiro | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1936-DD.12.1936 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 2 prototypes | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.1936 | |
Osádka: Crew: | 6 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | člunový trup | flying boat |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 7362 kg | 16230 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 11500 kg | 25353 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 31,567 m | 103ft 6,79in |
Délka: Length: | 20,450 m | 67ft 1,12in |
Výška: Height: | 5,930 m | 19ft 5,46in |
Plocha křídla: Wing Area: | 107,74 m2 | 1159.7 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 106,74 kg/m2 | 21.86 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Micubiši MK1A Šinten 21, vzduchem chlazený dvojhvězdicový čtrnáctiválec o vzletovém výkonu 883 kW (1 200 k). Vrtule kovové trojlisté stavitelné o průměru 3 710 mm. | Mitsubishi MK1A Shinten 21, fourteen-cylinder air-cooled two-row radial engines rated at 1,184 hp for take-off, driving a three-bladed variable-pitch propellers of 12ft 2in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 8 129 l | 1,788 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 302 km/h v 1000 m | 187.7 mph in 3281 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 222 km/h v 3000 m | 137.9 mph in 9843 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 11,533 min do 3000 m | 11,533 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 5280 m | 17323 ft |
Dolet: Range: | 3000 km | 1864.1 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | 4730 km | 2939.1 mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v předním střelišti a 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm v ocasní střelecké věži. Pumový náklad: do hmotnosti 500 kg (obvykle 2x 250 kg hlubinných pum). | One flexible forward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in an open bow position and one flexible rearward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun in a tail turret. Bomb load: up to 1,102 lb of bombs or depth-charges. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 九九式飛行艇 - 99 šiki hikótei - Létající člun Typ 99 Spojenecké kódové jméno: Cherry Letová vytrvalost: 21,3 h | 九九式飛行艇 - 99shiki hikōtei - Type 99 Flying Boat Allied code name: "Cherry" Endurance: 21 hours 18 minutes. |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Five: Flying Boats, London, Macdonald & Co.(Publishers) Ltd., 1962, Revised and reprinted 1968, pp. 136-137, ISBN 356-01449-5. Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 2, Lampart, rok 2000, ISBN 83-86776-00-05 http://www.combinedfleet.com/ijna/h5y.htm http://www.airwar.ru/enc/sww2/h5y.html members.fortunecity.se - foto archiv autora |