Main Menu
User Menu

Jakovlev Jak-7B M-105PF

Yakovlev Yak-7B M-105PF

Яковлев Як-7Б М-105ПФ

     
Název:
Name:
Jakovlev Jak-7B M-105PF
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-7Б М-105ПФ
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.08.1942-DD.12.1943 Novosibirský letecký závod č. 153 V. P. Čkalova, Novosibirsk /
DD.05.1942-DD.07.1944 Tušinský letecký závod č. 82, Tušino /
Období výroby:
Production Period:
DD.01.1942-DD.05.1942 testy s výkonnějším motorem
DD.05.1942-DD.07.1944 sériová výroba
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
5120
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.05.1942
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2490 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
3010 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
3219 kg
Rozpětí:
Wingspan:
10,000 m
Délka:
Length:
8,500 m
Výška:
Height:
2,750 m
Plocha křídla:
Wing Area:
17,15 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
175,510 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov M-105PF kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 890 kW (1 210 k), 926,75 kW (1 260 k) v h= 700 m a 868 kW (1 180 k) v h= 2 700 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-61P s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
415 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
588 km/h v 3650 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
14,37 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,8 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9900 m
Dolet:
Range:
645 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón ŠVAK ráže 20 mm střílející osou vrtule, 120 granátů a
2x pevný kulomet UBS ráže 12,7 mm nad motorem, levý 260 nábojů a pravý 140 nábojů.
Pumový náklad: 2x 100 kg puma FAB-100 nebo 6x neřízená raketa RS-82.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
– Na letounu bylo provedeno několik drobných aerodynamických úprav a byl nainstalován výkonnější motor M-105PF, výkon motoru byl zvýšen vyšším plnícím tlakem, motor byl optimalizován pro malé až střední výšky.
- Konstruktérům se podařilo snížit hmotnost o několik desítek kilogramů, piloti nechávali často demontovat pravý kulomet pro další snížení hmotnosti.
- Letouny vyrobené v Moskevském závodě měly vyšší hmotnost až o 30 kg a až o 15 km/h nižší rychlost než letouny vyrobené v Novosibirsku.
- Do výšky 5 000 m byl mírně výkonnější než Bf-109 F.
Zdroje:
Sources:
William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three – Fighters, Macdonald & Co. Ltd., London rok 1961, ISBN: 0-356-01447-9
Václav Němeček, Vojenská letadla 3., Naše vojsko, Praha rok 1992, 3. doplněné vydání, ISBN 80-206-0117-1
Hans-Heiri Stapfer, Yak Fighters in Action, Aircraft No. 78, Carrollton, Texas, Squadron/Signal Publications, Inc., 1986. ISBN 0-89747-187-3.
Robert Bock, Monografie Lotnicze No. 47, Jak-7 Jak-9, Gdaňsk, AJ-Press, 1999, ISBN 83-7237-019-2
https://www.airpages.ru/eng/ru/yak7.shtml
https://www.wio.ru/tacftr/yak.htm
https://www.airwar.ru/enc/fww2/yak7b.html
archiv autora

Jakovlev Jak-7B M-105PF -


Jakovlev Jak-7B M-105PF -


Jakovlev Jak-7B M-105PF -


Jakovlev Jak-7B M-105PF -


Jakovlev Jak-7B M-105PF -


URL CZ: https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-7B-M-105PF-t144847#466349Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Yakovlev-Yak-7B-M-105PF-t144847#466349Version : 0
MOD