Išikawadžima CM-1

Ishikawajima CM-1 (R-1) / 石川島CM-1(R-1)試イ櫛習機
     
Název:
Name:
Išikawadžima CM-1 (R-1) Ishikawajima CM-1 (R-1)
Originální název:
Original Name:
石川島CM-l(R-l)試イ櫛習機
Kategorie:
Category:
cvičný letoun trainer aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1927-DD.07.1927 Ishikawajima Airplane Manufacturing Co., Ltd., Chūō /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1926-DD.07.1927
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.07.1927
Osádka:
Crew:
2
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
dvouplošník biplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
493 kg 1087 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
683 kg 1506 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
9,600 m 31ft 6in
Délka:
Length:
7,000 m 22ft 11,6in
Výška:
Height:
2,340 m 7ft 8in
Plocha křídla:
Wing Area:
23.40 m2 251.883 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
29,188 kg/m2 5.98 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Cirrus Mk.I, vzduchem chlazený řadový čtyřválec o vzletovém výkonu 60 kW a max. letový výkon 56 kW.
Vrtule dřevěná dvoulistá s pevným úhlem náběhu.
Cirrus Mk.I four-cylinder air-cooled inline engine rated 80 hp at take-off maximum power output 75 hp,
driving a two-bladed fixed-pitch wooden propeller
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
120.7 km/h v ? m 75 mph in ? ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
99.8 km/h v ? m 62 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
4000 m 13123 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
žádná None
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
Eperimentální cvičný letoun.
Letová vytrvalost: 2 h
Experimental trainer aeroplane.
Endurance: 2,0 hours
Zdroje:
Sources:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, ISBN4-7663-3292-X
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Isikawadzima-CM-1-t120676#413835 Verze : 0
Stručná historie:
V roce 1926 byl ve společnosti Ishikawajima Hikōki Seisakushō započat vývoj cvičného letounu, celý tento projekt byl ryze soukromou záložitostí jmenované společnosti. Práce na projektu vedl inženýr Shiro Yoshihara pod odborným dohledem Dr. Lachmanna. Letoun byl navržen tak, aby jej mohl pohánět motor Cirrus Mk.I, tento motor byl licenčně vyráběn motorkářským oddělením továrny Ishikawajima.
Letoun byl továrně označen CM-1 (Cirrus Motor), později se označení změnilo na R-1, neboli Renshuki -1 (Renshuki – cvičný letoun (japonsky volný překlad)). Letoun R-1 byl považován za první moderní v Japonsku postavené cvičné letadlo a bylo nabídnuto armádnímu letectvu. Porovnáme-li armádní cvičný letoun Mitsubishi typ KM (Hanriot HD.14), tedy letoun, který armáda hojně tou dobou používala, byl Ishikawajima R-1 velmi pokročilou konstrukcí.
Armádní letectvo jej však do své výzbroje nepřijalo a vytýkalo mu nestabilitu (pro cvičný stroj to byl jistě vážný nedostatek) a také celkový výkon byl nižší, než bylo očekáváno.


Použité prameny:
Robert C. Mikesh and Shorzoe Abe, Japanese Aircraft 1910-1941, Naval Institute Press, London, 1990, ISBN: 1-155750-563-2
Illustrated Warplane History, The XPlanes of Imperial Japanese Army & Navy 1924-45, ISBN4-7663-3292-X
archiv autora

Išikawadžima CM-1 -


Išikawadžima CM-1 -


URL : https://www.valka.cz/Isikawadzima-CM-1-t120676#413837 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více