Dostali se mi do ruky fotky předválečných čs. strojů. Nedaří se mi stoprocentně určit typ zachycených letadel - doufám že se najde někdo, kdo by mi s tímto oříškem pomohl.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-cs-letectvo-1918-38-t66585#235642Verze : 0
Moje domněnky:
Foto č.1 (xxx.jpg) to opravdu nevím jediné co by mi to trochu připomínalo je Letov Š 216 ale na to jsou trochu krátká křídla, spíše bych se přiklonil k tomu že jde o něco z 1.svět. války a v tom se moc nevyznám.
Foto č.2 (let_skola.jpg) Letov Š 2 a Rumpler C.VII
Foto č.3 (let.jpg) Aero A 32 nebo jeden z jeho klonů, asi Apb 32
Foto č.4 (brand01): Aero A 14 nebo A 15
Foto č.5 (brand): to se asi nepodaří určit ale přikláním se k A 14 nebo A 15.
Foto č.1 (xxx.jpg) to opravdu nevím jediné co by mi to trochu připomínalo je Letov Š 216 ale na to jsou trochu krátká křídla, spíše bych se přiklonil k tomu že jde o něco z 1.svět. války a v tom se moc nevyznám.
Foto č.2 (let_skola.jpg) Letov Š 2 a Rumpler C.VII
Foto č.3 (let.jpg) Aero A 32 nebo jeden z jeho klonů, asi Apb 32
Foto č.4 (brand01): Aero A 14 nebo A 15
Foto č.5 (brand): to se asi nepodaří určit ale přikláním se k A 14 nebo A 15.
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-cs-letectvo-1918-38-t66585#235643Verze : 0
Reklama
Na prvním snímku je letoun, o kterém jsem v některém ze starších čísel L+K četl, že se jedná o Fokker D VII s experimentální čtyřlistou vrtulí.
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-cs-letectvo-1918-38-t66585#235645Verze : 0
Tahle fotka D.VII je docela známá, už za minulého režimu otištěna v první Triádě.
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-cs-letectvo-1918-38-t66585#235668Verze : 0
Tango
MOD
Reklama
Přesně tak fokker D VII je známý a jeho nesymetrická vrtule také (už jsem slyšel několik teorií proč je takhle nesymetricky. Pravděpodobně nejde o nic jiného než to že unašeč pro dvoulistou vrtuli (s 10 šrouby) prostě neumožňuje jiné umístění bez toho aby se dělala nová vrtule s jinými otvory a tak je (možná jen pro zkoušky) uchycena takhle. Jestli je to ten pravý důvod si samozřejmě jist nejsem.
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-cs-letectvo-1918-38-t66585#235671Verze : 0
Citace - Tango :
Tahle fotka D.VII je docela známá, už za minulého režimu otištěna v první Triádě.
No ono je na tom zajímavé to že fotky mám od člověka, jehož děda v našem letectvu sloužil a toto fotka byla i v jeho archivu - je vidět že i po tak dlouhé době může existovat více fotografií pořízených z jednoho záběru. Jen pro zajímavost připojím neoříznutou fotografii.
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-cs-letectvo-1918-38-t66585#235673Verze : 0
Citace - dav :
No ono je na tom zajímavé to že fotky mám od člověka, jehož děda v našem letectvu sloužil a toto fotka byla i v jeho archivu - je vidět že i po tak dlouhé době může existovat více fotografií pořízených z jednoho záběru.
To bude asi pravda a nejlepší je, že když se někde prodávají, tak skoro všude tvrdí, že daná fotka je 100% originál z negativu, což sice může být pravda, ale neřeknou už že je třeba desátý

Byl jsem tak svědkem události, kdy se potkali dva sběratelé a ten jeden ukazoval, jak sehnal raritní fotografie z těsně poválečného období (byly to nějaké Si 204 nebo tak něco), které nikdo nemá. Ten druhý na to kouk a říká: "Jo tyhle, ty mám taky, vidíš toho pána v tom okně. To je můj strýc. To byl zrovna na vojně." A ten první z toho byl chudák celý vedle...
Prostě se nechala skupinka vojáků vyfotit před letadlem a všichni dostali svůj originál fotky.
Jo, je to s nima je prostě zapeklitý

URL : https://www.valka.cz/Identifikace-cs-letectvo-1918-38-t66585#235675Verze : 0
Michal Rak
MOD
Neboj, negativy fakt nemám, takže množit nemůžu
tady : http://new-krobuzon.ic.cz/ jsou nějaké další fotky

URL : https://www.valka.cz/Identifikace-cs-letectvo-1918-38-t66585#235678Verze : 0
No u starých fotek "z rodiných alb" je třeba si uvědomit že dřív (tedy do padesátých let) nebylo fotografování zdaleka tak běžné a fotky v albech často nebyly dílem jeho majitele. Ten si je prostě nechal od někoho udělat (obvykle od fotografa profesionála, ale třeba i od nadšence holdující v té době ne tak běžnému koníčku) a potom co dostal "fotku na památku" případně několik "pro rodinu" nemohl vůbec tušit co se dál dělo s negartivem a zda z něj vzniklo několik dalších pozitivů, ty dnes mohou samozřejmě kolovat a jsou to v zásadě "originály" (byly pořízeny z původního negativu) takže celkem se nedivme že se objeví několik stejných fotek na různých místech. Pokud se původní negativ zachoval, může z něj samozřejmě vzniknout dokonce lepší fotka než "památeční do alba" (ty byly obvykle tehdy dost malé, často jen kontakty z negativů) protože je prostě větší (staré negativy jsou jemné takže se dají dobře zvětšovat) a lze použít lepšího výběru materiálů. Paradoxně je dnes šance na objevení zajímavých fotek větší než dřív, tím že se začaly prodávat, je to pro spoustu lidí motivace je nabízet, dřív je prostě vzali a hodili do popelnice. Docela zajímavé fotky jsou často v antikvariátech (vychází tam líp než na e-bay)
URL : https://www.valka.cz/Identifikace-cs-letectvo-1918-38-t66585#235682Verze : 0
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.