Název: Name: | Jokošo 2-Go | |
Originální název: Original Name: | ? | |
Kategorie: Category: | experimentální letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1929-DD.05.1929 Yokosuka Naval Arsenal, Yokosuka / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1929-DD.05.1929 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.05.1929 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | dvouplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | pevný | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | plováky | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 522 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 750 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 8,000 m | |
Délka: Length: | 6,690 m | |
Výška: Height: | 2,870 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 16,88 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 44,43 kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Micubiši Mongoose, vzduchem chlazený hvězdicový pětiválec o vzletovém výkonu 97 kW. Vrtule dřevěná dvoulistá s pevným úhlem náběhu. | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 158 km/h v 1250 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 120 km/h v 1250 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 20,25 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 3320 m | |
Dolet: Range: | ? km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | žádná | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | V květnu roku 1929 začaly zkoušky plovákového letounu Yokosho 2-Go, zkoušky proběhly na ponorce I-21 a trvaly až do září 1931. Letová vytrvalost: 4,4 h | |
Zdroje: Sources: | Tadeusz Januszewski, Japanese Submarine Aircraft, Mushroom Model Magazine Special, No 5103, Red Serie, p. 20-27, Mushroom Model Publications, Redbourn, UK, 2002, ISBN 83-916237-0-9 Tadeusz Januszewski a Kryzysztof Zalewski, Japońskie samoloty marynarski 1912-1945, díl 1., Lampart, rok 2000, ISBN: 83-86776-50-1 http://www.airwar.ru/enc/other1/e6y.html http://www.regulus-missile.com/SubmarineWings.htm archiv autora |
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-2-Go-t67987#239260Verze : 0
www.aviarmor.net
http://aviadejavu.ru/Site/Crafts/Craft20999.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Jokošo 2-Go |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-2-Go-t67987#572365Verze : 1
Aubi
MOD
Reklama
Yokosuka 2-Go
Historie tohoto plovákového letounu začíná na konci roku 1928, kdy úspěšně proběhly zkoušky předchozího typu Yokosuka 1-go (v podstatě šlo o kopii letounu Caspar U-1, které Japonsko zakoupilo na začátku dvacátých let ). Letoun byl úspěšně zkoušen v letech 1927-1928 a právě po zdařilých testech se v továrně Yokosuka ( Yokosho ), rozhodli postavit letoun vlastní konstrukce. Je ovšem s podivem, že Yokosuka i přes úspěšné zkoušky předchozího prototypu 1-Go, znovu sáhla k určitému kopírování jiného stroje. Prototyp Yokosuka 2-Go konstrukčně vycházel ze stroje britské provenience Parnall Peto. Britové se po neúspěchu zkoušek stroje Parnall Peto (kdy se v roce 1932 za nevyjasněných okolností potopila ponorka i s prototypem) do dalšího vývoje těchto typů letadel nepouštěli.
Situace v Japonsku však byla naprosto odlišná, po úspěchu již zmíněného předchozího typu, se Yokosuka rozhodla pokračovat ve vývoji a výsledkem této snahy byl plovákový letoun Yokosuka 2-go. Stroj byl jednomístný dvouplošník se dvěma plováky, měl smíšenou konstrukci, kdy trup a plováky byly kovové a zbytek konstrukce plátěný, s určitými duralovými součástmi. Byl poháněn pětiválcovým motorem Hitachi Kamikaze 1 o výkonu 130 koní. Křídla se mohla demontovat, tak aby se letoun dal složit do hangáru na palubě ponorky.
Prototyp byl postaven v roce 1929 a až do roku 1931 probíhaly intenzivní zkoušky na ponorce I-21. V roce 1931 byl postaven druhý prototyp Yokosuka 2-Go Kai, který měl shodné rozměry jako prototyp první. Snad jen váha stroje byla o něco nižší. Hlavní změnou byla výměna motoru za výkonnější typ sedmiválec Gasu Denki Kogyo "Jimpu" o výkonu 160 koní.
Zkoušky se prováděly na ponorkách I-21 a I-5. Na jejich základě ústřední štáb letectva rozhodl zahájit sériovou výrobu. Letounu bylo po přijetí přiděleno označení Yokosuka E6Y1 a začala jeho sériová výroba. V letech 1932-1934 se v továrně Kawanishi vyrobilo pouhých 8 kusů, z nichž některé vykonávaly aktivní službu ještě v roce 1943. Letoun Yokosuka E6Y1 se tak vlastně stal prvním na světě vyráběným strojem určeným ke službě na ponorkách.
Zdroje :
Historie tohoto plovákového letounu začíná na konci roku 1928, kdy úspěšně proběhly zkoušky předchozího typu Yokosuka 1-go (v podstatě šlo o kopii letounu Caspar U-1, které Japonsko zakoupilo na začátku dvacátých let ). Letoun byl úspěšně zkoušen v letech 1927-1928 a právě po zdařilých testech se v továrně Yokosuka ( Yokosho ), rozhodli postavit letoun vlastní konstrukce. Je ovšem s podivem, že Yokosuka i přes úspěšné zkoušky předchozího prototypu 1-Go, znovu sáhla k určitému kopírování jiného stroje. Prototyp Yokosuka 2-Go konstrukčně vycházel ze stroje britské provenience Parnall Peto. Britové se po neúspěchu zkoušek stroje Parnall Peto (kdy se v roce 1932 za nevyjasněných okolností potopila ponorka i s prototypem) do dalšího vývoje těchto typů letadel nepouštěli.
Situace v Japonsku však byla naprosto odlišná, po úspěchu již zmíněného předchozího typu, se Yokosuka rozhodla pokračovat ve vývoji a výsledkem této snahy byl plovákový letoun Yokosuka 2-go. Stroj byl jednomístný dvouplošník se dvěma plováky, měl smíšenou konstrukci, kdy trup a plováky byly kovové a zbytek konstrukce plátěný, s určitými duralovými součástmi. Byl poháněn pětiválcovým motorem Hitachi Kamikaze 1 o výkonu 130 koní. Křídla se mohla demontovat, tak aby se letoun dal složit do hangáru na palubě ponorky.
Prototyp byl postaven v roce 1929 a až do roku 1931 probíhaly intenzivní zkoušky na ponorce I-21. V roce 1931 byl postaven druhý prototyp Yokosuka 2-Go Kai, který měl shodné rozměry jako prototyp první. Snad jen váha stroje byla o něco nižší. Hlavní změnou byla výměna motoru za výkonnější typ sedmiválec Gasu Denki Kogyo "Jimpu" o výkonu 160 koní.
Zkoušky se prováděly na ponorkách I-21 a I-5. Na jejich základě ústřední štáb letectva rozhodl zahájit sériovou výrobu. Letounu bylo po přijetí přiděleno označení Yokosuka E6Y1 a začala jeho sériová výroba. V letech 1932-1934 se v továrně Kawanishi vyrobilo pouhých 8 kusů, z nichž některé vykonávaly aktivní službu ještě v roce 1943. Letoun Yokosuka E6Y1 se tak vlastně stal prvním na světě vyráběným strojem určeným ke službě na ponorkách.
Zdroje :
T. Januszewski, Japanese Submarine Aircraft, Stratus 2002, ISBN 83-716327-2-5
R. Mikesh a S. Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, NI Press 1990, ISBN 83-716327-2-5
K. Zalewski-T. Januszewski, Japonskie samoloty marynarki 1912-1945, Lampart 2000, ISBN 83-86776-00-05
www.mmpbooks.biz
http://www.vikond.comtv.ru/seiran.htm
http://www.jn.passieux.free.fr/html/E6Y.php
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-2-Go-t67987#239262Verze : 1
Ještě malé upřesnění.
Zkoušky první verze - letounu 1-Go - probíhaly v létech 1927 - 1928 na palubě ponorky I-21. Jedním z hlavních problémů byly jednak poměrně velké rozměry - a s tím spojené potíže s hangárováním - a jednak fakt, že vyjmutí letounu z hangáru a jeho uvedení do letuschopného stavu netrvalo 5 lidem plánovaných 16 minut, ale celých 40.
Na základě zkušeností s 1-Go pak Jokosuka Kaigun Ko-Šo (Arzenál Námořního letectva v Jokosuce) rozvinul program výzvědných letadel pro ponorky, ze kterého vzešel Jokosuka 2-Go. Malý jedenapůlplošník se 2 plováky, vybavený japonskou verzí motoru Armstrong Siddeley Mongoose o 130 ks. Trup byl z ocelových trubek a potažený plátnem, křídla dřevěné konstrukce byla rovněž potažena plátnem. Křídla i oba plováky byly snadno demontovatelné, během plavby měla být celá sestava umístěna ve vodotěsném hangáru na palubě ponorky. Vyjímání letounu z vodní hladiny zajišťoval jeřáb. Rozměry letounu byly limitovány právě tímto hangárem o délce 7 m a výšce a šířce 3,5 m. První prototyp měl proto pro omezení výšky směrové kormidlo umístěné pod trupem.
Stavba byla ukončena v květnu 1929 a poté zahájeny testy na palubě ponorky I- 21, trvající až do září 1931. Z nich vzešla specifikace 6-Ši, jejímž výsledkem byl druhý prototyp, označený 2-Go Kai. Ten byl vybaven radiálním sedmiválcovým motorem Gasuden Jimpu o 160 ks. Směrové kormidlo bylo již téměř konvenční - zasahovalo titiž nad i pod trup - a jeho výška byla sjednocena s výškou mezikřídelních vzpěr. Stroj byl zkoušen až do konce r. 1931 nejprve na palubě ponorky I- 21, potom na palubě ponorky I- 5. Vzhledem k tomu, že start prováděný spuštěním letadla na vodu jeřábem byl příliš pomalý a neoperativní, bylo rozhodnuto upravit vše pro starty za pomoci katapultu. Testy katapultového vzletu byly provedeny z paluby ponorky I-5. (Ruský pramen uvádí označení pokusné ponorky jako I-51)
Sériové stroje byly označovány buď jako "Výzvědný hydroplán námořní model 1 typ 91" nebo jako "E6Y1 typ 1". Mezi léty 1933 až 1934 vyrobila firma Kavaniši celkem 8 strojů. Ty sloužily na palubách ponorek I- 5, I- 6, I- 7 a I- 8 až do 1938, kdy je nahradily modernější dvojplošníky Watanabe E9W. Podle některých pramenů se angažovaly v tzv. Šanghajském incidentu, a později i v r. 1937 v japonsko- čínské válce. Poslední letadlo bylo odepsané z výzbroje v r. 1943.
www.internetmodeler.com
http://jnpassieux.chez-alice.fr/html/E6Y.php
http://vikond.comtv.ru/seiran.htm
Sériový E6Y1. Pramen: http://jnpassieux.chez-alice.fr/html/E6Y.php
pramen: http://jnpassieux.chez-alice.fr/html/E6Y.php
Zkoušky první verze - letounu 1-Go - probíhaly v létech 1927 - 1928 na palubě ponorky I-21. Jedním z hlavních problémů byly jednak poměrně velké rozměry - a s tím spojené potíže s hangárováním - a jednak fakt, že vyjmutí letounu z hangáru a jeho uvedení do letuschopného stavu netrvalo 5 lidem plánovaných 16 minut, ale celých 40.
Na základě zkušeností s 1-Go pak Jokosuka Kaigun Ko-Šo (Arzenál Námořního letectva v Jokosuce) rozvinul program výzvědných letadel pro ponorky, ze kterého vzešel Jokosuka 2-Go. Malý jedenapůlplošník se 2 plováky, vybavený japonskou verzí motoru Armstrong Siddeley Mongoose o 130 ks. Trup byl z ocelových trubek a potažený plátnem, křídla dřevěné konstrukce byla rovněž potažena plátnem. Křídla i oba plováky byly snadno demontovatelné, během plavby měla být celá sestava umístěna ve vodotěsném hangáru na palubě ponorky. Vyjímání letounu z vodní hladiny zajišťoval jeřáb. Rozměry letounu byly limitovány právě tímto hangárem o délce 7 m a výšce a šířce 3,5 m. První prototyp měl proto pro omezení výšky směrové kormidlo umístěné pod trupem.
Stavba byla ukončena v květnu 1929 a poté zahájeny testy na palubě ponorky I- 21, trvající až do září 1931. Z nich vzešla specifikace 6-Ši, jejímž výsledkem byl druhý prototyp, označený 2-Go Kai. Ten byl vybaven radiálním sedmiválcovým motorem Gasuden Jimpu o 160 ks. Směrové kormidlo bylo již téměř konvenční - zasahovalo titiž nad i pod trup - a jeho výška byla sjednocena s výškou mezikřídelních vzpěr. Stroj byl zkoušen až do konce r. 1931 nejprve na palubě ponorky I- 21, potom na palubě ponorky I- 5. Vzhledem k tomu, že start prováděný spuštěním letadla na vodu jeřábem byl příliš pomalý a neoperativní, bylo rozhodnuto upravit vše pro starty za pomoci katapultu. Testy katapultového vzletu byly provedeny z paluby ponorky I-5. (Ruský pramen uvádí označení pokusné ponorky jako I-51)
Sériové stroje byly označovány buď jako "Výzvědný hydroplán námořní model 1 typ 91" nebo jako "E6Y1 typ 1". Mezi léty 1933 až 1934 vyrobila firma Kavaniši celkem 8 strojů. Ty sloužily na palubách ponorek I- 5, I- 6, I- 7 a I- 8 až do 1938, kdy je nahradily modernější dvojplošníky Watanabe E9W. Podle některých pramenů se angažovaly v tzv. Šanghajském incidentu, a později i v r. 1937 v japonsko- čínské válce. Poslední letadlo bylo odepsané z výzbroje v r. 1943.
www.internetmodeler.com
http://jnpassieux.chez-alice.fr/html/E6Y.php
http://vikond.comtv.ru/seiran.htm
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Sériový E6Y1. Pramen: http://jnpassieux.chez-alice.fr/html/E6Y.php
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
pramen: http://jnpassieux.chez-alice.fr/html/E6Y.php
URL : https://www.valka.cz/Jokoso-2-Go-t67987#239278Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.