Název: Name: | Jakovlev Jak-7M | Yakovlev Yak-7M |
Originální název: Original Name: | Яковлев Як-7М | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | fighter aeroplane |
Výrobce: Producer: | DD.09.1941-DD.10.1941 Saratovský letecký závod č. 292, Saratov | |
Období výroby: Production Period: | DD.09.1941-DD.10.1941 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 (přestavěný Jak-7UTI) | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | CTOL - conventional take-off and landing |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | monoplane |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | conventional |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | retractable |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | wheels |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 2638 kg | 5816 lb |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 3160 kg | 6967 lb |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | ? lb |
Rozpětí: Wingspan: | 9,740 m | 31ft 11,5in |
Délka: Length: | 8,500 m | 27ft 10,66in |
Výška: Height: | 2,750 m | 9ft |
Plocha křídla: Wing Area: | 17,15 m2 | 184.6 ft2 |
Plošné zatížení: Wing Loading: | 184,256 kg/m2 | 37.74 lb/ft2 |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | pístový | piston |
Počet motorů: Number of Engines: | 1 | |
Typ: Type: | Klimov M-105PA kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k) při 2 600 ot/min, 809 kW (1 100 k) v h= 2 000 m při 2 700 ot/min a 772,25 kW (1 050 k) v h= 4 000 m. Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm. | Klimov M-105PA twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,085 hp for take-off at 2,600 rpm, combat power 1,085 hp at 6,562 ft at 2,700 rpm, and 1,036 hp at 13,123 ft driving a three-blade variable-pitch VISh-61P propeller of 9ft 10in diameter. |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 372 l | 82 UK gallons (98.3 US gallons) |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 556 km/h v 4950 m | 345.5 mph in 16240 ft |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | ? mph in ? ft |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 11,12 m/s | 2189 ft/min |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 7,15 min do 5000 m | 7,15 min to 16404 ft |
Operační dostup: Service Ceiling: | 8750 m | 28707 ft |
Dolet: Range: | 750 km | 466 mi |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | ? mi |
Výzbroj: Armament: | 1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 granátů a 2x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm v křídlech vně podvozku, 110 granátů pro každý. Pumový náklad: 6x neřízená raketa RS-82 pod křídly. | One fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannon firing through the propeller spinner, 120 rounds and two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons mounted in the wings, 110 rpg. Bomb load: six unguided rockets RS-82. |
Uživatelské státy: User States: | | |
Poznámka: Note: | Jednalo se o návrh na úpravu cvičného Jaku-7UTI na bojovou stíhačku, za tímto návrhem stáli konstruktéři vrobního závodu č. 292 v Saratově (zde se vyráběly stíhačky Jak-1). | The proposal for conversion trainer aircraft Yak-7UTI for combat aircraft. Designed and built by factory No. 292 of Saratov (manufacturer the fighter Yak-1). |
Zdroje: Sources: | Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3. Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, Gdaňsk, AJ-Press, 1999, ISBN 83-7237-019-2 Konstantin Jurij Kosminkov, Mnogolikij Jak-7, Aviacia i vremja 2´1996, str. 9-11. http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7m.html http://vspomniv.ru/Yak_7.htm www.wunderwaffe.narod.ru http://www.ilisso.ru/timsz/avia/serial/plants.php archiv autora |