Jakovlev I-29

Yakovlev I-29
Яковлев И-29
     
Název:
Name:
Jakovlev I-29 Yakovlev I-29
Originální název:
Original Name:
Яковлев И-29
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1940-DD.MM.1940 Moskevský letecký závod č. 115, Moskva /
Období výroby:
Production Period:
DD.09.1940-DD.12.1940
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.12.1940
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
3796 kg 8369 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
5023 kg 11074 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,000 m 45ft 11in
Délka:
Length:
10,180 m 33ft 5in
Výška:
Height:
3,300 m 10ft 10in
Plocha křídla:
Wing Area:
29,40 m2 316.46 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
170,850 kg/m2 34.99 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Klimov M-105R kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 809 kW (1 100 k), nominální výkon 750 kW (1 020 k) a bojový výkon 809 kW (1 110 k) v h= 2 000 m.
Vrtule trojlistá VIŠ-22K s nastavitelným úhlem náběhu o průměru 3 000 mm.
Klimov M-105R twelve-cylinder liquid-cooled vee engine, rated at 1,085 hp for take-off, nominal power 1,006 hp and combat power 1,085 hp at 6,562 ft,
driving a three-blade variable-pitch VISh-22K propeller of 9ft 10in diameter.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
567 km/h v 4750 m 352.3 mph in 15584 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
5,75 min do 5000 m 5,75 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
10800 m 35433 ft
Dolet:
Range:
1050 km 652.4 mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kanón ŠVAK raže 20 mm, zbraně byly uloženy ve spodní části trupu, pro každý kanón bylo neseno 300 granátů. Two fixed forward-firing 0.79 inch ShVAK cannons, mounted at the bottom of the fuselage, 300 rpg.
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Stíhací letoun I-29 navazoval na experimentální dvoumotorový letoun A. S. Jakovleva Ja-22 (самолет 22), který byl následně navržen ve třech variantách
1. stíhací I-29
2. bombardovací BB-22
3. průzkumný R-12
Po přepadení SSSR se Jakovlev soustředil na jednomístný Jak-1, I-29 byl na okraji zájmu zkoušen a upravován až do roku 1942, koncem roku byl celý projekt ukončen, upřednostněn byl těžký stíhač Pe-3.


Článek ZDE.
I-29 - modification of "Aircraft 22" (самолет 22). Tested by P. M. Stefanovski. The last adjustments were made in the beginning of 1942. Work on the aircraft was canceled in 1942 after the start of production of heavy fighter Pe-3.
Zdroje:
Sources:
B. L. Simakov, Samolety strany Sovětov, DOSAF SSSR, 1974.
L+K č. 23 / 1988, str 28/908, Letadla 39-45, Jakovlev R-12/I-29, Václav Němeček.
http://www.airwar.ru/enc/fww2/i29.html
http://www.ctrl-c.liu.se/misc/ram/i-29.html
www.topedge.com
http://www.aviastar.org/air/russia/ya-22.php
www.lasegundaguerra.com
www.microavia.ru
archiv autora

Jakovlev I-29 -


Jakovlev I-29 -


URL : https://www.valka.cz/Jakovlev-I-29-t146604#470594 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více