Main Menu
User Menu

Iljušin / Berijev A-50M [kód NATO: Mainstay-B]

Ilyushin / Beriev A-50M

Ильюшин / Бериев А-50M

     
Název:
Name:
Berijev A-50M
Originální název:
Original Name:
Бериев А-50M
Kategorie:
Category:
letoun včasné výstrahy/velitelské stanoviště
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1992-DD.MM.2011 Taganrožský letecký výrobní podnik G. Dimitrova, Taganrog
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1992-DD.MM.2011
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
26 konverzí A-50
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
5 + 10
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
? kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
190000 kg
Rozpětí:
Wingspan:
50,50 m
Délka:
Length:
46,59 m
Výška:
Height:
14,76 m
Plocha křídla:
Wing Area:
300,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
dvouproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
4
Typ:
Type:
Solovjov D-30KP-2 o maximálním tahu 122,58 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
810 km/h v ? m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
750 km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
10200 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
7500 km
Výzbroj:
Armament:
-
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Заблотский А.Н., Сальников А.И. 75 лет ТАНТК им. Г.М. Бериева.
ruslet.webnode.cz
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50M-kod-NATO-Mainstay-B-t72332#546978Verze : 0
MOD
Iljušin/Berijev A-50M


Letoun A-50M představuje modernizovanou verzi typu Iljušin/Berijev A-50 Mainstay. Zkušenosti s provozem A-50 ukázaly, jaká má tento letoun omezení. Modernizovaná verze má odstranit tyto nedostatky a také prodloužit životnost systému A-50 o dalších dvacet let. V současné době již modernizační program běží.


Jeho hlavní součástí má být vylepšený víceúčelový třídimenzionální impulzní dopplerovský radiolokátor, který spolu s jinými systémy tvoří tzv. radiolokační komplex "Šmel-N" ("Шмель-М)". Letoun má být také vybaven kombinovaným terminálem pro příjem signálů obou fungujících družicových navigačních systémů (amerického GPS a ruského GLONASS). To by mělo zásadně zpřesnit navigaci ( odhaduje se na 10 m ). Dalším důležitým bodem modernizace je zvýšit schopnost navádění vlastních letounů na nepřátelské cíle. Zůstanou oba druhy navedení (automatické i manuální). V automatickém režimu by měl A-50M být schopen navádět více než 50 letounů současně a v manuálním režimu nejméně 30 strojů. Letoun by měl mít také daleko lepší schopnosti v komunikaci ( přenos dat v reálném čase ) s pozemními velitelskými centry a zcela nově by měl pozemní armádě nabídnout možnost předávání aktuálních informací i těm nejmenším velitelstvím na tzv. nižších stupních.


Zdroje :
https://www.airwar.ru/enc/spy/il76sk.html
https://www.airwar.ru/enc/spy/a50.html
https://www.airwar.ru/enc/spy/ai.html
ATM 10/2006, Praha, ISSN 1336-2003
ATOM 7/1993, Praha, ISSN 1210-2849
ATM 9/2005, Praha, ISSN 1336-2003
URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50M-kod-NATO-Mainstay-B-t72332#255525Verze : 0
ja.wikipedia.org

Iljušin / Berijev A-50M [kód NATO: Mainstay-B] -


URL : https://www.valka.cz/Iljusin-Berijev-A-50M-kod-NATO-Mainstay-B-t72332#552084Verze : 0
MOD