Název: Name: | Jokosuka E14Y1 | Yokosuka E14Y1 |
Originální název: Original Name: | 零式小型水上侦察机 | |
Kategorie: Category: | průzkumný/pozorovací letoun | reconnaissance/scout aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1941-DD.MM.1943 Watanabe Iron Works, Ltd., Fukuoka | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1941-DD.MM.1943 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 125 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.09.1939 12-Ši | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | jiné | other |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | fixed |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | floats |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 1150 kg | 2535 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 1500 kg | 3307 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 1620 kg | 3571 lb |
Rozpětí: Wingspan: | 10,966 m | 35ft 11,73in |
Délka: Length: | 8,685 m | 28ft 5,93in |
Výška: Height: | 3,800 m | 12ft 5,61in |
Plocha křídla: Wing Area: | 19,00 m2 | 204.51 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 78,98 kg/m2 | 16.18 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Hitači GK-2 Tempu 12 (Ha-22-21), vzduchem chlazený hvězdicový devítiválec o vzletovém výkonu 253,5 kW a 224 kW v h= 0 m. Vrtule nestavitelná dřevěná dvoulistá o průměru 2 500 mm. | Hitachi Tempu 12 nine-cylinder air-cooled radial engine, rated at 340 hp for take-off, and 300 hp at sea level, driving a two-blade wooden propeller of 8ft 2,43in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 340 l | 75 UK gallons |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 246 km/h v 0 m | 152.9 mph in 0 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 167 km/h v 1000 m | 103.8 mph in 3281 ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | ? ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 10,18 min do 3000 m | 10,18 min to 9843 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3200 - 5400 m | 10499 - 17717 ft |
Dolet: Range: | 600 km | 372.8 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pohyblivý kulomet Type 92 ráže 7,7 mm Pumový náklad: 2x 30 kg pumy, při náletech na Oregon 2x 76 kg HE (bez pozorovatele). | One flexible rearward-firing 0.303 inch Type 92 machine-gun for the observer. Bomb load: 132 lbs of bombs. During the attack on the Oregon two HE bombs, each weighing 168 lbs (without observer). |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | 零式小型水上偵察機 - Reišiki/ Zerošiki kogata suidžó teisacuki - Malý námořní průzkumný letoun typ 0 model 11 Spojenecké kódové jméno: Glen Vytrvalost letu: 5,6 h | 零式小型水上偵察機 - Reishiki/ Zeroshiki kogata suijo teisacuki - Navy Type 0 Submarine-borne Reconnaissance Seaplane Model 1-1 or later Navy Type 0 Small Reconnaissance Seaplane Model 11 Allied Code Name: "Glen" Endurace: 5 hours 36 minutes |
Zdroje: Sources: | René J. Francillon Ph.D., Japanese Aircraft of the Pacific War, Naval Institute Press, Annapolis Maryland, Reprinted 1990, ISBN-0-87021-313-X Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, tiel 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1 časopis KukuFan Yokosuka E14Y1 Glen L+K 3/1988, Letadla 39-45, Yokosuka E14Y1 www.aviastar.org http://www.combinedfleet.com/ijna/e14y.htm http://www.samoloty.ow.pl/str299.htm archiv autora |