Jakovlev Jak-27R [kód NATO: Mangrove]

Yakjovlev Yak-27R

Яковлев Як-27P

     
Název:
Name:
Jakovlev JaK-27R
Originální název:
Original Name:
Яковлев Як-27P
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1958-DD.MM.1962 Saratovský letecký závod č. 292, Saratov /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1958-DD.MM.1962
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
165
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.1956 Jak-122
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
7830 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
11970 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
13600 kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,7 m
Délka:
Length:
18,834 m
Výška:
Height:
4200 m
Plocha křídla:
Wing Area:
32,36 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Tumanskij RD-9F o tahu 26,97 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
1285 km/h v 10000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
16550 1) m
Dolet:
Range:
1870 2) km
Maximální dolet:
Maximum Range:
2380 km
Výzbroj:
Armament:
NR-23, 50 nábojov
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
kód NATO: Mangrove (dříve Flashlight-D)


1) 13000 m bes forsáže
2) vo výške 12000 m, 840 km vo výške 400 m
Zdroje:
Sources:
Медведь А.Н.: Семейство самолетов Як-26, Як-27 и Як-28; Авиаколлекция 7/2008
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-27R-kod-NATO-Mangrove-t9426#367717Verze : 0
Jakovlev Jak-27R


Prieskumné lietadlo skonštruované v roku 1958 na báze Jak-122. Malo úplne zasklennú prednú časť trupu kvôli lepšiemu výhľadu z miesta navigátora, vylepšené krídlo a motory RD-9F. Na skúškach dosiahol druhý prototyp rýchlosť 1285 km/h pri vzletovej hmotnosti 12 500 kg. Počas sériovej výroby sa menila fotovýzbroj (AFA-42/100, AFA-42/75, AFA-37). Bolo vyrobených 180 ks a prvýkrát bol stroj verejne prezentovaný na leteckej prehliadke v Tušine (Тушино) v roku 1961. Bol vyzbrojený kanónom NR-23 so zásobou 50 nábojov.
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-27R-kod-NATO-Mangrove-t9426#227711Verze : 0
fotky z Monina...






URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-27R-kod-NATO-Mangrove-t9426#184011Verze : 0
MOD
...




URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-27R-kod-NATO-Mangrove-t9426#184013Verze : 0
MOD
1. letka 47. samostatného gardového průzkumného leteckého pluku (OGRAP), léto 1963


Yakovlev Yak-27R Side view by Basil Zolotov

Source : https://basilzolotov.com
URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-Jak-27R-kod-NATO-Mangrove-t9426#365340Verze : 1
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!