Išikawadžima T-3

Ishikawajima T-3 / 石川T-3
     
Název:
Name:
Išikawadžima T-3 Ishikawajima T-3
Originální název:
Original Name:
石川T-3
Kategorie:
Category:
průzkumný/pozorovací letoun reconnaissance/scout aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1928-DD.01.1928 Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Tachikawa /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1928-DD.01.1928
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.01.1928
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1580 kg 3483 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
2780 kg 6129 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
2995 kg 6603 lb
Rozpětí:
Wingspan:
14,010 m 45ft 11,5in
Délka:
Length:
10,293 m 33ft 9,25in
Výška:
Height:
3,856 m 12ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
49,00 m2 527.436 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
56,735 kg/m2 11.62 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Kawasaki-BMW VI kapalinou chlazený vidlicový dvanáctiválec o vzletovém výkonu 368 kW (500 k) a maximální výkon 441 kW (600 k).
Vrtule dvoulistá dřevěná.
Kawasaki BMW VI twelve-cylinder liquid-cooled Vee engine, rated at 493 hp for take-off and maximum power output 592 hp,
driving a two-blade wooden propeller.
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
235 km/h v 0 m 146 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
25,4 min do 5000 m 25,4 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
7150 m 23458 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x pevný kulomet ráže 7,7 mm a
1x zdvojený kulomet ráže 7,7 mm v zadní kabině 2 000 nábojů pro každý kulomet.
Pumový náklad: 200 kg pum.
Two fixed forward-firing 0.303 inch machine-guns and
one twin flexible rearward-firing 0.303 inch machine-guns in dorsal positions with 2,000 rounds for each.
Bomb load: 440lb.
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Letová vytrvalost: 7 hodin (zcela bez výzbroje) Endurance: 7 hours (without armament)
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Company Ltd., First Edition (August 1, 1990), ISBN: 1-55750-563-2
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Isikawadzima-T-3-t139744#454415 Verze : 0

Išikawadžima T-3



Konstrukční tým společnosti Išikawadžima přistoupil v roce 1927 k rekonstrukci původního experimentálního průzkumného letounu Išikawadžima T-2. Bylo nutno odstranit několik zásadních nedostatků dřívější celodřevěné konstrukce T-2. Konstruktéři navrhli zcela nový drak letounu svařovaný z ocelových trubek, konstrukčně byl podobný nizozemskému Fokkeru C.V. Ke konstrukci křídel a ocasních ploch bylo použito hliníku a jejich povrch byl potažen tkaninou. Výsledkem byl mnohem odolnější letoun, než byl původní T-2. Vzhledově se Išikawadžima T-3 podobal druhému prototypu T-2.
Jediný vyrobený prototyp Išikawadžima T-3 byl předán armádnímu letectvu, aby se účastnil soutěže s dalšími třemi konkurenty. Vítězem soutěže byl prohlášen prototyp Kawasaki KDA-2 (později přijatý jako průzkumný letoun Type 88). Micubiši Tobi - byl těžce poškozen po nouzovém přistání a také Nakadžima N-35, byla téměř zničena při nouzovém přistání po přehřátí motoru.
Průzkumný letoun Išikawadžima T-3 neměl naději na vojenské využití, proto společnost Išikawadžima zpětně získala letoun od armádního letectva, letoun byl demilitarizován a v roce 1932 prodán do civilního sektoru - usilovnému podporovateli letectví - tiskovému koncernu Asahi Šimbun s civilní imatrikulací J-BBCA, zde létal až do roku 1939.

Zhodnotíme-li letotoun Išikawadžima T-3, byl to další neúspěch společnosti
letoun byl neúspěch v jeho zamýšlené roli, ale firma získala mnoho zkušeností z něj při výrobě kovových draků pro budoucí použití.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft, 1910-1941, Putnam Company Ltd., First Edition (August 1, 1990), ISBN: 1-55750-563-2
archiv autora

Išikawadžima T-3 -


URL : https://www.valka.cz/Isikawadzima-T-3-t139744#454416 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více