Boli len 3 - Štefánik, Hurban a Masaryk. Ich stručný popis (nasadenie) je v článku www.valka.cz a faktografická téma je SVK - Pancéřové vlaky v SNP.
Pre znalcov - ide o dobovú fotografiu, alebo fotografiu repliky z natáčania (ten kanón na tom tanku vyzerá ako originál)
Pre znalcov - ide o dobovú fotografiu, alebo fotografiu repliky z natáčania (ten kanón na tom tanku vyzerá ako originál)
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-pancerovaneho-vlaku-t92218#344905Verze : 0
buko1
MOD
Osobne tipujem Štefánik.
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-pancerovaneho-vlaku-t92218#344930Verze : 0
buko1
MOD
Souhlasím se Štefánikem, a to na základě kamufláže lokomotivy.
Jinak bych se chtěl zeptat, zda někdo neví, kdy došlo k výměně tankových věží na zachovaném OV v BB. V současné době tam jsou věže z T-34/85 namarkýrované - stupidně - na LT-35. Jen ten lauf je nějak dlouhý a obtočený plíšek špatně zakrývá svařovanou věž. Mám však takový pocit, že když jsme v první polovině 80. let byli v B na exkurzi, tak tam ještě byly věže LT-35. To je někdo v 80. letech střelil a kauf se snažil zamaskovat T-34? Nebo stranická vrchnost přikázala dát tam "správné" - tedy sovětské - tankové věže?
Jinak bych se chtěl zeptat, zda někdo neví, kdy došlo k výměně tankových věží na zachovaném OV v BB. V současné době tam jsou věže z T-34/85 namarkýrované - stupidně - na LT-35. Jen ten lauf je nějak dlouhý a obtočený plíšek špatně zakrývá svařovanou věž. Mám však takový pocit, že když jsme v první polovině 80. let byli v B na exkurzi, tak tam ještě byly věže LT-35. To je někdo v 80. letech střelil a kauf se snažil zamaskovat T-34? Nebo stranická vrchnost přikázala dát tam "správné" - tedy sovětské - tankové věže?
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-pancerovaneho-vlaku-t92218#344951Verze : 0
Jiří Fidler
MOD
V BB by mala byť replika súpravy vytvorená pre nejaký film (názov si už nepamätám - viď tému https://www.valka.cz/topic/view/41658/ ). Originál tankový vozeň s LT-35 je v ŽOS Zvolem (spolu s guľometným vozňom). Niekde sú tu aj snímky originálu v ŽOS.
Oba originálne vozne sa zúčastnili osláv SNP v auguste 2009
.
Niekde som dnes našiel aj lepšie snímky, ale už ich nemôžem nájsť.
Oba originálne vozne sa zúčastnili osláv SNP v auguste 2009

Niekde som dnes našiel aj lepšie snímky, ale už ich nemôžem nájsť.
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-pancerovaneho-vlaku-t92218#344957Verze : 0
buko1
MOD
Vážení,
identifikace IPV-I Štefánik by měla být relativně jednoduchá. IPV Štefánik byl prvním ze tří vyrobených obrněných vlaků. Od jeho vzniku až do druhé poloviny měsíce září 1944 byl IPV Štefánik natřen tříbarevným zastíracím nátěrem v duchu předválečných směrnic. Během bojů se zjistilo, že strakatá kamufláž je nevhodná, proto byl IPV Štefánik přelakován na zeleno. Zbývající dva IPV obdržely zelený nátěr během výroby.
Lokomotiva IPV Štefánik měla připevněno přídavné pancéřování jen na nejdůležitějších místech - viz obrázek. Podle Ing. Kmetě byly k pancéřování použity kotlové plechy. Lokomotivy IPV Hurban a IPV Masaryk, měly jiné úpravy pancéřování.
Zdroj
Ladislav Kmeť, Povstalecké pancierové vlaky, Zvolen 1999, ISBN 80-968278-6-3
P. S.
Před léty ve Zvolenu stával před nádražím tankový vůz z IPV, který byl asi v roce 1975 nahrazen nepodařenou replikou IPV z filmu Martina Ťapáka: Deň, ktorý neumrie (1974).
P. P. S.
Ani nevím, zda Ťapákův IPV stále hyzdí zvolenský park před nádražím.
identifikace IPV-I Štefánik by měla být relativně jednoduchá. IPV Štefánik byl prvním ze tří vyrobených obrněných vlaků. Od jeho vzniku až do druhé poloviny měsíce září 1944 byl IPV Štefánik natřen tříbarevným zastíracím nátěrem v duchu předválečných směrnic. Během bojů se zjistilo, že strakatá kamufláž je nevhodná, proto byl IPV Štefánik přelakován na zeleno. Zbývající dva IPV obdržely zelený nátěr během výroby.
Lokomotiva IPV Štefánik měla připevněno přídavné pancéřování jen na nejdůležitějších místech - viz obrázek. Podle Ing. Kmetě byly k pancéřování použity kotlové plechy. Lokomotivy IPV Hurban a IPV Masaryk, měly jiné úpravy pancéřování.
Zdroj
Ladislav Kmeť, Povstalecké pancierové vlaky, Zvolen 1999, ISBN 80-968278-6-3
P. S.
Před léty ve Zvolenu stával před nádražím tankový vůz z IPV, který byl asi v roce 1975 nahrazen nepodařenou replikou IPV z filmu Martina Ťapáka: Deň, ktorý neumrie (1974).
P. P. S.
Ani nevím, zda Ťapákův IPV stále hyzdí zvolenský park před nádražím.
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-pancerovaneho-vlaku-t92218#344959Verze : 0
Jiří Tintěra
MOD
Nechcem tu hrať múdreho, no, pokiaľ viem, pancierové vlaky boli dokopy 5. Prvý pôvodne patril československej armáde, po odtrhnutí Slovenska ostal na Slovensku a SK armáda ho použila v bojoch s Maďarskom a Poľskom - bol vyradený ešte pred SNP. Jeho názov neviem. Druhý slúžil v Bielorusku, kde ho používali na boj proti partizánom. Bol zničený partizánmi. Jeho názov si už nepamätám - asi Orol. Ostatné tri ste spomenuli vyššie.
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-pancerovaneho-vlaku-t92218#356329Verze : 0
Řekl bych že to že se nikdo nezabývá dalšími vlaky je zadání (není na škodu si přečíst vše) "Zajímalo by mě, jak se jmenuje tento obrněný vlak na fotce. Jedná se o jeden ze tří vlaků, které se účastnili Slovenského Národního povstání." Čili hledalo se který ze 3 vlaků použitých v SNP je na fotografii, tím zcela logicky vypadly oba v té době již neexistující vlaky předchozí. Ale pokud byste chtěl něco o obou (nebo jednom
) napsat bude to jistě vítáno.

URL : https://www.valka.cz/Identifikace-pancerovaneho-vlaku-t92218#356337Verze : 0
Prvý, pôvodne Československý - vlak Bernolák, imrovizovaný na území ZSSR: Improvizovaný pancierový vlak. A potom sú tie 3 z postania (ktoré by bolo treba spracovať).
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-pancerovaneho-vlaku-t92218#356340Verze : 0
buko1
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.