Main Menu
User Menu
Reklama

Horten Ho 229

Horten Ho IX

     
Název:
Name:
Horten Ho IX V2
Originální název:
Original Name:
Horten Ho IX V2
Kategorie:
Category:
stíhací letoun
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1944-DD.MM.1945 Horten Flugzeugbau GmbH, Göttingen /
DD.MM.1945-DD.04.1945 Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha-Friedrichsroda /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1944-DD.04.1945
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
Horten 2 (V1, V2)
Gotha 1 (V3)
První vzlet:
Maiden Flight:
01.03.1944 Ho IX V1
02.02.1945 Ho IX V2
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
bezocasé
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
4844 kg
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
6876 kg
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
? kg
Rozpětí:
Wingspan:
16,76 m
Délka:
Length:
7,47 m
Výška:
Height:
2,81 m
Plocha křídla:
Wing Area:
52,00 m2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
? kg/m2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový
Počet motorů:
Number of Engines:
2
Typ:
Type:
Junkers Jumo 004 B-1 o tahu 8,83 kN
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
2520 l
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
977 km/h v 12000 m
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
690 km/h v 10000 m
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
22 m/s
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m
Operační dostup:
Service Ceiling:
16000 m
Dolet:
Range:
1930 km
Maximální dolet:
Maximum Range:
? km
Výzbroj:
Armament:
plánovaná:
2-4x kanon MK 108 nebo MK 103 ráže 30 mm


2x 1000kg puma
Uživatelské státy:
User States:
Poznámka:
Note:
-
Zdroje:
Sources:
Dabrowski, H. P. The Horten Flying Wing in World War II. Schiffer Publishing, West Chester 1991. ISBN 0-88740-357-3.
Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4.
Němeček, Václav. Horten Ho 229 (Ho IX), L+K 1992/23.
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#530707Verze : 0
MOD
Stíhacie samokrídlo bratov Hortenovcov
Ríšske ministerstvo letectva (RLM) síce malo spravodajské informácie o výzkume samokrídel v USA (firma Northrop), ale ešte v roku 1943 prakticky nejavilo záujem o konštrukcie bratov Reimara a Waltera Hortenovcov z Bonnu (obaja boli za vojny v Luftwaffen-Sonderkommando 9). Zakázka na 20 strojov Ho-VII, oficiálne označovaných ako dvojmiestne skúšobné a spojovacie lietadla, bola zrušená po postavení iba dvoch exemplárov. Pritom práve s nimi bratia Hortenovci počítali ako s cvičnými lietadlami na výcvik budúcich pilotov projektovaného stíhacieho Ho-IX.


Obaja súrodenci však v práci pokračovali dokončili Ho-IX V1 ako klzák, ktorý mal overiť letové vlastnosti plánovaného stroja. Keď sa RLM začiatkom roku 1944 dozvedelo o prebjehajúcom vývoji, chcelo pôvodne dalšiu stavbu zakázať, ale minister Hermann Göring nakoniec udelil oficiálny súhlas. Úspešné skúšky klzáku Ho-IX V1 viedli ku konštrukcii druhého prototypu s dvoma prúdovými motormi Junkers. V lete 1944 bola zadaná objednávka na 7 testovacích strojov a 20 predsériových lietadiel. 2.2.1945 vykonal úspešný zálet Ho-IX V2. potom však došlo k poškodeniu stroja pri pristávaní, a tak daľší let sa konal až 18.2.1945, keď došlo k zlyhaniu jedného motora a následnému pádu stroja, pri ktorom pilot zahynul. Stavba prototypu Ho-229 aj tak pokračovala, ale v máji 1945, ešte pred dokončením Ho-229 V3, obsadili továreň v meste Friedrichsroda jednotky 3. armády USA.


Keby bol dokončený prvý stroj Go-229 (Ho-IX V3), bol by zrejme vybavený obvyklou nemeckou kamuflážou. Keďže Američania našli tento prototyp vo fabrike Gotha, dáva sa mu obvykle nesprávne pomenovanie Gotha Go-229 V1. Jeho správne označenie RLM bolo Ho-229 V3.
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#4101Verze : 2
Vývoj samokrídel Horten

1. Ho-I.: Vývoj typu Ho-I. bol zahájený v roku 1931. Nábežná hrana mala šípovitosť 24°, pilot v kabíne ležal.
2. Ho-II.: S typom Ho-I. neboli bratia Hortenovci spokojní- v roku 1934 ho preto zlikvidovali a ešte toho roku postavili Ho-II. Materiálom bolo opäť drevo a plátno. Poslední zo štyroch exemplárov lietal ako motorizovaný klzák s motorom o výkone 600 kW.
3. Ho-III.: V roku 1938 postavili obaja súrodenci zo štátnou podporou Ho-III. V praxi išlo o zväčšený typ Ho-II., ktorý existoval v 4 rôznych verziách - posledný bol Ho-III.D s pomocným motorom. Pri kĺzavom lete sa listy vrtule sklápali.
4. Ho-V.: Prvým bezchvostým lietadlom, ktorý Hortenovci projektovali od začiatku ako motorový, bol Ho-V. z roku 1943. Mal dva motory a konštrukciu prevažne z nekovových materiálov.
5. Ho-IX.: Všetky svoje doterajšie skúsenosti sa bratia Hortenovci pokúsili uplatniť pri stavbe Ho-IX., ktorý mal zmiešanú konštrukciu z dreva a oceľového plechu. S dvojicou prúdových motorov mal dosahovať cez 900 km/h.
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#4103Verze : 2
http://www.airwar.ru/enc/fww2/go229.html

Horten Ho 229 - Ho IX V3

Ho IX V3
Horten Ho 229 -


Horten Ho 229 -


URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#530710Verze : 0
MOD
Horten Vc- jeho prvni let byl uskutecnen 26. kvetna 1942
Horten Ho 229 -


URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#11174Verze : 0
http://www.airwar.ru/enc/fww2/go229.html

Horten Ho 229 - Ho IX V1

Ho IX V1
Horten Ho 229 -


Horten Ho 229 -


URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#530708Verze : 0
MOD
http://www.airwar.ru/enc/fww2/go229.html

Horten Ho 229 - Ho IX V2

Ho IX V2
Horten Ho 229 -


URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#530709Verze : 0
MOD
Reinar Horten
Horten Ho 229 -


URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#11175Verze : 0
První jednotkou, která jimi měla být vyzbrojena byla JG 400, která létala s Me-163.
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#37819Verze : 0
několik průřezů...
(zdroj: www.pinterest.com)
Horten Ho 229 -


Horten Ho 229 -


Horten Ho 229 -


Horten Ho 229 -


URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#554604Verze : 0
MOD