Hispano-Suiza 12Ycrs

     
Název:
Name:
Hispano-Suiza 12Ycrs Hispano-Suiza 12Ycrs
Originální název:
Original Name:
Hispano-Suiza 12Ycrs
Kategorie:
Category:
vidlicový motor vee engine
Výrobce:
Producer:
Societé Française Hispano-Suiza, Bois-Colombes
Období výroby:
Production Period:
DD.10.1932-DD.MM.1939
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
?
Prototyp vyroben:
Prototype Built:
DD.10.1932 prototyp motoru 12Y
Použití:
Use:
Arsenal Delanne 10C.2, Blériot-Spad S.710, Dewoitine D.510, Dewoitine D.513, EKW C-35, Fairey Fantôme, Ikarus IK-2, Latécoere 298, Morane-Saulnier MS.405.2, Mureaux 115 R2B2, Mureaux 200A.3, Renard R.36, Rogožarski IK-3
Technické údaje:
Technical Data:
 
Počet válců:
Number of Cylinders:
12
Hmotnost:
Weight:
465 kg 1025 lb
Celková délka:
Overall Length:
1722 mm 5ft 8in
Celková šířka / Průměr:
Overall Width / Diameter:
764 mm 2ft 6,07in
Celková výška:
Overall Height:
935 mm 3ft 0,81in
Vrtání:
Bore:
150 mm 5,91in
Zdvih:
Stroke:
170 mm 6,69in
Zdvihový objem:
Swept Volume: (l/cu in)
36,05 l 2199.91 cu in
Palivo:
Fuel:
benzín s oktanovým číslem 85 85 octane rating gasoline.
Příprava palivové směsi:
Carburation or Injection:
6x karburátor Solex 56 S.V.C. Six Solex 56 S.V.C carburetors.
Kompresní poměr:
Compression Ratio:
5,8 : 1 5,8 : 1
Plnění válců:
Mixture Charging:
přeplňovaný jednostupňovým jednorychlostním odstředivým kompresorem, poháněným od klikového hřídele. Převodový poměr 10 : 1. Supercharger: Gear-driven single-speed centrifugal type supercharger, 10.0:1 gear ratio
Chlazení:
Cooling:
kapalinové přetlakové Pressurised, Liquid-cooled
Výkony:
Performance:
 
Výkon:
Power:
615 kW při 2400 ot/min 825 bhp at 2400 rpm
Poznámka:
Note:
Maximální výkon: 633 kW při 2 400 ot/min v h= 4 000 m.


Rozvod OHC, dva ventily na válec (jeden sací a jeden výfukový - chlazený sodíkem).


Verze Hispano-Suiza 12Ycrs byla uzpůsobena pro montáž kanónu HS-404 mezi válce motoru a pro jeho střelbu dutou vrtulovou hřídelí.


Motory řady HS 12Y byly používány a licenčně vyráběny v dalších zemích - v Československu, Švýcarsku a v Sovětském svazu (zde byl vyráběn jako motor M-100 a vlastním vývojem jako M-103, VK-105P a VK-107.
Max. power output 850 hp at 2,400 rpm at 13,123 ft.


Valvetrain: OHC One intake and one sodium-filled exhaust valve per cylinder.


This version Hispano-Suiza 12Ycrs with a hollow propeller shaft to allow for mounting cannon HS-404 to fire through the propeller spinner.


The 12Y was also produced under license in the Czechoslovakian Republic, Swiss and Soviet Union as the Klimov M-100. This design later spawned the highly successful Klimov VK-105P and VK 107 series.
Zdroje:
Sources:
Raymond Danel and Jean Cuny, Docavia No. 4: le Dewoitine D.520 (in French), Paris, Editions Larivière, 1966.
http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf
http://fr.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_12Y
archiv autora
URL : https://www.valka.cz/Hispano-Suiza-12Ycrs-t139605#454075 Verze : 0
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy

Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více