Main Menu
User Menu

Jakovlev Jak-7V

Yakovlev Yak-7V

Яковлев Як-7B

     
Název:
Name:
Jakovlev Jak-7V
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-7B
Kategorie:
Category:
cvičný letoun
Výrobce:
Producer:
DD.05.1942-DD.12.1943 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
Období výroby:
Production Period:
DD.05.1942-DD.12.1943
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
597
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1941
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola/lyže
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2210 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2725 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m
Délka:
Length:
8,500 m
Výška:
Height:
2,750 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,15 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
158,892 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov M-105PA kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k) při 2 600 ot/min, 809 kW (1 100 k) v h= 2 000 m při 2 700 ot/min a 772,25 kW (1 050 k) v h= 4 000 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
370 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
472 km/h v 5000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
12,63 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
6,6 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9900 m
Dolet:
Range:
619 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
žádná
Uživatelské státy:
User States:





Poznámka:
Note:
Pokračovací cvičný letoun, bylo vyrobeno 510 nových letounů a 87 bylo přestavěno ze stíhacích Jak-7B.
Narozdíl od cvičného Jak-7UTI neměl Jak-7V zatahovací podvozek, tím se snížilo riziko poškození v důsledku nepozornosti pilotů-žáků, kteří přešli z Polikarpovů U-2, usnadnila se také výroba těchto pokračovacích cvičných letadel.
- Palivová nádrž byla nechráněná.
Zdroje:
Sources:
William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three – Fighters, Macdonald & Co. Ltd., London rok 1961, ISBN: 0-356-01447-9
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3.
Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, Gdaňsk, AJ-Press, 1999, ISBN 83-7237-019-2
https://www.airpages.ru/ru/yak7v.shtml
https://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7v.html
archiv autora

Jakovlev Jak-7V -


Jakovlev Jak-7V -


Jakovlev Jak-7V -


Jakovlev Jak-7V -


Jakovlev Jak-7V -


URL CZ: https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-7V-t22133#466949Verze : 1
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Yakovlev-Yak-7V-t22133#466949Version : 0
MOD