01.09.1935 (prototyp / prototype He 112 V1, D-IADO, W.Nr.: 1290)
Osádka: Crew:
1
Základní charakteristika: Basic Characteristics:
Vzlet a přistání: Take-off and Landing:
CTOL - konvenční vzlet a přistání
CTOL - conventional take-off and landing
Uspořádání křídla: Arrangement of Wing:
jednoplošník
monoplane
Uspořádání letounu: Aircraft Concept:
klasické
conventional
Podvozek: Undercarriage:
zatahovací
retractable
Přistávací zařízení: Landing Gear:
kola
wheels
Technické údaje: Technical Data:
Hmotnost prázdného letounu: Empty Weight:
1620 kg
3571 lb
Vzletová hmotnost: Take-off Weight:
? kg
? lb
Maximální vzletová hmotnost: Maximum Take-off Weight:
2250 kg
4960 lb
Rozpětí: Wingspan:
9,10 m
29 ft 10 ¼ in
Délka: Length:
9,30 m
30 ft 6 ⅛ in
Výška: Height:
3,85 m
12 ft 7 ½ in
Plocha křídla: Wing Area:
17,00 m2
182.99 ft2
Plošné zatížení: Wing Loading:
132 kg/m2
27.04 lb/ft2
Pohon: Propulsion:
Kategorie: Category:
pístový
piston
Počet motorů: Number of Engines:
1
Typ: Type:
Jumo 210 Ea - invertní vidlicový - počet válců: 12 - maximální výkon: 500 kW (680 PS) při 2700 ot/min
Jumo 210 Ea - inverted V-design - number of cylinders: 12 - maximum power output: 671 hp at 2700 rpm
Objem palivových nádrží: Fuel Tank Capacity:
?
?
Výkony: Performance:
Maximální rychlost: Maximum Speed:
510 km/h v 4700 m
317 mph in 15420 ft
Cestovní rychlost: Cruise Speed:
430 km/h v 4000 m
267 mph in 13123 ft
Rychlost stoupání: Climb Rate:
? m/s
? ft/min
Čas výstupu na výšku: Time to Climb to:
9,5 min do 6000 m
9,5 min to 19685 ft
Operační dostup: Service Ceiling:
8500 m
27887 ft
Dolet: Range:
700 km
435 mi
Maximální dolet: Maximum Range:
1000 km
621 mi
Výzbroj: Armament:
2x 7,92mm kulomet MG 17 (na bocích motoru), každý 500 nábojů 2x 20mm kanón MG FF (v křídle), každý 60 nábojů
pumy: 6x SC 10
2x 7,92mm MG 17 machine gun (in the sides of the engine cowling), 500 rounds each 2x 20mm MG FF cannon (in the wing), 60 rounds each
bombs: 6x SC 10
Uživatelské státy: User States:
Poznámka: Note:
-
-
Zdroje: Sources:
-
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#24935
Verze : 0
Dalším testovaným strojem řady He 112 ve Španělsku byl prototyp verze B, He 112 V9. Dle dostupných fotografií je velice pravděpodobné, že po celou dobu své přítomnosti na španělském nebi létal nastříkán světle šedou barvou RLM 63 na všech plochách. Snímky také prozrazují neobvyklé začernění plechu kolem výfuku, které se na jiném stroji neopakovalo. Bílá svastika v černém kruhu byla osobním znakem Hauptmanna Harro Hardera, který s tímto strojem létal jako první ihned po dodání. Později, když letoun pilotovali jiní piloti, svastika z černého kruhu zmizela.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404077
Verze : 0
Během své krátké služby v rámci Luftwaffe u IV./JG 132 v roce 1938 létaly stroje ve standardním zbarvení ostře lomených ploch černozelené RLM 70 a tmavě zelené barvy RLM 71 na horních a bočních plochách. Přesně určit zbarvení spodních ploch je ale obtížnější. Je velice pravděpodobné, že zůstaly v původní světle šedé barvě RLM 63, čemuž nasvědčuje tovární volací kód HE JA patrný na spodních plochách. Mohly být ale také nově natřeny světle modrou barvou RLM 65 jak uvádí některé zdroje.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404078
Verze : 1
Při předávání nových strojů rumunským pilotům probíhal na továrním letišti Rostock - Marienehe krátký seznamovací výcvik. Během něj létaly stroje nastříkány na všech plochách světle šedou barvou RLM 63 doplněné novým typem výsostných znaků umístěných dle předpisu roku 1939. Jednotlivé stroje dostaly veliké černé identifikační číslice.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404080
Verze : 0
Reklama
Heinkely He 112 B dodané z Německa do Španělska byly zbarveny světle šedou barvou (RLM 63) na horních a bočních plochách, spodní plochy kryla světle modrá barva (snad RLM 65). Na mnoha fotografiích je rozdíl mezi barvami téměř neznatelný. Žluté doplňky na směrovce a vrtulovém kuželu označovaly příslušnost k 2a escadrille, Grupo de Caza 5-G-5 počátkem roku 1939.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404081
Verze : 0
Během oprav dostaly všechny He 112 B operující v severní Africe nové zbarvení sestávající z ostře lomených polí čokoládové hnědé, olivově zelené a pískové barvy. Spodní plochy byly zbarveny světle modrou barvou. Od léta 1939 se také začaly používat nové, červeno-žluto-červené kokardy na křídlech, kde nahradily dřívější černé kruhy s bílým Svatoondřejským křížem. Směrovku zdobí černý znak 27° Grupo.
Hnědá / Brown
Písková / Sand
Olivově zelená / Olive Green
Modrá světlá / Light Blue
Země
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
5-66
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.1939
Autor
Zbyněk Válka
Velikost při 300 DPI
A4
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Web autora
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404083
Verze : 0
V době probíhající kampaně na Balkáně v létě 1941 dopinily běžnou kamufláž Heinkelů v Maďarsku, sestávající z nepravidelných ploch tmavě zelené, tmavě hnědé a středně pískové barvy na horních a bočních plochách, světle modrých spodních ploch, rozměrné žluté doplňky. Nakreslený stroj měl opavené pohyblivé části křídla a výsostný znak již na ně nebyl domalován.
Modrá světlá / Light Blue
Zelená / Green
Zelená tmavá / Dark Green
Žlutá / Yellow
Země
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
30
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.1942
Autor
Zbyněk Válka
Velikost při 300 DPI
A4
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Web autora
-
Jedním z největších odběratelů He 112B bylo Rumunsko. Letouny byly do Rumunska dodávány natřeny kompletně světle šedou barvou, avšak některé letouny dostaly odlišné barevné schéma tvořené světle modrou barvou na spodních plochách a nepravidelnými poli dvěma odstíny zelené na horních a bočních plochách. Bohaté žluté doplňky sloužily k rychlému rozpoznání vlastních strojů od strojů SSSR. Letoun "bílá 30" sloužil roku 1942 u 51. escadrilly. Bílá alpská protěž byla osobním znakem pilota. Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#531287
Verze : 0
Některé rumunské He 112B dostaly v létě 1942 zajímavé zbarvení pro účely koprodukčního italsko-rumunského filmu Bílá eskadra. Všechny plochy byly přestříkány středně šedou barvou doplněnou rudými, nelemovanými hvězdami. Pod barvou prosvítala některá původní označení. Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#531288
Verze : 0
He 112 B-1 (W. Nr. 2449), trupové číslo 18 sloužil v okamžiku vpádu států Osy do SSSR u Grupul 5 Vanatoare (5. stíhací skupina), Escuadrila 52 Vanatoare (52. stíhací letka). Letoun byl 2. 7. 1941 sestřelen sovětskou protiletadlovou obranou a nouzově přistál za sovětskými liniemi. Pilot adjutant staigar aviator (nadrotmistr) Aldea Cerchez padl do zajetí. Letoun byl později opraven a testován sovětskými piloty. Stroj nese nátěr světlou šedou barvou na horních a bočních plochách, spodní plochy světle modré, žlutý pruh a konce křídel jsou označením strojů Osy pro rychlou identifikaci. Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#606410
Verze : 0
Letoun V.302 se ještě prokazatelné dočkal aplikace nových výsostných znaků MKHL zavedených 1. března 1942.
Zelená / Green
Hnědá / Brown
Šedá / Grey
Modrá světlá / Light Blue
Žlutá / Yellow
Země
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
V302
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.1942
Autor
Zbyněk Válka
Velikost při 300 DPI
A4
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Zveřejněno s laskavým svolením autora
Web autora
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#404085
Verze : 0
Heinkely He 112 B-1 určené pro Japonsko, Letiště Oschatz, všimněte si že letouny nemají individuální čísla na trupech, v době anexe Rakouska zařazeny do IV./JG 132.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#25059
Verze : 0
Heinkel He 112 B-2 rumunského letectva. Stroje He 112 B-1 a B-2 sloužily v řadách Escadrile 51 a 52 v Bukurešti až do začátku roku 1944. Několik strojů přežilo druhou světovou válku, po níž byly v roce 1946 sešrotovány.
V roce 1937 měla japonská komise možnost zhlédnout He-112V-9 při předváděcím letu, letoun na Japonce udělal dojem, a tak byla brzy sjednána předběžná zakázka na nákup 30 letadel He-112B, s dodatkem, že tato zakázka může být rozšířena až na celkových 100 kusů.
Do Japonska se dostal v roce 1938 jako první He-112V-5 a 11 letadel předsériové verze He-112B-0. Pod označením A7He1 je zkoušelo námořní letectvo.
Japonské pojetí stíhacího letadla však bylo zcela odlišné, největší důraz byl tehdy kladen na vysokou obratnost stíhacích letadel. Doba, kdy se v Japonsku dostalo slyšení i názorům, které kladly důraz na rychlost, stoupavost a mohutnou výzbroj, ještě nenastala. Není proto divu, že u německých letadel byla kritizována neobratnost a malá ovladatelnost.
V testech se ve cvičném souboji utkal Heinkel s A5M2a, což byl typický stíhač japonského pojetí. Heinkel nemohl tento letoun vymanévrovat a nic nepomohl ani fakt, že bylo o 65 km/h rychlejší.
Tyto testy přinesly také konec dalšího importu Heinkelů He-112 do Japonska. Zakázka na další stíhačky již nebyla sjednána a Japonci využili zdržení 18 dalších letadel z původní zakázky, ty na přechodnou dobu zabavila Luftwaffe v době Mnichova, po jejich uvolnění byly již Japonskem odmítnuty. Zřejmě ani jedno z dvanácti dodaných letadel nebylo nikdy testováno u bojových jednotek. Všechny letouny byly používány pouze k výcviku.
Zajímavostí je, že se několik letadel dochovalo nepoškozených až do kapitulace. Jeden Heinkel byl Američany nalezen a odzbrojený se dostal do USA.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#203742
Verze : 1
Nahoře je jeden z He-112B-0 a dole je He-112V-5
Zdroj uveden výše
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
Období
-
Výrobce
-
Typ letounu
-
Kamufláž
-
Země
-
Pilot
-
Výrobní číslo
-
Sériové / evidenční číslo
-
Taktické označení / imatrikulace
-
Jméno stroje
-
Jednotka
-
Základna
-
Datum (DD.MM.RRRR)
DD.MM.RRRR
Autor
-
Velikost při 300 DPI
-
Zveřejněno s laskavým svolením autora
-
Web autora
-
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#203743
Verze : 1
He 112 B-1 pilotovaný kpt. Miguel García Pardo velitelom 2ª Escuadrilla, Grupo 5-G-5, kotrá bola doslokovaná počiatkom roku 1939 v Balaguer. Bol jediným pilotom s víťazstvom s He 112 počas občianskej vojny. 19.01.1939 zostrelil s týmto strojom republikánsky I-16. Všetky stroje Grupo 5-G-5 mali na zádi emblém Escuadry Morato.
URL : https://www.valka.cz/Heinkel-He-112-B-1-t8593#695807
Verze : 0
Přidejte se k nám
Věříme, že mezi Vámi jsou lidé s různými zájmy a zkušenostmi, kteří by mohli přispět svými znalostmi a nápady.
Pokud máte rádi vojenskou historii a máte zkušenosti s historickým výzkumem, psaním článků, editací textů, moderováním, tvorbou obrázků, grafiky nebo videí, nebo prostě jen máte chuť se zapojit do našeho unikátního systému, můžete se k nám připojit a pomoci nám vytvářet obsah, který bude zajímavý a přínosný pro ostatní čtenáře.