Název: Name: | Hispano-Suiza 12Y-49 | Hispano-Suiza 12Y-49 |
Originální název: Original Name: | Hispano-Suiza 12Y-49 | |
Kategorie: Category: | vidlicový motor | vee engine |
Výrobce: Producer: | Societé Française Hispano-Suiza, Bois-Colombes, France | |
Období výroby: Production Period: | DD.MM.1942-DD.MM.1944 nejistý údaj | |
Vyrobeno kusů: Number of Produced: | ? | |
Prototyp vyroben: Prototype Built: | DD.MM.1941 | |
Použití: Use: | Dewoitine D.520 pozdější výroba, Arsenal V.G.33-2 | |
Technické údaje: Technical Data: | ||
Počet válců: Number of Cylinders: | 12 | |
Hmotnost: Weight: | 522 kg | 1151 lb |
Celková délka: Overall Length: | 2025 mm | 6ft 7,71in |
Celková šířka / Průměr: Overall Width / Diameter: | 764 mm | 2ft 6,07in |
Celková výška: Overall Height: | 945 mm | 3ft 1,2in |
Vrtání: Bore: | 150 mm | 5,91in |
Zdvih: Stroke: | 170 mm | 6,69in |
Zdvihový objem: Swept Volume: (l/cu in) | 36,5 l | 2227.37 cu in |
Palivo: Fuel: | benzín s oktanovým číslem 100 | 100 octane rating gasoline |
Příprava palivové směsi: Carburation or Injection: | 6x karburátor Solex 56 S.V.C. | Six Solex 56 S.V.C carburetors |
Kompresní poměr: Compression Ratio: | 7,0 : 1 | 7,0 : 1 |
Plnění válců: Mixture Charging: | Přeplňování jednorychlostním jednostupňovým kompresorem Szydlowski s nastavitelnými lopatkami na oběžném kole kompesoru | Gear-driven single-speed single-stage centrifugal type supercharger Szydlowski with the tilting vanes impeller |
Chlazení: Cooling: | Kapalinou, přetlakové | Pressurised liquid-cooled |
Výkony: Performance: | ||
Výkon: Power: | 676.6 kW při 2400 ot/min | 907.3 bhp at 2400 rpm |
Poznámka: Note: | Výkon vzletový: 676,6 kW (920 k) při 2 400 ot/min bojový: 669,3 kW (910 k) v h= 5 250 m, pro tuto výšku byl motor optimalizován. Ventilový rozvod SOHC, jeden sací a jeden výfukový ventil pro každý válec, výfukový ventil se sodíkovým jádrem (chlazení ventilu). | Power output Take-off 907,3 hp at 2,400 rpm combat: 897,5 hp at 15,700 ft. Supercharger optimum altitude at 15,700 ft. Valvetrain: One intake and one sodium-filled exhaust valve per cylinder actuated via a single overhead camshaft per bank. |
Zdroje: Sources: | Gaston Botquin, Monografie lotnicze No. 28, M.S.406, AJ-PRESS, Gdynia, Polska, 1996, ISBN 83-86208-46-5 http://www.hispano-suiza-sa.com/ http://fr.wikipedia.org/wiki/Hispano-Suiza_12Y http://www.hydroretro.net/etudegh/hispanosuiza.pdf www.enginehistory.org archiv autora |