Název: Name: | Iljušin Il-30 | |
Originální název: Original Name: | Ильюшин Ил-30 | |
Kategorie: Category: | bombardovací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1949-DD.MM.1949 Moskevský letecký závod č. 240, Moskva / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1949-DD.MM.1949 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | 1 | |
První vzlet: Maiden Flight: | DD.MM.RRRR - | |
Osádka: Crew: | 4 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | klasické | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 22967 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 32552 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | 37552 kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 16,50 m | |
Délka: Length: | 18,00 m | |
Výška: Height: | 10,17 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 100,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Ljulka TR-3 o tahu 45,11 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | ? | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 1000 km/h v 5000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 850 km/h v ? m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | ? m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | 4 min do 5000 m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 13000 m | |
Dolet: Range: | 3500 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | 2x kanon NR-23 ráže 23 mm v přídi 2x kanon NR-23 ráže 23 mm v dálkově ovládané věžičce Il-V-12 2x kanon NR-23 ráže 23 mm v ocasní věži Il-K6 2000-4000 kg pum | |
Uživatelské státy: User States: | - | |
Poznámka: Note: | - výkony jsou vypočtené | |
Zdroje: Sources: | Gordon, Y.; Komissarov, D.; Komissarov, S. OKB Ilyushin: A History of the Design Bureau and its Aircraft. Midland Publishing, Hinckley 2004. ISBN 1-85780-187-3. Егоров, Ю. А. Самолеты ОКБ С.В.Ильюшина. Русавиа, Москва 2003. ISBN 5-900078-20-5. Якубович, Николай. Самолеты Ильюшина: Лучшие из лучших. ЯУЗА, Москва 2009. ISBN 987-5-699-33921-1. V.Němeček, Vojenská letadla 1 - 5, Naše vojsko 1990, ISBN 80-206-0114-7 (soubor) V.Němeček, Sovětská letadla, Naše vojsko 1969, 28-082-68 http://www.aviastar.org/air/russia/il-30.php http://www.airwar.ru/enc/bomber/il30.html http://ram-home.com/ram-old/il-30.html |
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-30-t9416#283338Verze : 1
Iljušin Il-30
Letoun Il-30 vzniknul jako perspektivnější modifikace bombardéru Il-28 přičemž hlavní důraz byl kladen na zvýšení rychlosti až téměř na hranici rychlosti M 1. Z tohoto důvodu bylo původní přímé křídlo nahrazeno šípovitým a na něj byly umístěny štíhlejší gondoly osazené motory Mikulin TR-1 s forsážním stupněm. Aby bylo dosaženo minimálního aerodynamického odporu byly původní podvozkové nohy a šachty z motorových gondol demontovány a nahrazeny jednostopým podvozkem neseným v trupu (přední podvozková noha byla ponechána na stejném místě jako u Il-28 a zadní podvozková noha byla umístěna 1,8 metru za pumovnici). Pod motorové gondoly byly umístěny dva malé aerodynamické hřebeny do nichž byly zatahovány pomocné stabilizační podpěry vybavené jedním kolem. Vzhledem k tomu že proud horkého vzduchu od motorů mohl zasáhnout vodorovné ocasní plochy byly vzhledem k podélné rovině letounu pozvednuty v úhlu o 5° výše oproti Il-28 (Jejich konstrukce ale zůstala stejná).
Kabina navigátora/bombometčíka v přídi byla protažena a byly do ní umístěny dvě katapultážní sedačky SK-1 vedle sebe (vystřelovaly se směrem vzhůru a každá měla k dispozici samostatný vstupně výstupní překryt).Do protažením vzniklého prostoru mezi původní stolek navigátora a katapultážní sedačky byla umístěna obrazovka radiolokátoru pro sledování terénu a potřebné vybavení k jeho obsluze. Tyto zařízení obsluhoval samostatný operátor, sedící spolu s navigátorem na společné sklopné lavici. Vybavení navigátora/bombometčíka zůstalo shodné jako u Il-28. Pilot seděl na katapultážní sedačce SK-1 a jeho pilotní kabina byla prakticky identická s kabinou Il-28.Změny se dotýkaly pouze ovládacích prvků motorů.
V zadní části trupu byla kabina střelce/radisty,který obsluhoval dvojici kanonů ráže 20 mm. Původní radiovybavení umístěné v jeho kabině ve směru letu bylo demontováno a namontováno tak aby k němu měl střelec sedící u ovládání zbraní volný přístup. Uvolněné místo bylo využito pro zařízení pro ovládání upravené sedačky SK-1, která byla upravena pro katapultáž směrem dolů (tento systém měl snížit vysoké ztráty střelců/radistů při nehodách a poruchách letounu).
Vyroben byl pouze jeden prototyp, který nebyl nikdy zalétán, kvůli pochybnostem CAGI o vlastnstech tenkého šípového křídla. Il-30 prošel v roce 1950 měřením v aerodynamickém tunelu, ale mezitím dostalo OKB Iljušina nřízeno sostředit se na zavádění výroby Il-28 a práce na Il-30 byly zastaveny.
Letoun Il-30 vzniknul jako perspektivnější modifikace bombardéru Il-28 přičemž hlavní důraz byl kladen na zvýšení rychlosti až téměř na hranici rychlosti M 1. Z tohoto důvodu bylo původní přímé křídlo nahrazeno šípovitým a na něj byly umístěny štíhlejší gondoly osazené motory Mikulin TR-1 s forsážním stupněm. Aby bylo dosaženo minimálního aerodynamického odporu byly původní podvozkové nohy a šachty z motorových gondol demontovány a nahrazeny jednostopým podvozkem neseným v trupu (přední podvozková noha byla ponechána na stejném místě jako u Il-28 a zadní podvozková noha byla umístěna 1,8 metru za pumovnici). Pod motorové gondoly byly umístěny dva malé aerodynamické hřebeny do nichž byly zatahovány pomocné stabilizační podpěry vybavené jedním kolem. Vzhledem k tomu že proud horkého vzduchu od motorů mohl zasáhnout vodorovné ocasní plochy byly vzhledem k podélné rovině letounu pozvednuty v úhlu o 5° výše oproti Il-28 (Jejich konstrukce ale zůstala stejná).
Kabina navigátora/bombometčíka v přídi byla protažena a byly do ní umístěny dvě katapultážní sedačky SK-1 vedle sebe (vystřelovaly se směrem vzhůru a každá měla k dispozici samostatný vstupně výstupní překryt).Do protažením vzniklého prostoru mezi původní stolek navigátora a katapultážní sedačky byla umístěna obrazovka radiolokátoru pro sledování terénu a potřebné vybavení k jeho obsluze. Tyto zařízení obsluhoval samostatný operátor, sedící spolu s navigátorem na společné sklopné lavici. Vybavení navigátora/bombometčíka zůstalo shodné jako u Il-28. Pilot seděl na katapultážní sedačce SK-1 a jeho pilotní kabina byla prakticky identická s kabinou Il-28.Změny se dotýkaly pouze ovládacích prvků motorů.
V zadní části trupu byla kabina střelce/radisty,který obsluhoval dvojici kanonů ráže 20 mm. Původní radiovybavení umístěné v jeho kabině ve směru letu bylo demontováno a namontováno tak aby k němu měl střelec sedící u ovládání zbraní volný přístup. Uvolněné místo bylo využito pro zařízení pro ovládání upravené sedačky SK-1, která byla upravena pro katapultáž směrem dolů (tento systém měl snížit vysoké ztráty střelců/radistů při nehodách a poruchách letounu).
Vyroben byl pouze jeden prototyp, který nebyl nikdy zalétán, kvůli pochybnostem CAGI o vlastnstech tenkého šípového křídla. Il-30 prošel v roce 1950 měřením v aerodynamickém tunelu, ale mezitím dostalo OKB Iljušina nřízeno sostředit se na zavádění výroby Il-28 a práce na Il-30 byly zastaveny.
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-30-t9416#172701Verze : 1
Reklama
Iljušin Il-30
(Фронтовой бомбардировщик)
Zdroj : http://www.aviastar.org/pictures/russia/il-30.gif
(Фронтовой бомбардировщик)
Zdroj : http://www.aviastar.org/pictures/russia/il-30.gif
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-30-t9416#283337Verze : 0
Iljušin Il-30 (foto)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Il-30-t9416#33996Verze : 0
ICE
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.