Název: Name: | Iljušin Il-40 | |
Originální název: Original Name: | Ильюшин Ил-40 | |
Kategorie: Category: | bitevní letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1953-DD.MM.1953 Moskevský letecký závod č. 240, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1953-DD.MM.1953 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | 07.03.1953 | |
Osádka: Crew: | 2 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | ? kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 16260 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 17275 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 16,00 m | |
Délka: Length: | 17,22 m | |
Výška: Height: | 5,76 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 52,30 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Mikulin AM-5F o tahu 21,08 kN / 26,48 kN s přídavným spalováním | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 4285 l 2x 550 l přídavná nádrž | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 958 km/h v 3000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | ? km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 40,00 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 3,8 min do 3000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 11600 m | |
Dolet: Range: | 250 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | 1320 km | |
Výzbroj: Armament: | 6x kanon NR-23 ráže 23 mm, nebo později 4x kanon AM-23 ráže 23 mm v přídi 1x kanon NR-23 ráže 23 mm v ocasní věžičce IL-K10 400-1000 kg pum 12x raketa TRS-82 nebo 8x raketa TRS-132 | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Y.; Komissarov, D.; Komissarov, S. OKB Ilyushin: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-187-3. Егоров, Ю. А. Самолеты ОКБ С.В.Ильюшина. Русавиа, Москва 2003. ISBN 5-900078-20-5. Якубович, Николай: Самолеты Ильюшина: Лучшие из лучших. ЯУЗА, Москва 2009. ISBN 987-5-699-33921-1. ruslet.webnode.cz |
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-40-kod-NATO-Brawny-t9418#552264Verze : 0
Aubi
MOD
Iljušin Il-40 byl poslední konstrukcí pancéřovaného bitevníku v koncepci, jak ji Iljušin vytvořil za války. Tento pancéřovaný typ z roku 1953 se vyznačoval plochým trupem se dvěma proudovými motory AM-5F vedle sebe a dvoumístnou kabinou, z níž střelec ovládal pohyblivý kanón NS-23 na zádi.
Konstrukční práce začaly v r. 1952. I zde Iljušin těžce opancéřoval hlavní životně důležité části, především motory a pilotní kabinu. V r. 1953 začaly letové zkoušky. Během nich se laborovalo i s použitím různých typů motorů - vedle AM-5F, použitých u prvního prototypu dostal druhý prototyp motory RD-9V. I když Il-40 vypadal nadějně, do sériové výroby nešel. Jeho roli dokázaly účinně plnit i letouny MiG-17 s odpovídající výzbrojí.
Il-40 byl celokovový samonosný dolnoplošník s šípovými všemi plochami, plovoucí výškovkou a zatahovacím podvozkem. Vyrobeny byly dva prototypy, druhý prototyp byl označen Il-40P.
prameny:
Il-40P
Il-40
Il-40P
Il-40P
Konstrukční práce začaly v r. 1952. I zde Iljušin těžce opancéřoval hlavní životně důležité části, především motory a pilotní kabinu. V r. 1953 začaly letové zkoušky. Během nich se laborovalo i s použitím různých typů motorů - vedle AM-5F, použitých u prvního prototypu dostal druhý prototyp motory RD-9V. I když Il-40 vypadal nadějně, do sériové výroby nešel. Jeho roli dokázaly účinně plnit i letouny MiG-17 s odpovídající výzbrojí.
Il-40 byl celokovový samonosný dolnoplošník s šípovými všemi plochami, plovoucí výškovkou a zatahovacím podvozkem. Vyrobeny byly dva prototypy, druhý prototyp byl označen Il-40P.
prameny:
V. Němeček, Vojenská letadla 4, Naše vojsko, Praha 1979
http://de.wikipedia.org/wiki/Iljuschin_Il-40
http://aircraft.ru/ImageShop.asp?OkbID=3
aircraft.ru
aircraft.ru
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Il-40P
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Il-40
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Il-40P
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Il-40P
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-40-kod-NATO-Brawny-t9418#157648Verze : 3
Len malé doplnenie, resp. upresnenie:
Prototyp Il-40 niesol pôvodne v nosovej časti šesť kanónov NR-23 (po tri z každej strany trupu), ktoré však boli neskôr zamenené za štyri kanóny práve vyvíjaného typu TKB-495A (ТКБ-495А), pretože pôvodné kanóny znižovali výkon motora, ktorý nasával povýstrelové splodiny. Nové kanóny, neskôr zavedené pod označením AM-23 mali pri rovnakom kalibre dvakrát vyššiu rýchlosť streľby (1300 výstrelov/min.). V zadnom chvostovom strelisku typu Il-K10 (Ил-К10) bol montovaný jeden diaľkovo ovládaný kanón NR-23 s palebným priemerom 200 nábojov, max. 300 nábojov. Námer zbrane bol 55° dohora a 40° smerom dole, odmer 60°.
Videť je to dobre aj na pripojenej fotke.
Prototyp Il-40 niesol pôvodne v nosovej časti šesť kanónov NR-23 (po tri z každej strany trupu), ktoré však boli neskôr zamenené za štyri kanóny práve vyvíjaného typu TKB-495A (ТКБ-495А), pretože pôvodné kanóny znižovali výkon motora, ktorý nasával povýstrelové splodiny. Nové kanóny, neskôr zavedené pod označením AM-23 mali pri rovnakom kalibre dvakrát vyššiu rýchlosť streľby (1300 výstrelov/min.). V zadnom chvostovom strelisku typu Il-K10 (Ил-К10) bol montovaný jeden diaľkovo ovládaný kanón NR-23 s palebným priemerom 200 nábojov, max. 300 nábojov. Námer zbrane bol 55° dohora a 40° smerom dole, odmer 60°.
Videť je to dobre aj na pripojenej fotke.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-40-kod-NATO-Brawny-t9418#157784Verze : 1
Panzer
MOD
upload.wikimedia.org
Ještě jeden obrázek verze s bočními vstupy k motorům.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ještě jeden obrázek verze s bočními vstupy k motorům.
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-40-kod-NATO-Brawny-t9418#250050Verze : 1
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.