IAR CV-11

     
Název:
Name:
IAR CV-11 IAR CV-11
Originální název:
Original Name:
IAR CV-11
Kategorie:
Category:
stíhací letoun fighter aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1930-DD.MM.1930 SA Industria Aeronautică Română, Braşov /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1930-DD.MM.1930
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
1
První vzlet:
Maiden Flight:
DD.MM.RRRR
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
pevný fixed
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1100 kg 2425 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
1510 kg 3329 lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg ? lb
Rozpětí:
Wingspan:
11,50 m 37ft 8,75in
Délka:
Length:
6,98 m 22ft 10,8in
Výška:
Height:
2,46 m 8ft 0,84in
Plocha křídla:
Wing Area:
19,80 m2 213.13 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2 ? lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
pístový piston
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Lorraine-Dietrich 12Fa Courlis o výkonu 441 kW/600 k, později
Hispano-Suiza 12Mc o výkonu 368 kW/500 k
Lorraine-Dietrich 12Fa Courlis, power 592 hp, později
Hispano-Suiza 12Mc o výkonu 493 hp
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
329 km/h v 300 m 204.4 mph in 984 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
? km/h v ? m ? mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
8,5 min do 5000 m 8,5 min to 16404 ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
9000 m 29528 ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km ? mi
Výzbroj:
Armament:
2x kulomet Vickers ráže 7,7 mm 2x .303 in Vickers machine gun
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
Prototyp letounu CV-11 byl první samostatnou konstrukcí v roce 1925 založené firmy Industria Aeronautică Română. Na vývoji se podílel Elie Carafoli a Francouz M. Virmoux. Ti navrhli výkonný dolnoplošník, původně poháněný motorem Lorraine 12Fa Courlis o výkonu 600 koní. Po první fázi testů byl ale nahražen novým francouzským motorem Hispano-Suiza 12Mc.
Letoun byl poté předváděn v zahraničí a po jeho návratu na něm byl učiněn pokus o překonání světového rychlostního rekordu na uzavřeném 500 km okruhu. Testy vypadaly nadějně, protože letoun dosahoval rychlosti přes 320 km/h a rekord byl "jen" 306,7 km/h. Měřený pokus se uskutečnil 9. prosince 1931, letoun pilotoval Romeo Popescu. Během letu však vysadil motor a při nepovedeném nouzovém přistání pilot zahynul
Vývoj pak pokračoval typem IAR-12.
-
Zdroje:
Sources:
Guduju I. a kol.: Romanian Aeronautical Constructions 1905-1974, Military Publishing House, Bukurešť 1974
Green W. - Swanborough G.: Encyklopedie stíhacích letounů, Svojtka & Co. 2002
http://avia.russian.ee/air/romania/iar_cv-11.php

IAR CV-11 - http://avia.russian.ee/air/romania/iar_cv-11.php

http://avia.russian.ee/air/romania/iar_cv-11.php
URL : https://www.valka.cz/IAR-CV-11-t64965#231533 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více