IAR CV-11

     
Název:
Name:
IAR CV-11
Originální název:
Original Name:
IAR CV-11
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1930 SA Industria Aeronautică Română, Braşov /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické
Podvozek:
Undercarriage:
pevný
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1100 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1510 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
11,50 m
Délka:
Length:
6,98 m
Výška:
Height:
2,46 m
Plocha křídla:
Wing Area:
19,80 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 12Fa Courlis o výkonu 441 kW/600 k, později
Hispano-Suiza 12Mc o výkonu 368 kW/500 k
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
329 km/h v 300 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,5 min do 5000 m
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m
Dolet:
Range:
? km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp letounu CV-11 byl první samostatnou konstrukcí v roce 1925 založené firmy Industria Aeronautică Română. Na vývoji se podílel Elie Carafoli a Francouz M. Virmoux. Ti navrhli výkonný dolnoplošník, původně poháněný motorem Lorraine 12Fa Courlis o výkonu 600 koní. Po první fázi testů byl ale nahražen novým francouzským motorem Hispano-Suiza 12Mc.
Letoun byl poté předváděn v zahraničí a po jeho návratu na něm byl učiněn pokus o překonání světového rychlostního rekordu na uzavřeném 500 km okruhu. Testy vypadaly nadějně, protože letoun dosahoval rychlosti přes 320 km/h a rekord byl "jen" 306,7 km/h. Měřený pokus se uskutečnil 9. prosince 1931, letoun pilotoval Romeo Popescu. Během letu však vysadil motor a při nepovedeném nouzovém přistání pilot zahynul
Vývoj pak pokračoval typem IAR-12.
Zdroje:
Sources:
Guduju I. a kol.: Romanian Aeronautical Constructions 1905-1974, Military Publishing House, Bukurešť 1974
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
https://avia.russian.ee/air/romania/iar_cv-11.php


https://avia.russian.ee/air/romania/iar_cv-11.php
URL : https://www.valka.cz/IAR-CV-11-t64965#231533Verze : 0
MOD
banner 1 top banner 5 top banner 6 top

Rozpočet

Rozpočet valka.cz 2019 : 85.000,- Kč
Příjmy doposud : 64.741,- Kč

♡ Chci přispět

HLEDÁME NOVÉ KOLEGY

Server valka.cz neustále hledá nové kolegy, kteří jsou ochotni pomoci s rozvojem a doplňováním obsahu, koordinací a kontrolou práce, moderováním příspěvků a další činností. Neváhejte a zapojte se do tvorby valka.cz v duchu hesla Čtenáři sobě :)

Přidejte se k nám!