Main Menu
User Menu

Jakovlev Jak-3T

Yakovlev Yak-3T

Яковлев Як-3T

     
Název:
Name:
Jakovlev Jak -3T
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-3T (танковый)
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1944 Saratovský letecký závod č. 292, Saratov /
Období výroby:
Production Period:
29.12.1944-08.01.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1945
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
2130 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2756 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
9,200 m
Délka:
Length:
8,500 m
Výška:
Height:
2,420 m
Plocha křídla:
Wing Area:
14,85 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
185,589 kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Klimov VK-105PF-2 kapalinou chlazený přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 949 kW (1 290 k).
Vrtule trojlistá s dřevěnými listy VIŠ-105L-28 s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
355 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
629 km/h v 4100 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
17,73 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
4,7 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10400 m
Dolet:
Range:
595 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
1x pevný kanón N-37 ráže 37 mm v ose vrtule, 25 granátů a
2x pevný kanón B-20S ráže 20 mm nad motorem, po 100 granátech.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
- Kanón N-37 prošel v březnu 1945 státními zkouškami.
- Kabina byla posunuta u 400 mm vzad.
- Motor se přehříval ikdyž byl použit účinnější chladič OP 622.
- Po střelbě z kanónu došlo k masívním netěsnostem olejového systému, že motor po střelbě mohl pracovat pouze 15 minut, za tu dobu uniklo až 26 kg oleje!
- V průběhu zkoušek došlo úpravám uložení zbraně k úpravě mazacího systému.
- Další úpravy na tomto stroji byly provedeny 21. května 1945, ale motor se stále přehříval a výkon musel být při zkouškách omezen.
- Teoretická sekundová salva vážila 5 750 g.
Zdroje:
Sources:
William Green, Warplanes of the Second World War, Volume Three: Fighters, Macdonald & Co. Ltd., London rok 1973, ISBN:0-356-01447-9
William Green and Gordon Swanborough, WW2 Aircraft Fact Files: Soviet Air Force Fighters, Part 2., London, Macdonald and Jane's Publishers Ltd., 1978. ISBN 0-354-01088-3.
Václav Němeček, Vojenská letadla 3 díl, druhé doplněné vydání, Naše Vojsko, Praha 1992, ISBN 80-206-0117-1
Hans-Heiri Stapfer, Squadron Signal. Aircraft No.78, Yak Fighters in Action
L+K 9/1974, Monografie Jak-3, Václav Němeček
https://www.airwar.ru/enc/fww2/yak3t.html
https://airfield.narod.ru/yak/yak-3/yak-3.html#5
https://airfield.narod.ru/yak/yak-3/yak-3_tth.html
archiv autora

Jakovlev Jak-3T -


URL CZ: https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-3T-t146040#469299Verze : 0
URL EN: https://www.armedconflicts.com/Yakovlev-Yak-3T-t146040#469299Version : 0
MOD