Main Menu
User Menu

Irbis

Irbis


Práce na konstrukci tohoto vozidla, tehdy ještě označovaného Ryś 6x6, byly ve WZM-5 zahájeny v roce 2004. Podnět k vývoji nového vozidla vzešel ze situace v polské armádě, která k taktickému, radiačnímu a chemickému průzkumu používá letité BRDM-2. Na základě zkušeností z expedičních misí polského vojska v Iráku nebo Afghánistánu vyvstala i potřeba po hlídkovém vozidle převyšujícím svými parametry používané Tumaky, Szakaly nebo Żbiky. Právě pro tyto role má být nový prostředek předurčen.


Jak již napovídá původní označení tohoto stroje, jedná se o "zkrácenou" verzi obrněného transportéru Ryś, neboli polské modernizace vozidel SKOT. Nový Irbis sdílí s původním Ryśem 80% součástí.


Jádrem "powerpacku" umístěného v pravé části korby může být italský motor IVECO Cursor 8 nebo výkonnější Cursor 10. Ve střední části korby mohou být instalovány věžové nástavby izralské společnosti Rafael jako RCWS-30 nebo RCWS-12,7. V úvahu taktéž připadá polská věž ZSMU-127 Kobuz z OBR SM. Osádka, případně průzkumný výsadek do prostředku nastupuje zadní, hydraulicky ovládnou rampou. Vozidlo je přepravitelné vzduchem letouny C-130 Hercules.


Irbis byl na veřejnosti poprvé představen na vojenském veletrhu MSPO 2005.



Uživatelé: -


Výrobce: Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne nr 5, Poznaň, Polsko



Technicko-taktická data
Hmotnost: 11 000 kg (13 500 kg u Irbis RCWS 30)
Osádka: 2+1+2 (Irbis RCWS 30)


Rozměry:
- délka: 6 430 mm
- šířka: 2 500 mm
- výška: 2 370 mm
- světlá výška: 400 mm


Maximální stoupání: 60%


Překročivost: 1,5 m
Výstupnost: 0,4 m


Pohonná jednotka:
- typ: IVECO Motors Cursor 8 nebo Cursor 10
- maximální výkon: 259 kW, respektive 315 kW


Maximální rychlost:
- na silnici: 100 km/h
- plavby: 10 km/h


Jízdní dosah: 600 km
URL : https://www.valka.cz/Irbis-t34937#126992Verze : 0
MOD