Název: Name: | Horten Ho IX V2 | |
Originální název: Original Name: | Horten Ho IX V2 | |
Kategorie: Category: | stíhací letoun | |
Výrobce: Producer: | DD.MM.1944-DD.MM.1945 Horten Flugzeugbau GmbH, Göttingen / DD.MM.1945-DD.04.1945 Gothaer Waggonfabrik AG, Gotha-Friedrichsroda / | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1944-DD.04.1945 | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | Horten 2 (V1, V2) Gotha 1 (V3) | |
První vzlet: Maiden Flight: | 01.03.1944 Ho IX V1 02.02.1945 Ho IX V2 | |
Osádka: Crew: | 1 | |
Základní charakteristika: Basic Characteristics: | ||
Vzlet a přistání: Take-off and Landing: | CTOL - konvenční vzlet a přistání | |
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing: | jednoplošník | |
Uspořádání letounu: Aircraft Concept: | bezocasé | |
Podvozek: Undercarriage: | zatahovací | |
Přistávací zařízení: Landing Gear: | kola | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight: | 4844 kg | |
Vzletová hmotnost: Take-off Weight: | 6876 kg | |
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight: | ? kg | |
Rozpětí: Wingspan: | 16,76 m | |
Délka: Length: | 7,47 m | |
Výška: Height: | 2,81 m | |
Plocha křídla: Wing Area: | 52,00 m2 | |
Plošné zatížení: Wing Loading: | ? kg/m2 | |
Pohon: Propulsion: | ||
Kategorie: Category: | jednoproudový | |
Počet motorů: Number of Engines: | 2 | |
Typ: Type: | Junkers Jumo 004 B-1 o tahu 8,83 kN | |
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity: | 2520 l | |
Výkony: Performance: | ||
Maximální rychlost: Maximum Speed: | 977 km/h v 12000 m | |
Cestovní rychlost: Cruise Speed: | 690 km/h v 10000 m | |
Rychlost stoupání: Climb Rate: | 22 m/s | |
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to: | ? min do ? m | |
Operační dostup: Service Ceiling: | 16000 m | |
Dolet: Range: | 1930 km | |
Maximální dolet: Maximum Range: | ? km | |
Výzbroj: Armament: | plánovaná: 2-4x kanon MK 108 nebo MK 103 ráže 30 mm 2x 1000kg puma | |
Uživatelské státy: User States: | ||
Poznámka: Note: | - | |
Zdroje: Sources: | Dabrowski, H. P. The Horten Flying Wing in World War II. Schiffer Publishing, West Chester 1991. ISBN 0-88740-357-3. Smith, J. R.; Kay, Anthony L. German Aircraft of the Second World War. Conway Maritime Press, London 1972. ISBN 8-5177-836-4. Němeček, Václav. Horten Ho 229 (Ho IX), L+K 1992/23. |
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#530707Verze : 0
Aubi
MOD
Stíhacie samokrídlo bratov Hortenovcov
Ríšske ministerstvo letectva (RLM) síce malo spravodajské informácie o výzkume samokrídel v USA (firma Northrop), ale ešte v roku 1943 prakticky nejavilo záujem o konštrukcie bratov Reimara a Waltera Hortenovcov z Bonnu (obaja boli za vojny v Luftwaffen-Sonderkommando 9). Zakázka na 20 strojov Ho-VII, oficiálne označovaných ako dvojmiestne skúšobné a spojovacie lietadla, bola zrušená po postavení iba dvoch exemplárov. Pritom práve s nimi bratia Hortenovci počítali ako s cvičnými lietadlami na výcvik budúcich pilotov projektovaného stíhacieho Ho-IX.
Obaja súrodenci však v práci pokračovali dokončili Ho-IX V1 ako klzák, ktorý mal overiť letové vlastnosti plánovaného stroja. Keď sa RLM začiatkom roku 1944 dozvedelo o prebjehajúcom vývoji, chcelo pôvodne dalšiu stavbu zakázať, ale minister Hermann Göring nakoniec udelil oficiálny súhlas. Úspešné skúšky klzáku Ho-IX V1 viedli ku konštrukcii druhého prototypu s dvoma prúdovými motormi Junkers. V lete 1944 bola zadaná objednávka na 7 testovacích strojov a 20 predsériových lietadiel. 2.2.1945 vykonal úspešný zálet Ho-IX V2. potom však došlo k poškodeniu stroja pri pristávaní, a tak daľší let sa konal až 18.2.1945, keď došlo k zlyhaniu jedného motora a následnému pádu stroja, pri ktorom pilot zahynul. Stavba prototypu Ho-229 aj tak pokračovala, ale v máji 1945, ešte pred dokončením Ho-229 V3, obsadili továreň v meste Friedrichsroda jednotky 3. armády USA.
Keby bol dokončený prvý stroj Go-229 (Ho-IX V3), bol by zrejme vybavený obvyklou nemeckou kamuflážou. Keďže Američania našli tento prototyp vo fabrike Gotha, dáva sa mu obvykle nesprávne pomenovanie Gotha Go-229 V1. Jeho správne označenie RLM bolo Ho-229 V3.
Ríšske ministerstvo letectva (RLM) síce malo spravodajské informácie o výzkume samokrídel v USA (firma Northrop), ale ešte v roku 1943 prakticky nejavilo záujem o konštrukcie bratov Reimara a Waltera Hortenovcov z Bonnu (obaja boli za vojny v Luftwaffen-Sonderkommando 9). Zakázka na 20 strojov Ho-VII, oficiálne označovaných ako dvojmiestne skúšobné a spojovacie lietadla, bola zrušená po postavení iba dvoch exemplárov. Pritom práve s nimi bratia Hortenovci počítali ako s cvičnými lietadlami na výcvik budúcich pilotov projektovaného stíhacieho Ho-IX.
Obaja súrodenci však v práci pokračovali dokončili Ho-IX V1 ako klzák, ktorý mal overiť letové vlastnosti plánovaného stroja. Keď sa RLM začiatkom roku 1944 dozvedelo o prebjehajúcom vývoji, chcelo pôvodne dalšiu stavbu zakázať, ale minister Hermann Göring nakoniec udelil oficiálny súhlas. Úspešné skúšky klzáku Ho-IX V1 viedli ku konštrukcii druhého prototypu s dvoma prúdovými motormi Junkers. V lete 1944 bola zadaná objednávka na 7 testovacích strojov a 20 predsériových lietadiel. 2.2.1945 vykonal úspešný zálet Ho-IX V2. potom však došlo k poškodeniu stroja pri pristávaní, a tak daľší let sa konal až 18.2.1945, keď došlo k zlyhaniu jedného motora a následnému pádu stroja, pri ktorom pilot zahynul. Stavba prototypu Ho-229 aj tak pokračovala, ale v máji 1945, ešte pred dokončením Ho-229 V3, obsadili továreň v meste Friedrichsroda jednotky 3. armády USA.
Keby bol dokončený prvý stroj Go-229 (Ho-IX V3), bol by zrejme vybavený obvyklou nemeckou kamuflážou. Keďže Američania našli tento prototyp vo fabrike Gotha, dáva sa mu obvykle nesprávne pomenovanie Gotha Go-229 V1. Jeho správne označenie RLM bolo Ho-229 V3.
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#4101Verze : 2
Reklama
Vývoj samokrídel Horten
1. Ho-I.: Vývoj typu Ho-I. bol zahájený v roku 1931. Nábežná hrana mala šípovitosť 24°, pilot v kabíne ležal.
2. Ho-II.: S typom Ho-I. neboli bratia Hortenovci spokojní- v roku 1934 ho preto zlikvidovali a ešte toho roku postavili Ho-II. Materiálom bolo opäť drevo a plátno. Poslední zo štyroch exemplárov lietal ako motorizovaný klzák s motorom o výkone 600 kW.
3. Ho-III.: V roku 1938 postavili obaja súrodenci zo štátnou podporou Ho-III. V praxi išlo o zväčšený typ Ho-II., ktorý existoval v 4 rôznych verziách - posledný bol Ho-III.D s pomocným motorom. Pri kĺzavom lete sa listy vrtule sklápali.
4. Ho-V.: Prvým bezchvostým lietadlom, ktorý Hortenovci projektovali od začiatku ako motorový, bol Ho-V. z roku 1943. Mal dva motory a konštrukciu prevažne z nekovových materiálov.
5. Ho-IX.: Všetky svoje doterajšie skúsenosti sa bratia Hortenovci pokúsili uplatniť pri stavbe Ho-IX., ktorý mal zmiešanú konštrukciu z dreva a oceľového plechu. S dvojicou prúdových motorov mal dosahovať cez 900 km/h.
1. Ho-I.: Vývoj typu Ho-I. bol zahájený v roku 1931. Nábežná hrana mala šípovitosť 24°, pilot v kabíne ležal.
2. Ho-II.: S typom Ho-I. neboli bratia Hortenovci spokojní- v roku 1934 ho preto zlikvidovali a ešte toho roku postavili Ho-II. Materiálom bolo opäť drevo a plátno. Poslední zo štyroch exemplárov lietal ako motorizovaný klzák s motorom o výkone 600 kW.
3. Ho-III.: V roku 1938 postavili obaja súrodenci zo štátnou podporou Ho-III. V praxi išlo o zväčšený typ Ho-II., ktorý existoval v 4 rôznych verziách - posledný bol Ho-III.D s pomocným motorom. Pri kĺzavom lete sa listy vrtule sklápali.
4. Ho-V.: Prvým bezchvostým lietadlom, ktorý Hortenovci projektovali od začiatku ako motorový, bol Ho-V. z roku 1943. Mal dva motory a konštrukciu prevažne z nekovových materiálov.
5. Ho-IX.: Všetky svoje doterajšie skúsenosti sa bratia Hortenovci pokúsili uplatniť pri stavbe Ho-IX., ktorý mal zmiešanú konštrukciu z dreva a oceľového plechu. S dvojicou prúdových motorov mal dosahovať cez 900 km/h.
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#4103Verze : 2
http://www.airwar.ru/enc/fww2/go229.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Horten Ho 229 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ho IX V3
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Horten Ho 229 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Horten Ho 229 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#530710Verze : 0
Aubi
MOD
Horten Vc- jeho prvni let byl uskutecnen 26. kvetna 1942
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#11174Verze : 0
Reklama
http://www.airwar.ru/enc/fww2/go229.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Horten Ho 229 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ho IX V1
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Horten Ho 229 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Horten Ho 229 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#530708Verze : 0
Aubi
MOD
http://www.airwar.ru/enc/fww2/go229.html
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Horten Ho 229 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Ho IX V2
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Horten Ho 229 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#530709Verze : 0
Aubi
MOD
Reinar Horten
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | - |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | - |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#11175Verze : 0
několik průřezů...
(zdroj: www.pinterest.com)
(zdroj: www.pinterest.com)
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Horten Ho 229 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Horten Ho 229 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Horten Ho 229 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
Období | - |
Výrobce | - |
Typ letounu | Horten Ho 229 |
Kamufláž | - |
Země | - |
Pilot | - |
Výrobní číslo | - |
Sériové / evidenční číslo | - |
Taktické označení / imatrikulace | - |
Jméno stroje | - |
Jednotka | - |
Základna | - |
Datum (DD.MM.RRRR) | DD.MM.RRRR |
Autor | - |
Velikost při 300 DPI | - |
Zveřejněno s laskavým svolením autora | - |
Web autora | - |
URL : https://www.valka.cz/Horten-Ho-229-t900#554604Verze : 0
Siegfried
MOD
Pro možnost odpovídání na příspěvky a zakládání nových témat je třeba se zaregistrovat a přihlásit.