Heinkel He 178

     
Název:
Name:
Heinkel He 178 V1 Heinkel He 178 V1
Originální název:
Original Name:
Heinkel He 178 V1
Kategorie:
Category:
experimentální letoun experimental aeroplane
Výrobce:
Producer:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 Ernst Heinkel Flugzeugwerke AG , Rostock-Marienehe /
Období výroby:
Production Period:
DD.MM.1939-DD.MM.1939 (sériová výroba nezahájena / serial production not started)
Vyrobeno kusů:
Number of Produced:
2 prototypy / prototypes
První vzlet:
Maiden Flight:
27.08.1939
Osádka:
Crew:
1
Základní charakteristika:
Basic Characteristics:
 
Vzlet a přistání:
Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla:
Arrangement of Wing:
jednoplošník monoplane
Uspořádání letounu:
Aircraft Concept:
klasické conventional
Podvozek:
Undercarriage:
zatahovací retractable
Přistávací zařízení:
Landing Gear:
kola wheels
Technické údaje:
Technical Data:
 
Hmotnost prázdného letounu:
Empty Weight:
1620 kg 3571 lb
Vzletová hmotnost:
Take-off Weight:
? kg ? lb
Maximální vzletová hmotnost:
Maximum Take-off Weight:
1998 kg 4405 lb
Rozpětí:
Wingspan:
7,20 m 23 ft 7 ½ in
Délka:
Length:
7,48 m 24 ft 6 ½ in
Výška:
Height:
2,10 m 6 ft 10 ⅝ in
Plocha křídla:
Wing Area:
9,10 m2 97.95 ft2
Plošné zatížení:
Wing Loading:
219 kg/m2 44.85 lb/ft2
Pohon:
Propulsion:
 
Kategorie:
Category:
jednoproudový turbojet
Počet motorů:
Number of Engines:
1
Typ:
Type:
Heinkel HeS 3
- maximální tah: 4,9 kN
Heinkel HeS 3
- maximum thrust: 1002 lbf
Objem palivových nádrží:
Fuel Tank Capacity:
? ?
Výkony:
Performance:
 
Maximální rychlost:
Maximum Speed:
700 km/h v 0 m 435 mph in 0 ft
Cestovní rychlost:
Cruise Speed:
580 km/h v ? m 360 mph in ? ft
Rychlost stoupání:
Climb Rate:
? m/s ? ft/min
Čas výstupu na výšku:
Time to Climb to:
? min do ? m ? min to ? ft
Operační dostup:
Service Ceiling:
? m ? ft
Dolet:
Range:
? km ? mi
Maximální dolet:
Maximum Range:
2001) km 1241) mi
Výzbroj:
Armament:
- -
Uživatelské státy:
User States:
- -
Poznámka:
Note:
1) teoreticky 1) theoretical

Zdroje:
Sources:
Heinkel - Chronik und Typenblätter der Firma Heinkel-Flugzeugbau. Aviatik Verlag Peter Pletschacher, Planegg 1989. ISBN 3-925505-08-3.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-178-t18388#38579 Verze : 0
Heinkel He 178

Jde o první proudový letoun který se vznesl vlastní silou. Konstruován byl v továrně Heinkel v Rostock-Marienehe. První popudem ke konstrukci byl návrh Hanse von Ohaina, který pracoval na univerzitě v Gőttingenu při vývoji proudových motorů jako asistent profesora Pohla. Toto se stalo někdy v roce 1936 a Ernst Heinkel projevil o nový pohon zájem. Již v roce 1937 se povedlo rozběhnout první motor (HeS 2A) s tahem 80 kp, který se později zvyšoval, u dalšího typu (HeS 3B) se povedlo navýšit tah až na 496 kp. Pro tento motor byl u Heinkela zkonstruován zkušební letoun, jenž měl ověřit chování jednotky a letounu s tímto pohonem za letu. Letoun dostal označení He 178 V1, jeho první vzlet je datován na 27. srpna 1939, což je i první vzlet takového letounu na světě. Pilotem stroje byl Erich Warsitz a let se odbyl na továrním letišti v Marienehe.

He 178 byl malý letoun stavěný kolem motoru HeS 3, dokonce i pilot seděl vysoko díky tomu, že pod jeho sedačkou procházel kanál vstupu vzduchu, a z důvodu "obestavění" motoru byl letoun postaven jako hornoplošník. Prostě s takto "výkonným" motorem se muselo šetřit všude. Vedením projektu se údajně zabýval sám E. Heinkel, na rozdíl od jiných konstrukcí svěřených bratrům Günterům. Stroj byl financován zcela z peněz firmy bez přispění Říšského ministerstva letectví (RLM). Letoun měl kovový trup a dřevěná křídla, vše zcela standardní konstrukce a spočíval na klasickém podvozku záďového typu. Na některých fotkách se zdá že ostruha je vyšší a letoun tak stojí skoro vodorovně, ale nejsem si jist není li to stroj bez motoru. Přes velmi solidní výkony a předvedené vlastnosti byl zájem ze strany RLM jen velmi slabý. Předvádění které se konalo 1. listopadu 1939 se kromě jiných vysokých důstojníků zúčastnili i Milch a Udet. Dokončený druhý prototyp He 178 V2 byl kvůli nezájmu oficiálních míst sešrotován ještě před svým prvním letem. První vyrobený He 178 V1 byl posléze předán do leteckého muzea v Berlíně a zde v roce 1943 zničen při náletu.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-178-t18388#67542 Verze : 0
První prototyp He 178 V1 při svém úvodním vzletu 27. srpna 1939.
Heinkel He 178 -


URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-178-t18388#67546 Verze : 0
Druhý prototyp He 178 V2 již zalétán nebyl.
Heinkel He 178 - (USAF)

(USAF)
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-178-t18388#471858 Verze : 0
zdroj:
www.youtube.com

Heinkel He 178 - He 178

He 178
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-178-t18388#660509 Verze : 1
Diskusní příspěvek Faktografický příspěvek
Přílohy


Přidejte se k nám

Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady. Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.

Zjistit více